וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניאבק לפתוח בשבת": נחנך מתחם הקולנוע החדש בבירה

25.2.2014 / 20:09

המתחם הענק של הסינמה סיטי נפתח במקביל להפגנה על סגירתו בשבת. ברקת: "ממתינים לפסיקת בג"ץ". סגן ראש העיר: "המיקום אינו סמוך לשכונות דתיות, לא יפגע ברגשות דתיים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

מתחם הסרטים הענק בבירה נפתח – כשברקע הפגנות נגד סגירתו בשבת. "נכון להיום בירושלים יש 12 אולמות קולנוע פתוחים בשבת. הם כולם על קרקע פרטית. הסינמה סיטי נמצא על קרקע ציבורית וזה הרבה יותר מורכב", כך אמר היום (שלישי) ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, במסיבת עיתונאים לרגל פתיחת המתחם, שהוקם על ידי האחים ליאון ומשה אדר ויעקב כהן, בעלי "ניו לינאו" המפעילה את סינמה סיטי.

תנועת "התעוררות" הגישה עתירה לבג"ץ וביקשה להשאיר את המתחם שנבנה בסמוך לקריית הממשלה פתוח גם בסופי שבוע, ודיון בעניין ייערך בבית המשפט העליון ב-10 במרץ. "מכיוון שזה נידון בבית משפט, נמתין לפסיקתו ונפעל לפיה. עמדתי האישית היא לא רלוונטית", אמר ברקת. "מדובר בעיר מורכבת עם סטטוס קוו. בעיר יש מגוון רחב של תושבים וכרגע זה לא בידיים שלנו. כשבית המשפט הגבוה לצדק יחליט את החלטותיו אנו נפעל בהתאם".

הסיפורים החמים בחדשות:
פעוט בן שלוש מת כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת
סערה בטורקיה: פרשת הקלטת הלוהטת של ארדואן נחקרת
צפו: ציפור ניפצה שמשת מטוס - הטייס הצליח לנחות

פתיחת סינמה סיטי בירושלים, פברואר 2014. סיון פרג',
"כשבית המשפט הגבוה לצדק יחליט את החלטותיו אנו נפעל בהתאם". המתחם החדש/סיון פרג'

סגן ראש העיריה ויו"ר תנועת "התעוררות" עופר ברקוביץ' השתתף בהפגנה שהתקיימה במקביל לפתיחה החגיגית מחוץ למתחם. "אנחנו שמחים על פתיחת הסינמה סיטי, נמשיך את המאבק הבלתי מתפשר לפתוח אותו גם בשבת", אמר ברקוביץ'. "ההחלטה המקורית של האוצר, העירייה והיזמים מוטעית ופוגעת בציבור שרוצה לחיות פה בירושלים. מי שרוצה להבטיח את העתיד הציוני, הסובלני והיצרני של ירושלים, צריך לאפשר גם תרבות בשבת, בטח במיקום כזה שאיננו סמוך לשכונות דתיות ומאפשר פתיחה בשבת בלי לפגוע ברגשות דתיים. הגיע הזמן להפסיק לשלוח את הצעירים לנסוע להרצליה ולראשון לציון ולסכן עצמם בכבישים, ולאפשר להם לראות סרט".

מתחם הסינמה סיטי בירושלים נחשב למתחם הגדול והמפואר ביותר בארץ ומהמתקדמים בעולם. הוא נבנה בהשקעת ענק של 250 מיליון שקלים, וכולל שמונה קומות שמתפרשות על 20 אלף מטרים רבועים ובהם 19 בתי קולנוע, אולמות המיועדים לכנסים בארץ ובחו"ל ואולם תיאטרון. שטחי המסחר במקום מכילים 54 מסעדות, בתי קפה ובתי עסק. קומה שלמה הוקדשה למוזיאון הקולנוע היהודי ובמתחם נבנתה "עיר התנ"ך" ובה תיבת נח הגדולה בעולם.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פתיחת סינמה סיטי בירושלים, פברואר 2014. סיון פרג',
19 בתי קולנוע בשמונה קומות ותיבת נח הגדולה בעולם/סיון פרג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully