וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנה משמעותית לחיי האחים, הם סובלים מכשל בלב"

22.1.2014 / 20:10

ד"ר אפרת ברון הרלב מבית החולים שניידר התייחסה למצב האחים שמאושפזים במצב קשה מאוד לאחר שנחשפו לחומר הדברה בביתם. "אין חומר שנוגד את הרעל, הזמן יגיד אם נצליח להצילם"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שני אחים, בני חמש ושבע, אחיהן של שתי הילדות שמתו לאחר שנחשפו לחומרי הדברה בביתם בירושלים, מאושפזים הערב (רביעי) במצב קשה מאוד בבית החולים שניידר בפתח תקווה. סגנית מנהל מרכז שניידר, ד"ר אפרת ברון הרלב, אמרה הערב כי "הסכנה מאוד משמעותית לחייהם. הם סובלים מכשל של שריר הלב והזמן יגיד אם נצליח להציל אותם. הכרנו היום לראשונה את הרעל הזה, לא פגשנו אותו בעבר. ממה שלמדנו היום, אין כנגדו חומר שיכול לנטרלו. אנחנו משתמשים בטיפול ייחודי עם מכשיר בשם 'אקמו' שעוזר ללב, ואנחנו מקווים שהאיבר יצליח להתאושש לאחר שפעילות הרעלן תפסיק. זה לא עניין של מה בכך. זה דורש המון מיומנות". ד"ר עבודי דגן מבית החולים הוסיף כי "החומר מתפנה, אבל לאורך זמן. המכשיר שומר על פעילות האיברים במצב תקין כתחליף ללב. מצב הלב יכול להשתפר".

עוד על ההרעלה בירושלים
הפעוטות שהורעלו בירושלים מתו, מאבק על חיי האחים
הרעלת המשפחה בבירה: "החומר לא מקובל בשימוש ביתי"
שתי אחיות בנות שנה וחצי וארבע מתו מחשיפה לחומר הדברה

הילד שהורעל מחומרי הדברה בירושלים בכניסה לבית החולים שניידר, ינואר 2014. ניב אהרונסון
הילדים הועברו הערב לבית החולים שניידר/ניב אהרונסון

מוקדם יותר היום נקבע מותן של שתי אחיותיהם, בנות שנה וחצי וארבע, לאחר שהמשפחה כולה נחשפה לחומר הדברה ממיכל שהושאר על פי החשד בבית לאחר טיפול בבית. הורי הילדים פונו אף הם לבית החולים ומצבם מוגדר קל. כמו כן, שני חובשים של ארגון איחוד הצלה שהוזעקו לזירה פונו לבית החולים במצב קל לאחר שחשו ברע, ככל הנראה בשל חשיפה לחומר המסוכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
צוותי חילוץ בדירתם של המשפחה שהורעלה מהדברה בירושלים, ינואר 2014. אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים,
צוותים לטיפול בחומרים מסוכנים מחוץ לבית המשפחה בירושלים/אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים

מבדיקת האירוע עולה כי ילדי המשפחה ביקרו אתמול במוקד לרפואה דחופה "טרם" משום שחשו ברע, ונשלחו הביתה לאחר שקיבלו טיפול תרופתי – כך סיפר שלמה גרז, מנהל תלמוד התורה שבו לומדים שניים מילדי המשפחה. "הם היו ארבע שעות אתמול בלילה במרפאת חירום - ונתנו להם אקמול", אמר גרז. "אף אחד לא העלה בדעתו שמדובר בהרעלה. בבוקר, כשהם הקיאו, אמרו להם לקחת תרופות נגד הקאות".

מרשת מיוני 'טרם' מסרה בתגובה: "ראשית מבקשת רשת 'טרם' להביע צער עמוק על הטרגדיה. בני המשפחה הגיעו ל'טרם' במצב כללי טוב ומתלוננים על בחילות לאחר שאכלו את ארוחת הערב. הצוות הרפואי ערך לבני המשפחה בדיקה רפואית מקיפה, ובבדיקות לא התגלה כל ממצא מחשיד. לאחר קבלת תוצאות הבדיקות והענקת טיפול נגד הבחילות שוחררו בני המשפחה לביתם. מיד עם היוודע על פטירת הפעוטה ואשפוז שאר בני המשפחה, התכנס ב'טרם' צוות מומחים לרפואת דחופה ומומחים לרפואת ילדים לבירור המקרה, ולאחר שיחה עם הצוות המטפל בבית החולים נערכה בדיקה ראשונית ממנה עולה כי בני המשפחה קיבלו את המענה הרפואי המיטבי ועל פי הסטנדרטיים המקצועיים המקובלים, בהתאם לתוצאות הבדיקות שהתקבלו. יודגש כי מצבם הכללי של בני המשפחה היה טוב ובשלב בדיקתם לא היו ממצאים מחשידים לבעיה רפואית דחופה. צוות מומחי 'טרם' ימשיך בביצוע בדיקה נסיבות האירוע ובמקביל העביר מיוזמתו למשרד הבריאות את תוצאות המחקר הראשוני".

בנו של המדביר: "הוא מאוד ותיק ומנוסה"

המדביר שריסס במקום נעצר לחקירה, לאחר שנמצא שהוא השאיר מכל עם חומר רעיל מסוג פוספין באחד החדרים בדירה. מפקד מרחב מוריה במשטרה, ניצב-משנה חיים בלומפלד, סיפר כי המדביר טען בחקירתו שבדירה בוצעה הדברה לפני יומיים והבית נאטם. "הוא הנחה את תושבי הבית להישאר בדירה. המשפחה המשיכה לשהות בדירה וחשו לא בטוב". לדברי נצ"מ בלומפלד, החומר המדובר מותר לשימוש בהדברת תולעי עץ ותולעי ספרים, אך אין זה החומר המשמש להדברה רגילה. "המדביר לא נפגע בעצמו, והוא משתף פעולה עם החוקרים", ציין. בנו של המדביר אמר לערוץ 10: "הוא עובד 20 שנה במקצוע, זה לא חדש לו. הוא מאוד מנוסה וותיק בתחום. עושה מאות עד אלפי עבודות כאלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully