וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ מזהיר: "איראן מחלקת לפידים לפירומנים"

23.2.2014 / 17:00

הרמטכ"ל סייר בגבול רמת הגולן בצפון, והתייחס לקשת האיומים הגוברים על ישראל בגזרות השונות, ולמעורבות הגוברת של איראן בכל אחת מהן. "המצב בגבולות שקט - אך מתוח", אמר

צילום: עירא שדמי – ג'יליס, עריכה: מיכאל ברגמן

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס היום (ראשון) במהלך סיור ברמת הגולן לשינויים במזרח התיכון בכלל, ולמעורבות האיראנית בתהליכים האזוריים בפרט. "זה נראה שקט ושליו, אבל אני ממליץ לכולנו לזכור שמתחת לשקט הזה מתחוללת סערה יומיומית – יום ולילה - בכל אחת מהזירות".

גנץ הבהיר כי "אין גזרה שבה איראן אינה מעורבת". "היא מחלקת לפידים לפירומנים עם תחמושת וטילים", הוסיף. "בכל אחת מהגזרות שלנו אנחנו נמצאים במתיחות. המצב שקט אבל מתוח. הזירה שלנו כולל המון התרחשויות והרבה מאוד שינויים. חלקם אסטרטגיים חלקם אופרטיביים, וצה"ל התאים את עצמו בגזרות השונות למציאות הזו".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
מו"מ עם אסיר שירה ב-3 סוהרים בכלא רימונים
מעקבים חשאיים וכסף מסתורי: המסמכים של הנשיא הנמלט
נתניהו: "אעשה מה שצריך כדי לשמור על ההתיישבות"

שיחת רקע עם הרמטכ"ל בני גנץ ברמת הגולן. פברואר 2014. צילום: דובר צה"ל., דובר צה"ל
"רין גזרה שבה איראן אינה מעורבת". גנץ מקבל תדרוך באזור הגבול הצפוני, היום/דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל.

לצד הערכת המצב המבצעית, דיבר גנץ גם על ההשלכות האפשריות של החלטות ועדת שקד, ולאופן שבו קיבלו חבריה החלטה על משך שירות חיילי הסדיר. "אני מקווה שהדבר הזה שנקרא שירות חובה שכולם משתתפים בו בצורה שוויונית יישאר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"נציג את עמדת הצבא - הכי חד שאפשר"

לדברי גנץ, "צה"ל הציג בפני הדרג הפוליטי במסגרת דיוני ועדת שקד תמונה ברורה לחלוטין של שירות חובה לכולם. הצגנו את כל לבנת הדרישות - הארכת ישיבות הסדר, הארכת שירות נשים, קיצור שירות חובה והתאמה לביצועים". הרמטכ"ל הדגיש כי "את האמת המקצועית שלנו אנחנו מציגים בצורה חדה לחלוטין. את האמת הזו שמע הדרג הפוליטי, שעושה את השיקולים שלו ויצביע למה שהוא מוצא לנכון. כשייגמרו התהליכים הללו אנחנו נלמד אותם, ונציג (את עמדת הצבא, א.ב) הכי חד שאפשר פעם נוספת".

הרמטכ"ל התייחס בדבריו גם לחשיפת התכנית "יומן" בערוץ ביום שישי האחרון, לעדויות של סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי איזנקוט, במסגרת פרשת הרפז, והביע אמון מלא בתפקודו. "האלוף גדי איזנקוט הוא קצין אחראי, אמין, ישר, בעל חשיבה אסטרטגית ועמדה פיקודית מאוד ראויה. עניינו נבדק מול דוח המבקר ובמספר בחינות שנעשו בדרך סוכם שהוא יהיה סגן רמטכ"ל. יש לי את כל האמון בגדי ואני משוכנע שכל הדברים יובהרו במעלה הדרך".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully