וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: כך באמת נראים מתקני הריגול בארה"ב

הצלם והאמן טרבור פגלן יצא לטיסה לילית במסוק כדי לתעד לראשונה את מטה ה-NSA ואת משרדי הביון הגדולים של הפנטגון: "מנגנון הביון חשאי, אך המבצעים פועלים בעולם פיזי"

צילום: CreativeTime Reports, עריכה: מתן חדד

מאז אמצע 2013, אדוארד סנודן הדליף אינספור מסמכים סודיים שחשפו את ההיקף העצום של סוכנויות הריגול בארצות הברית, ובראשן ה-NSA - הסוכנות לביטחון לאומי. המסמכים כללו בעיקר מלל וכמה מצגות פאוור-פוינט, אך מעט חומרים ויזואליים.

אנשי ה-NSA תקפו את סנודן, ובמקביל המשיכו לשמור על מעטה חשאיות כבד. מטה הסוכנות בווירג'יניה נותר נעול; גם כשצוות של "60 דקות" הוזמן לצלם במקום, הוטלה על התחקירנים צנזורה כבדה, והם הורשו לסייר רק בחלק קטן מאוד מהמטה.

התמונה היחידה של המקום היא זו שהסוכנות הפיצה בעצמה לתקשורת לפני עשרות שנים, והיא זו שהצטרפה למרבית הדיווחים שהתפרסמו על ה-NSA בשנה האחרונה.

הבוקר פורסמו לראשונה תצלומים חדשים של ה-NSA ושל שתיים מסוכנויות הריגול הגדולות ביותר בארה"ב. התצלומים מופיעים באתר Creative Time, בשיתוף פעולה עם מיזם העיתונאות החדש The Intercept של מייסד eBay, המיליארדר פייר אומידיאר.

לפי מאמר שפורסם במקביל בשני האתרים, האמן והצלם טרבור פגלן המריא במסוק לטיסה לילית, כדי לתעד את מטה הסוכנות לביטחון לאומי, את מטה ה-NRO (משרד הסיור הלאומי) ואת ה-NGA (הסוכנות למודיעין גאו-מרחבי).

"כוונתי הייתה להרחיב את אוצר המלים החזותי שאנו נעזרים בו כדי 'לראות' את קהילת המודיעין האמריקנית', כתב פגלן. "למרות שההיגיון הטבעי שעומד מאחורי מנגנון הריגול של האומה שלנו הוא חשאי ובלתי-נראה, הרי שהמבצעים שלו פועלים בעולם הפיזי (...) וסוכנויות מודיעין שוכנות בבניינים אמיתיים".

ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, היא גוף הריגול הגדול ביותר בקהילת המודיעין האמריקנית אחרי ה-CIA. יש לה תקציב שנתי של כ-11 מיליארד דולרים. הסוכנות אחראית על מודיעין אותות (סיגינט) ובמידה מסוימת מקבילה ליחידה 8200 של אמ"ן. המטה שלה נמצא בפורט מיד, מרילנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מטה ה-NSA הסוכנות לביטחון לאומי. פורט מיד, מרלינד. Creative Time Reports, Creative Commons
מטה ה-NSA/Creative Commons, Creative Time Reports

ה-NGA, הסוכנות למודיעין גאו-מרחבי, אחראית על איסוף, ניתוח והפצה של מודיעין שמקורו במפות ובהדמיות. אחת מיחידות הסוכנות זכתה לשבחים על ההדמיה המדויקת שבנתה לאחוזתו של אוסמה בן לאדן. לפי מסמכים שהדליף סנודן, הסוכנות מקבלת תקציב שנתי של 4.9 מיליארד דולרים - פי שניים מהתקציב שקיבלה לפני עשר שנים. המטה שלה נמצא בספרינגפילד, וירג'יניה.

מטה ה-NGA - הסוכנות למודיעין גאו-מרחבי. ספרינגפילד, וירג'יניה. Creative Commons
מטה ה-NGA/Creative Commons

ה-NRO, משרד הסיור הלאומי, אחראי על פיתוח והפעלת לווייני ריגול. למשרד יש תקציב שנתי של 10.3 מיליארד דולרים, שני רק ל-NSA. המטה שוכן בשנטילי, וירג'יניה.

מטה ה-NRO - משרד הסיור הלאומי. שנטילי, וירג'יניה. Creative Time Reports, Creative Commons
מטה ה-NRO/Creative Commons, Creative Time Reports

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully