וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: "כיפת ברזל" יירטה רקטה ששוגרה לעבר אילת

שני מיירטים של מערכת ההגנה האווירית פגעו ברקטה ששוגרה ככל הנראה מסיני. לפני היירוט נשמעה אזעקה ברחבי העיר. כוחות הביטחון סרקו את השטח לאיתור שרידי הרקטה

צילום: רון מכטינגר, עריכה: יותם בן-דוד

מערכת "כיפת ברזל" יירטה אמש (שישי) רקטה ששוגרה לעבר אילת, ככל הנראה מחצי האי סיני. שני מיירטים של מערכת ההגנה האווירית פגעו ברקטה. קודם לכן, נשמעה אזעקה בעיר בעקבות השיגור. כוחות משטרה וצבא ערכו סריקות בשטח לאיתור שרידי הרקטה. הארגון הסלפי "אנסר בית אל -מקדס", שפועל בחצי האי סיני ומזוהה עם אל-קאעדה, לקח אחריות לירי.

כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה לעבר אילת. 31 בינואר 2014. חיים דויד, תמונות גולשים
תיעוד יירוט הרקטה, אמש/תמונות גולשים, חיים דויד

החל מליל חמישי תוקף חיל האוויר המצרי יעדי ג'יהאד עולמי ברחבי חצי האי סיני ובקרבת הגבול עם ישראל, במסגרת מבצע שהוגדר "חסר תקדים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סוללת כיפת ברזל הוצבה באזור ירושלים, 8 בספטמבר 2013. טלי מאייר
סוללת "כיפת ברזל" יירטה את הרקטה/טלי מאייר

עוד בנושאי צבא וביטחון:
170 אלף טילים: האם בכירי המטכ"ל ניסו להלך עלינו אימים?
הצצה: המל"ט הישראלי המשוכלל "הרמס 900" בפעולה
צה"ל ירה ופצע אדם שהתקרב לסוללת כיפת ברזל באילת

שלשום בצהריים פתח כוח צה"ל באש לעבר אדם חשוד שהתקרב לסוללת "כיפת ברזל" בעיר. הוא נפצע באורח קל עד בינוני ופונה לבית החולים יוספטל. מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי החשוד הגיע לאזור הסוללה, ולפתע החל להסתער לעברה בריצה. החיילים שהיו במקום פתחו בנוהל מעצר חשוד, שבסופו ירו לעברו, ופגעו בו באגן. על פי עדות אחד החיילים, החשוד צעק לעברם: "באתי להתאבד עליכם עם חגורת נפץ". גורם המצוי בפרטי המקרה מסר כי האיש ככל הנראה לוקה בנפשו.

סריקות לאיתור רקטות שהתפוצצו באזור אילת, 4 ביולי 2013. יהודה בן יתח, ערב ערב באילת, ספק 500
סריקות לאיתור רקטות באילת, אוגוסט 2013/ספק 500, יהודה בן יתח, ערב ערב באילת

ביום שני שעבר שוגרו לעבר העיר הדרומית שתי רקטות. כוחות הביטחון והמשטרה פתחו בסריקות אחר זירות ההתפוצצות, אולם בשל החשכה החיפושים הופסקו לאחר זמן מה מבלי שנמצא דבר. למחרת, בהפרש של כמה שעות, נמצאו בשטחים פתוחים שרידים של שתי הרקטות. התפוצצותן לא גרמה לנזק או לנפגעים.

באמצע אוגוסט יירטה מערכת "כיפת ברזל" בהצלחה רקטה ששוגרה לעבר אילת. תושבים בעיר דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים. בעקבות האירוע טיפל צוות מגן דוד אדום בשני נפגעי חרדה. כמו כן, דווח על נפגעת חרדה בת 18 שהגיעה לבית החולים יוספטל בעיר. לא נגרם נזק.

באפריל נורו שתי רקטות גראד לעבר אילת. אחת התפוצצה בקרבת שכונת מגורים בעיר, והאחרת סמוך לגבול עם עקבה שבירדן, מבלי לגרום לנפגעים. עם זאת, הרקטה שנפלה בלב העיר גרמה לנזק קל למבנה. סוללת מערכת "כיפת ברזל" שהייתה פרושה באזור העיר זיהתה את הירי לעבר העיר והפעילה את מערכת הצופרים, אולם לא יירטה את שתי הרקטות. עם זאת, תושבים בעיר ציינו כי בכמה מוקדים לא נשמעה אזעקה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

עדכון ראשון: 21:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully