וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רגעי ההשתלטות של השייטת על ספינת הנשק מאיראן

6.3.2014 / 19:00

ההתקרבות ל-KLOS-C, הטיפוס לסיפון, הסריקה עם כלי נשק שלופים וחשיפת שקי המלט שהסתירו את הטילים המתקדמים. סרטון שפרסם דובר צה"ל מספק הצצה למבצע המוצלח בלב הים האדום

צילום: דניאל בוק, דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

כך נראה המבצע המוצלח של חיל הים בלב הים האדום: דובר צה"ל פרסם הערב (חמישי) סרטון המתעד את רגעי ההשתלטות על אניית הסוחר KLOS-C אתמול לפנות בוקר, שנשאה על סיפונה טילי M302 שהועמסו באיראן והיו מיועדים לארגוני הטרור ברצועת עזה.

השתלטות בלב ים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ראש אמ"ן: "משמרות המהפכה מאחורי הברחת הנשק"
הנשק שהיה מעלה את הג'יהאד לליגה של הגדולים. פרשנות
הידע מסין, היצרן - סוריה: הרקטה שאיימה על ישראל

השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014. דובר צה"ל
ההתקרבות לאנייה KLOS-C/דובר צה"ל

בתיעוד נראית תחילה סירה ועליה לוחמי השייטת מתקרבת לאנייה KLOS-C, שעשתה את דרכה מחופי הרפובליקה האיסלאמית לעיר פורט סודאן ושייטה בים האדום, כ-1,500 קילומטרים מישראל, תחת דגל פנמה. עם הגיעם לאנייה, מטפסים הלוחמים אל הסיפון, ואחר כך מתחילים לסרוק את כלי השיט כשבידיהם כלי נשק שלופים למקרה של התנגדות מצד הנוסעים.

בהמשך ניתן לראות את ה"סחורה" שנחשפה בבטן האנייה: מאחורי שקי המלט – שעליהם כיתוב המעיד כי מקורם באיראן – מצאו הלוחמים ארגזים ובהם הטילים המתקדמים, שביכולתם להגיע למרחק של עד 200 קילומטרים. לאחר ההשתלטות המוצלחת, שהושלמה ללא צורך לפתוח באש או להשתמש באלימות, ניתן לראות כמה ספינות ובהן הלוחמים הימיים משייטות לפני שני השיט הגדולים – האנייה KLOS-C וספינת הטילים הצה"לית שממנה ניהל מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, את המבצע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014. דובר צה"ל
סריקת הסיפון/דובר צה"ל
השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014. דובר צה"ל, צילום מסך
השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014/צילום מסך, דובר צה"ל

היום אמר ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, כי משמרות המהפכה באיראן היו מעורבות בהברחת הנשק הגדולה. במערכת הביטחון מעריכים כי חשיפת המבצע מהווה מכה קשה לכוח קודס של משמרות המהפכה, שהיו אחראים למבצע מתחילתו ועד סופו. לדברי כוכבי, כוח קודס היה סבור כי הצליח לשמור על סודיות, אולם כעת יחלו אנשיו בבדק בית כדי לאתר את הדליפה שהובילה לחשיפת ההברחה.

קצין בכיר בחיל הים הסביר הבוקר כי טרם יצאו הכוחות אל הים נשקלו כלל האפשרויות לסיכול הברחת הנשק, ובסופו של דבר התקבלה ההחלטה לבחור בערוץ הימי. לדברי הקצין, "עיקר הקושי היה לאתר את הספינה בלב ים במרחק של אלפי מיילים, וזה היה כמו לאתר מחט בערימה של שחת".

טיל שנמצא על ספינה שנתפסה על ידי צה"ל מכיוון איראן לעזה. מרץ 2014. דובר צה"ל
מסוגל להגיע עד מרחק של 200 קילומטרים. ה-M302 שנמצא על הסיפון/דובר צה"ל
השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014. דובר צה"ל
מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, לאחר ההשתלטות/דובר צה"ל

בתוך כך, ארגון הטרור חמאס הכחיש הערב בתוקף כל קשר לאנייה שנתפסה, ואשר עושה בשעות אלה את דרכה לחופי ישראל. בהודעה שפרסמו גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור השולט ברצועת עזה, נאמר כי לטענות הישראליות בנושא אין כל יסוד. עם זאת, הארגון ציין כי זו "זכותה ואף חובתה של ההתנגדות הפלסטינית להחזיק בכל אמצעי הלחימה שתוכל להשיג, כדי להגן על עמנו". כמו כן, נטען בהודעה כי הפרסום הישראלי על אודות תפיסת הספינה "נועד לגייס תמיכה במצור על רצועת עזה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014. דובר צה"ל
סירה של חיל הים מפליגה לצד ה-KLOS-C, אתמול בבוקר/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully