וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספין? הפלסטינים: "נתניהו הציע לא לפנות מתנחלים"

29.1.2014 / 20:30

בראיון שהעניק מקורבו של אבו מאזן, יאסר עבד רבו, עוד לפני דברי ראש הממשלה כי "לא יפונה אף מתנחל", הוא הבהיר כי לא מדובר ב"ספין", וכי הדברים נדונו בחדרי המשא ומתן

צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי, עריכה: יותם בן-דוד

יאסר עבד רבו, מבכירי הרשות הפלסטינית ומקורב ליו"ר הרשות אבו מאזן, חשף בשבוע שעבר, כי ישראל אכן הציעה במסגרת שיחות המשא ומתן המדיני להשאיר מתנחלים בשטח המדינה הפלסטינית העתידית, וכי לא מדובר ב"ספין" מבית מדרשו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הראיון עם עבד רבו פורסם עוד לפני מסיבת העיתונאים בדאבוס שבשוויץ, בה הצהיר ראש הממשלה על רצונו "לא לפנות אף מתנחל".

עבד רבו התראיין בתחילת השבוע שעבר למגזין הפלסטיני "אלטריק" (הדרך) המזוהה עם ארגוני השלום ברשות הפלסטינית. בראיון הוא תיאר כיצד תיראה ההצעה שמגבש בימים אלה שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי. רוב הפרטים שמסר בראיון היו ידועים, אך בנושא ההתנחלויות שמחוץ לגושי ההתיישבות, סיפר עבד רבו כי ישראל ביקשה להשאיר אותן במקומן, והציעה מספר אפשרויות לשם כך - בהן רכישת או חכירת אדמותיהן מהרשות הפלסטינית.

עוד על סערת אי-פינוי המתנחלים:
נתניהו הציע לקרי: כך נשאיר מתנחלים בבתיהם
נתניהו קיווה לשמוע "לא" מאבו מאזן - ואז בנט קפץ / פרשנות
בנט תוקף: "מתנחלים יחיו בפלסטין? אובדן עשתונות ערכי"

מזכ"ל הוועד הפועל של אשף: "דרוש דיאלוג אמיתי". דניאל בוק
ישראל ביקשה להשאיר את ההתנחלויות במקומן. יאסר עבד רבו/דניאל בוק

מדברי עבד רבו עולה בבירור שישראל אכן הציעה לפלסטינים במסגרת המשא ומתן המתנהל בחודשים האחרונים להשאיר התנחלויות רבות בשטח המדינה הפלסטינית העתידית. עבד רבו אמר בראיון באופן מפורש כי גושי ההתנחלויות הגדולים יסופחו לישראל, ושאר ההתנחלויות יישארו במקומן בשטחה של פלסטין העתידית. כפי שדווח בתחילת השבוע בוואלה! חדשות, את ההצעות הללו העבירו לפלסטינים אנשי צוותו של ג'ון קרי למשא ומתן, בראשות השליח המדיני מרטין אינדיק.

דבריו של עבד רבו מציבים סימני שאלה לגבי "מלחמת הספינים" שמתנהלת בימים האחרונים בין לשכת נתניהו לבין שר הכלכלה, נפתלי בנט, סביב הצעתו של ראש הממשלה להשאיר מתנחלים בשטח המדינה הפלסטינית, אשר פורסמה לראשונה בוואלה! חדשות. גורמים בלשכתו של נתניהו הציגו את ההצעה הזו כמהלך טקטי בלבד שנועד "לחשוף את סרבנות השלום הפלסטינית", והביעו זעם על השר בנט, שהגיב לדברים במתקפה קשה וחסרת תקדים על ראש הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בוועידה הכלכלית בדאבוס, שוויץ .ינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא סתם אמר את הדברים". נתניהו בדאבוס/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אולם, גורם המעורה בפרטי המשא ומתן אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות כי נתניהו העלה את חוסר רצונו לפנות התנחלויות - גם מחוץ לגושים - מיד עם חידוש המשא ומתן בחודש יולי. הגורם ציין כי כשבוע בלבד לאחר חידוש המשא ומתן, אמר אבו מאזן בראיונות לתקשורת כי בשטח המדינה הפלסטינית "לא יישאר אף ישראלי", אמירה שהתפרשה כגזענית וגררה ביקורת רבה בישראל ובעולם. הגורם אמר כי אבו מאזן "לא סתם אמר את הדברים" כבר במועד חידוש השיחות.

הדברים הללו אינם סותרים לחלוטין את הטענה שנתניהו בסך הכול ניסה להערים על אבו מאזן ולצייר אותו כסרבן שלום, טענה אותה השמיעו לכל אורך הימים האחרונים גורמים בלשכתו של נתניהו. אלא שאם כל המהלך של נתניהו היה טקטי לחלוטין, עשוי להשתמע מכך שישראל הטעתה לא רק את אבו מאזן, אלא גם את האמריקנים שהעבירו את המסרים הללו לרמאללה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully