וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: ארה"ב מאבדת אהדתה אלינו - וגם את סבלנותה

17.2.2014 / 18:10

שר האוצר נאם בוועידת הנשיאים ואמר כי המצב הנוכחי עם הפלסטינים מסכן את עתידה של מדינת ישראל, ולכן יש הכרח להגיע להסכם. הוא הזהיר מאיומי החרם ומפגיעה ביחסים עם ארה"ב

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

"ארה"ב מאבדת את אהדתה אלינו, ואת סבלנותה": שר האוצר יאיר לפד התייחס הערב (שני) למשא ומתן בין ישראל והפלסטינים במהלך נאומו בוועידת הנשיאים שנערכה בירושלים. הוא אמר כי יעשה כל שביכולתו על מנת למנוע את כישלון תהליך השלום, משום שלטענתו המצב הנוכחי מסכן את עתידה של מדינת ישראל.

"מדינת ישראל לא יכולה לבלוע אל קירבה ארבעה מיליון פלסטינים. אם אנחנו רוצים לחיות במדינה יהודית, אנחנו מוכרחים להיפרד מהם. מבחינה ביטחונית, הרבה יותר קל להגן על גבול מוסכם וברור מאשר על שטח שבו ישראלים ופלשתינים חיים יחד", הוסיף לפיד.

שר האוצר אמר כי הוא מודע לכך שלהסכם יש מחיר כואב שאותו מדינת ישראל תצטרך לשלם, אך הוא מאמין ומקווה שלראש הממשלה בנימין נתניהו יש את "האומץ ההיסטורי הדרוש" כדי להגיע להסדר עם הפלסטינים. "ראש הממשלה צריך לבחור אם הולכים לשיחות רק למען השיחות או כדי להביא הסכם", אמר לפיד.

עוד בוואלה! חדשות
הבנק הגדול בגרמניה הכניס את בנק הפועלים לרשימה שחורה
פרסום ראשון: השר פרי יקבל מענק בסך 615 אלף שקל
אישום: התחפש למלאך ואנס את 4 בנותיו החורגות

יאיר לפיד ובנימין נתניהו בדיון בהשתתפות רה"מ בעקבות חתימות 40 ח"כים בנושא יוזמת השלום הערבית. מאי 2013. עומר מירון
לפיד מאמין שלראש הממשלה יש את האומץ ההיסטורי הדרוש כדי להגיע להסדר/עומר מירון

בהקשר לאיומי החרם על ישראל שנשמעים לאחרונה מכיוונן של מדינות מערביות וגופים בין לאומיים, הזהיר לפיד כי התוצאות של צעד כזה תהיינה "לא פחות מהרסניות" לרווחתו של האזרח הפרטי. "התעלמותה של הקהילה הבין לאומית מאזהרותינו החמורות בנושא הגרעין האיראני שולחת אזהרה המאותתת על כך שהעולם, ובראשו ארצות הברית, הולך ומאבד כלפינו לא רק את אהדתו, אלא גם את סבלנותו", התריע שר האוצר. הוא הוסיף כי שום דבר אינו חיוני יותר לישראל מאשר היחסים המיוחדים שלה עם ארה"ב.

בהתייחסו לצד הפלסטיני, אמר: "מדינת ישראל אינה צריכה לשלוט בעם אחר. זה מנוגד למוסר היהודי, זה מנוגד לעצם הרעיון של בניה של חברת מופת". עם זאת, הוא הוסיף כי ישראל הציעה לפחות פעמיים בעבר הצעות מרחיקות לכת, אולם הפלסטינים התחמקו ברגע האחרון ונמנעו מלחתום על ההסכם. "לא נישואים איתם אנחנו מבקשים, אלא גירושים. הם אף יודעים היום שלא כל חלומותיהם יתגשמו", טען.

הוא חתם את דבריו באומרו שהטרגדיה הגדולה היא שכולם יודעים שבסופו של דבר תהיה מדינה אחת בצד אחד ומדינה שנייה בצד השני, אך אף לא יודע כמה זמן יעבור וכמה דם עוד יישפך. "השלום אינו חלום. השלום הוא האופציה המעשית היחידה שתבטיח לנו חיים במדינה יהודית עם גבולות מוגדרים וכלכלה משגשגת", סיכם לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully