וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאי הוכש בגליל: "לא ציפיתי לראות נחש בחורף"

26.1.2014 / 14:24

החקלאי שעסק בקטיף בקיבוץ דפנה נפגע בינוני מנחש צפע. "תפסתי אותו בזנב, הרגתי אותו ולקחתי אותו אתי לבית החולים", סיפר. לוכד נחשים: תרדמת החורף של הנחשים לא אבסולוטית

צילום: שגב דהן, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'
נחש הצפע שהכיש חקלאי בגליל בבית החולים זיו בצפת. ג'יליס
גם הנחשים סובלים מהחורף החם. הנחש שהכיש והומת, בצהריים בבית החולים זיו בצפת/ג'יליס

החורף השחון מבלבל גם את הנחשים: חקלאי בן 56 שעסק בקטיף אשכוליות בקיבוץ דפנה שבגליל העליון הוכש הבוקר (ראשון) על ידי נחש צפע ונפגע באורח בינוני. הוא פונה לבית החולים זיו בצפת, לאחר שהרג את הנחש, שם קיבל נסיוב נגד ההכשה. "זאת פעם ראשונה בחיים שלי שראיתי נחש. הדבר האחרון שציפיתי זה שנחש יכיש אותי דווקא בעיצומו של החורף", סיפר החקלאי מג'ד אבו סאלח.

החקלאי מג'ד אבו סאלח, שהוכש בידי נחש, בבית החולים זיו. ג'יליס
"אחת הבחורות אמרה שראתה נחש ופוחדת להמשיך לקטוף". מג'ד אבו סאלח בבית החולים/ג'יליס

"אחת מהבחורות שעובדות אתנו בקטיף קראה לי בבהלה ואמרה לי שהיא ראתה נחש בתוך העץ ושהיא פוחדת להמשיך לקטוף ממנו", המשיך אבו סאלח. "אמרתי לה שתמשיך לעץ הבא ובינתיים הסתכלתי על העץ ולא מצאתי שום דבר. רק כשהושטתי את היד לקטוף אשכולית, הרגשתי שמשהו הכיש אותי. תפסתי אותו בזנב, זרקתי אותו על האדמה, הרגתי אותו ולקחתי אותו אתי לבית החולים זיו בצפת, שם אמרו לי שמדובר בנחש צפע", סיפר.

ד"ר בועז שחם, מנהל אוסף הזוחלים והדו-חיים באוניברסיטה העברית בירושלים, מסביר כי מדובר במחזה נדיר, אולם אפשרי. "בוודאי שזה אירוע חריג, אבל אם אתה מחובר למה שקורה בינואר 2014, אתה מבין שזה אפשרי. ינואר עם עשרים מעלות זה אירוע חריג ובאמצע החודש היו ימים אפילו חמים יותר" מסביר ד"ר שחם. "זוחלים ים תיכוניים זקוקים בדרך כלל ליום יפה ו-18 מעלות ומעלה על מנת להיות פעילים. יחד עם זאת אני נתקלתי במקרים חריגים שבהם מצאנו צפעים פעילים בחולות ניצנים כשטמפרטורת הקרקע הגיעה ל-13 מעלות צלזיוס בלבד, בתאריכים מוזרים ובשעות מוזרות. איך שלא מסתכלים על זה, זו לא שנה רגילה וינואר הוא לא ינואר רגיל".

"ברגע שהטמפרטורות עולות או שמשהו מטריד את הנחש או מאיים עליו, אז הוא יכול להיות להכיש. זה לא נכון להגיד שהטמפרטורות הנמוכות מכבות אותו באופן מוחלט. אם הוא ירגיש מאוים הוא יוכל לפעול, גם אם לא בצורה המיטבית", אמר לוכד הנחשים אדי טייאר מ"הדברה ירוקה".

עוד ידיעות על נחשים:
בגלל החמסין: הג'וקים והנחשים חוזרים
צפו בנחש הארסי שזחל לשמשת המכונית
מנה של פחד: פתחה את התנור – וגילתה נחש ענק

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.co.il

ד"ר עמאר חוסיין אוחז בנחש הצפע שהכיש חקלאי בגליל, בבית החולים זיו בצפת. ג'יליס
בבית החולים אמרו כי מדובר בצפע. רופא אוחז בנחש שהכיש את אבו סאלח/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully