וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הלוויית הבנות, ביקרו את הבנים: "לא שואלים למה"

24.1.2014 / 0:00

שמעון ומיכל גרוס שליוו אתמול את שתי בנותיהם הקטנות בדרכן האחרונה לאחר שמתו מחשיפה לחומר הדברה, ביקרו את ילדיהם שעדיין מאושפזים במצב קשה. "תתפללו, רק זה יעזור"

צילום: שבתי בנדט, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן

שמעון ומיכל גרוס, ששתי בנותיהם יעל ואביגיל מתו לאחר שנחשפו לחומר הדברה בביתן בירושלים, ביקרו אמש (חמישי) את שני בניהם שמאושפזים במצב קשה בעקבות החשיפה לרעל. "התחושות הן לא קלות", אמר האב שמעון ביציאה מבית החולים. "לחזור מהלוויה של שני ילדים, לראות את שני הילדים למעלה - המצב הזה קשה מאוד, אבל אנחנו אופטימיים, יודעים שהכול מלמעלה, ולא שואלים למה. ככה חונכנו, ומי שנתן לנו את הילדים ייתן לנו את הכוחות להמשיך ולהתמודד עם המצב הזה".

האסון בירושלים - כותרות נוספות:
שיפור קל במצב האחים שהורעלו: "שורדים בזכות המכונה"
האב ספד לבנותיו שהורעלו: "בלילה לפני הן עוד רקדו"
נלחמים על חיי האחים שהורעלו: "זקוקים לחיבוק מהוריהם"

שמעון ומיכל גרוס שאיבדו את שתי בנותיהן שנחשפו לחומר הדברה, יוצאים מבית החולים שניידר לאחר שביקרו את בניהם, 23 בינואר 2013. שבתי בנדט, מערכת וואלה! NEWS
שמעון ומיכל גרוס בבית החולים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט

האב הביע תקווה שילדיו יחלימו במהרה והודה ל"כלל ישראל" על התפילות לשלומם. "זה כל כך מחזק הדבר הזה, אין לי מילים. האחדות הזאת, זה פשוט נותן כוח. עם נפלא. באמת. מחזק", אמר וסיפר כי לאחד הבנים החליטו להוסיף את השם חי ולשני את השם רפאל. "אני אגיד את השמות המלאים: האחד זה חי מיכאל שלמה ורפאל יצחק בן מיכל, ותראו שבעזרת השם יהיו נסים, בקרוב, בקרוב ממש, אני ממש מתחנן". רעייתו הוסיפה: "תתחזקו, תתפללו. רק זה יעזור. אנחנו מאמינים בזה".

הם ביקשו להודות גם לצוות הרפואי שמטפל בילדיהם. "יש פה צוות מדהים. אנשים כאלה לא רואים כל יום. ממנהלי המחלקות עד האחיות, כולם עושים את הכול. זה ה'דה בסט'", אמר האב. "נפגשנו עם המלאכים. פשוט מלאכים שנמצאים פה למעלה. זה לא יאומן. הקב"ה יעזור וייתן להם את הכוח כדי שיהיו שליחים טובים". ורעייתו הוסיפה: "בשערי צדק כולם השתדלו ועשו מעל ומעבר. אין כמו עם ישראל, כולם טובים. תודה לכולם על כל ההשתדלויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:. יואב דודוביץ', עיבוד תמונה
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:/עיבוד תמונה, יואב דודוביץ'

מיכל טענה כי המדביר אמר לבני המשפחה שהם יכולים לצאת מהבית לאחר ההדברה, או להישאר בו. "זו גזירה משמיים", הסבירה. "אין שום דבר אחר בעולם כי המצב שלהם קשה מאוד. ראינו את הילדים, המצב שלהם קשה. אנו רואים אותם איתנו. הבנות כבר אינן. הקב"ה לקח אותן לידיו, כאלה צדיקות ומתוקות. בעזרת השם הבנים יבריאו וימשיכו לשמוח איתנו.
שכל אחד, אם אפשר, יקבל איזו קבלה קטנה, להתחזק".

הרופאים נלחמים על חיי האחים: "יכול להימשך שבועות". עומר מירון
אביגיל ויעל גרוס/עומר מירון

מוקדם יותר אמש הודיע בית החולים שניידר בפתח תקווה כי חל שיפור מזערי במצבם של הבנים. "למעשה, הם שורדים בזכות מכונת לב ריאות שאליה חוברו אתמול", אמרה ד"ר עינת בירק, מנהלת מכון הלב בבית החולים. "יש שיפור בפעולת הכליות והכבד. אנחנו לא יודעים מה המצב הנוירולוגי המדויק, ומבחינת הלב אנחנו לא רואים עוד שיפור. זו מגמה שהיא טיפה חיובית. מדובר בילדים וראיתי ילדים יוצאים במצבים מאוד מאוד קשים. אנו נותנים את הטיפול המקסימלי ומתייחסים לכך שהם יכולים להחלים. ראינו מצבים שהמצב היה הפיך והלב חזר לתפקוד תקין".

ד"ר עובדיה דגן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, אמר כי מצבם של שני הילדים לא השתנה מאתמול בבוקר. "הם נתמכים על ידי המכונה שמחזיקה אותם, ואנו ממתינים", אמר. "יש שיפור שמייחסים - זה בתפקוד הכבד והכליות – אבל הדברים האלה הם לא משמעותיים מבחינת ההחלמה של הילדים".

קבריהם של אביגיל ויעל גרוס בהר המנוחות בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
חלקות הקבר של שתי הבנות/נועם מושקוביץ

יעל ואביגיל בנות השנה וחצי וארבע הובאו למנוחות אתמול בצהריים בבית העלמין בהר המנוחות בבירה. האב, שמעון, ספד לבנותיו הקטנות. "הקדוש ברוך הוא נטל אותה לידיו. היא הייתה כזו יקירה. כל דבר שאלה אותי אם אני אעשה כך או כך זה יעשה מצווה. היא הלכה עם מוצץ בחוץ, אמרה אולי זה חילול השם. היא כל כך אהבה לעזור, כזו נשמה טהורה", אמר האב. "רק עכשיו היא התחילה לדבר, להגיד אבא, אמא".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully