וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישנתי במיטה של בני כי הרגשתי שמשהו רע קרה"

סרן טל נחמן, שנהרג מירי כוח צה"ל במהלך פעילות מבצעית ברצועה, הובא למנוחות בבית העלמין בנס ציונה. אביו סיפר כי עוד לפני שקיבל את ההודעה הקשה, חש שדבר מה אינו כשורה

שי מכלוף, טל אנגלנדר, יוסי ציפקיס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

סרן טל נחמן, קצין צה"ל בן 21, שנהרג הלילה מאש כוח צה"ל במהלך פעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, הובא היום (שלישי) בצהריים למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין בנס ציונה. מאות קרובי משפחה, חברים ונציגי צה"ל הגיעו ללוות את נחמן, שהותיר אחריו זוג הורים ושני אחים גדולים, בדרכו האחרונה.

"בתוך תוכי הרגשתי ביומיים האחרונים שאני מחכה לבשורות איוב, והיום ב-05:00 בבוקר זה קרה. שמעתי את הצלצול, לא רציתי לפתוח את הדלת. הבנתי כבר הכול", ספד אביו של סרן נחמן, נסי, בבית העלמין. מוקדם יותר, אף סיפר האב כי ישן הלילה במיטתו של בנו, משום שקינן בו החשש שדבר מה רע קרה לו. "ישנתי במיטה שלו, הרגשתי שמשהו לא טוב, כל כך פחדתי".

"היית בן מקסים, עזרת לי כל חייך", המשיך האב בדבריו מעל קברו של בנו. "נתגעגע לחיוך שלך, השארת לנו פצע גדול. נוח על משכבך, טל. אתה תחסר לנו. אנחנו אוהבים אותך, לא נשכח אותך בחיים".

עוד על התאונה המבצעית החמורה:
קצין צה"ל נהרג מאש כוחותינו ליד רצועת עזה
אבי הקצין שנהרג מאש כוח צה"ל: "טל מת לשווא"

נסי נחמן, אביו של טל מחמן שנהרג הבוקר מירי צה"ל במהלך אימון בצפון רצועת עזה. ינואר 2014. יותם רונן
"הרגשתי שמשהו לא טוב". נסי, אביו של סרן טל נחמן, היום/יותם רונן

אחיו של נחמן ספד גם הוא. "טל שלנו, כל מי שהכיר אותך ידע שהיית נסיך אמיתי, עם חיוך כובש ולב מזהב", אמר בצער. "אהבת אותי, אהבת את אבא ואמא. תמיד דאגת לנו, תמיד דרשת לשלומנו. תמיד אמרת לנו לא לדאוג, שהכול בסדר, שאתה שומר עלינו ושאנחנו יכולים לישון בשקט. אהבת את הארץ שלנו, אהבת את האדמה שדרכת עליה ואהבת לטייל. נפלת בעת הגנה על המולדת, כשנתת את כל נפשך, עד היום האחרון. אני לא אשכח את החיוך הנצחי שלך ואת הקריצה המשכנעת הזו שלך, שנסמוך עליך. תמיד ידענו שאפשר לסמוך עליך ושאתה אתנו. אני בטוח שעכשיו מלאכים שומרים עליך, פשוט כי אנחנו כבר לא יכולים. אני אוהב אותך. תמיד תישאר אצלנו בלב האח הקטן, בן הזקונים, עם החיוך הביישן שכל המשפחה הייתה מייחלת לעצמה. יהי זכרך ברוך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סימה נחמן אימו של טל נחמן שנהרג הבוקר מול ארונו בדרך להלוויה. ינואר 2014. יותם רונן
ההלוויה בנס ציונה, היום/יותם רונן

מפקד גדוד נשר שבו שירת נחמן, תומר ארזי, אמר בהלוויה: "טל נחמן, קשה לחשוב עליך בזמן עבר. רק אתמול ישבנו יחד לאישור תכניות לאימון המחלקה שלך. ראיתי על הפנים שלך שאינך מעכל כי אתה מעביר את מקל הפיקוד של המחלקה, ומתקדם לתפקיד מפקד פלוגת האימונים הגדודית. במנהיגותך השקטה הובלת, בחריצות, דוגמא אישית, שקדנות וצניעות. תמיד הדגשת את האהבה למקצוע ולתפקיד. חבריך וחייליך יודעים כי היית הופך עולמות ומזיז הרים כדי לקבל מבוקשך בדרך שלך. קצין משימתי, שתמיד דאג לחייליו ועשה את הדברים מהלב. לוחם ומפקד אמיץ, חבר אהוב בין חבריו ומפקדיו ליחידה.

נסי נחמן אביו של טל נחמן שנהרג הבוקר מול ארונו בדרך להלוויה. ינואר 2014. יותם רונן
בני המשפחה בהלוויה/יותם רונן

הוא פנה לבני משפחתו של נחמן וביקש לחזק את ידיהם. "נסי, סימה, דרור ועומר - צה"ל כולו וגדוד נשר בפרט, ניצב לצדכם. לא רק היום, אלא בכל השנה, על מנת לזכור יחד עמכם, ולשמש כתף ולסייע בכל שרק ניתן בהתמודדות היומיות, הקשה והתובענית, החיונית כל כך, על מנת להמשיך במעלה הדרך. טל, היום גדוד נשר מצדיע לך".

"האב לחש לי שבכל יום זיכרון התפלל שזה לא יקרה"

ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו, הביע גם הוא צער עמוק על לכתו של נחמן. "משפחת נחמן היקרה - נסי, סימה, דרור ועומר. משפחת נס ציונה, כפי שאתם רואים, סובבת אתכם ואבלה. טל היה בראשית דרכו, וכבר עשה ותרם למען המדינה הרבה יותר מאחרים. בן נס ציונה, סיים את לימודיו בתיכון 'בן גוריון' עם חינוך וערכים שספג וקיבל ממשפחתו - שצריך לתרום. התנדב כמו אחיו ליחידה קרבית, ובכל יום עמד מול האויב להגן על המדינה. זה הנוער שלנו. חזר הביתה, חזר להיות הבן של אימא, יצא עם חברים ולמחרת לבש מדים. קצין צבאי מול אויב – זו שגרת חיינו בארץ הזו. לצערנו, הוא נפל בחזית מטעות של חבר. לכולנו כואב, אבל אני יודע שצה"ל עושה הכול כדי למנוע מקרים ותאונות כאלו. הבוקר ביקרתי את המשפחה, וראיתי משפחה שגאה בבניה, כואבת ומבינה. זה החינוך שהעניקה. נסי האב לחש לי שבכל יום זיכרון התפלל שזה לא יקרה, והנה הוא במשפחת השכול. משפחת נחמן, כולנו כאן משפחת שכול. טל הוא בני ובנה של כל משפחת נס ציונה. אנחנו מחבקים אתכם ומתפללים תמיד שזה קורבננו האחרון. טל, כולנו כאן נפרדים ממך בהמון אהבה. לך לשלום, זכרך יהיה ברוך".

ארונו של רס"ן טל נחמן . ינואר 2014. יותם רונן
בני המשפחה ליד הארון העטוף בדגל ישראל/יותם רונן

הבוקר, עם היוודע הבשורה הקשה, סיפר האב כי בנו, ששירת בחיל האיסוף הקרבי האחראי על איסוף מודיעין באמצעים מתקדמים, היה צפוי לעבור בקרוב לתפקיד חדש. "טל עמד לקבל תפקיד חדש כמ"פ וביומיים האחרונים הוא עשה חפיפה עם קצין אחר בגזרה, אבל אלה החיים וכנראה שמלמעלה כתוב משהו אחר", אמר בעצב. "כנראה לא שמרנו עליו מספיק". "זה לא היה צריך לקרות", הוסיף האב. "מדובר באבדה לשווא. הוא נהרג מאש כוחותינו על שטות, מילא אם הייתה מלחמה".

מתחקיר ראשוני של האירוע הטרגי הלילה עלה כי שני כלי רכב כבדים יצאו למארב סמוך לגבול הרצועה. השיירה הורכבה מ"נגמפופ", נגמ"ש בעל אמצעים לאיסוף מודיעין, שאובטח על ידי כוח גבעתי שנע בכלי מסוג 'אכזרית' וירד מעת לעת לבצע סיורים רגליים. בשלב מסוים, ירד נחמן מהסיפון העליון של הנגמ"ש לסיפון התחתון, ותנועתו עוררה ככל הנראה חשד בקרב לוחמי פלחה"ן (פלגת החבלה וההנדסה) של חטיבת גבעתי.

ארונו של רס"ן טל נחמן . ינואר 2014. יותם רונן
ארונו של נחמן/יותם רונן

אחד מלוחמי גבעתי, ששכב על הקרקע, החל לבצע נוהל מעצר חשוד, ומשנחמן לא השיב לו, ירה שני קליעים מטווח של עשרה מטרים ופגע בגבו בעת ששכב על סיפון הנגמ"ש. הקצין נפגע באורח אנוש ופונה לבית חולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, הורה לחקור באופן מעמיק את נסיבות האירוע. זמן לא רב לאחר מכן הורה הרמטכ"ל, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, לקיים תחקיר מעמיק והערב יוצגו לו ממצאי תחקיר ראשוני. מפקד פיקוד דרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, החליט על הקמת צוות מומחים בראשות אלוף-משנה מרדכי כהנא. הצוות יבחן את האירוע ויגיש את המלצותיו בימים הקרובים.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

סרן טל נחמן, שנהרג הלילה מירי צה"ל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. ינואר 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
נפגע בגבו על סיפון הנגמ"ש. טל נחמן/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק
בית משפחת נחמן בנס ציונה שבנם טל נחמן נהרג היום מירי צה"ל בצפון רצועת עזה. ינואר 2014. יותם רונן
מנחמים מגיעים לבית משפחת נחמן בנס ציונה, היום/יותם רונן
בית משפחת נחמן בנס ציונה שבנם טל נחמן נהרג היום מירי צה"ל בצפון רצועת עזה. ינואר 2014. יותם רונן
בית משפחת נחמן בנס ציונה שבנם טל נחמן נהרג היום מירי צה"ל בצפון רצועת עזה. ינואר 2014/יותם רונן
בית משפחת נחמן בנס ציונה שבנם טל נחמן נהרג היום מירי צה"ל בצפון רצועת עזה. ינואר 2014. יותם רונן
בית משפחת נחמן בנס ציונה שבנם טל נחמן נהרג היום מירי צה"ל בצפון רצועת עזה. ינואר 2014/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully