וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלם: סוחר סמים שנעלם למשטרה – התגורר ליד התחנה

9.2.2014 / 19:18

על אף שהוצא נגדו צו הבאה כמה פעמים, הסוחר לא התייצב בבית המשפט במשך שנה וחצי. בזמן היעלמותו הוא השתקם, שכר עו"ד – וקיים עמה פגישות בבית קפה ליד תחנת משטרת רחובות

אילוסטרציה של שופט בבית המשפט. ShutterStock
בית המשפט שיחרר את הסניגוריה הציבורית מייצוג הנאשם – והוציא צו מעצר/ShutterStock

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ראשון) 300 שעות עבודה לטובת הציבור ומאסר על תנאי על אדם שהורשע בסחר בסמים. העונש הקל נבע בין היתר מהעובדה כי האיש נגמל מסמים והחל לעבוד. במהלך הדיונים בבית המשפט התגלה כי הסוחר, ש"נעלם" למשטרה במשך כשנה וחצי, התגורר כל אותו זמן בסמוך לתחנת משטרת רחובות.

סוחר הסמים בן ה-34 נתפס על ידי סוכנת משטרתית באפריל 2011 לאחר שמכר לה חשיש. הוא נעצר, והדיונים בעניינו החלו להתנהל בבית המשפט. בינואר 2012 הגיע בפעם האחרונה לבית המשפט, אולם לא ניגש לקצין שירות המבחן לקראת גזר דינו. בשלב זה נעלמו עקבותיו, והוא הפסיק להתייצב לדיונים. למרות שהוצא נגדו צו הבאה, המשטרה לא הצליחה לאתר אותו, פעם אחר פעם.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
אישום: הצית דוכן של מפעל הפיס עקב הערה על רעש
אישום חסר תקדים: העלימו 4.6 מיליארד שקל מהימורים ברשת
חשד: פעילי ימין תקפו חרדית כי יצאה עם ערבי

משטרה, דצמבר 2011. עומר מירון
למרות שהוצא נגדו צו הבאה, המשטרה לא הצליחה לאתר את הנאשם פעם אחר פעם/עומר מירון

ביוני 2012, לאחר ששוב לא התייצב לדיון, החליט בית המשפט לשחרר את הסניגוריה הציבורית מייצוג הנאשם. על פי הכללים, במקרה כזה התיק נסגר ומוצא נגד הנאשם צו מעצר, כך שבכל בדיקה שגרתית הוא אמור היה להיעצר. בכך קיווה בית המשפט לחדש את משפטו.

בתקופת היעלמותו, הכניס את עצמו הסוחר לגמילה מסמים, והחל במסע שיקום במטרה לחזור לחיי שגרה. במאי 2013 הוא החליט לשכור עורך דין במטרה לפתוח את התיק מחדש ולסגור את הסאגה המשפטית. בדיעבד התגלה כי חלק מהפגישות עם עורכת דינו, הילה נאווי, נעשו בבית קפה ממול לתחנת המשטרה ברחובות – במשך כמה חודשים. במקביל, הוא עבר להתגורר סמוך לתחנה המשטרה.

לאחר פניית עורכת הדין, התיק נגדו נפתח בשנית ובית המשפט קבע לבסוף עונש קל יחסית, כאמור, על אף העבירה החמורה. לדבריה, "נדיר לפגוש לקוח המעוניין מרצונו להסתכן ולשוב לבית המשפט, ואני שבעת רצון מהתוצאה המשפטית המצוינת שהושגה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully