וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נאשם: ביצע 160 עסקאות סמים בבסיסי צה"ל בצפון

16.1.2014 / 13:33

בתום חקירה ממושכת נעצר החשוד יחד עם חייל נוסף המעורב בפרשה. בדיון בבית הדין הצבאי נחשף כי התובעת הצבאית לא הכינה את תעודת החיסיון הנדרשת - והחשוד שוחרר באופן חריג

חייל בשירות סדיר נעצר לפני כחודש בעקבות חקירה סמויה של המשטרה הצבאית בסיוע משטרת ישראל, בחשד שעשה 160 עסקאות סמים עם חיילי צה"ל מבסיסים שונים בפיקוד הצפון. בתום מעקב ממושך באמצעות סוכנים והאזנות הוחלט להפוך את החקירה לגלויה ולעצור את החייל. זאת במסגרת המאבק שהכריז צה"ל על נגע הסמים, במסגרתו נעשו פשיטות על בסיסים ובדיקות פתע, וסוכנים סמויים הופעלו ביחידות שונות.

בתום חקירה ממושכת החליטה הפרקליטות הצבאית להגיש נגד החייל כתב אישום עב כרס בגין 160 עסקאות סמים שונות. במסגרת החקירה נעצר חייל נוסף בשירות סדיר שהיה מעורב בפרשה. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום חמור על תיווך עסקאות סמים בין הנאשם המרכזי בפרשה לבין חיילים בבסיס חיל האוויר בצפון.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו בא לביקור פתע בעמאן ונפגש עם המלך עבדאללה
בניכוי שליש: ענת קם תשוחרר בעוד 10 ימים מהכלא
לפחות 3 הרוגים בפיצוץ מכונית ממולכדת בלבנון

אילוסטרציה. ShutterStock
160 עסקאות סמים נחשפו במהלך החקירה, שנוהלה באמצעות סוכנים והאזנות/ShutterStock

הפרקליטות ביקשה לעצור את החשוד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בשל מסוכנות, ובית הדין הצבאי קיבל את הבקשה. עם זאת, אמש (רביעי) הובא "המתווך" לדיון בבית הדין הצבאי ביפו במסגרת הליך הוכחות. סנגורו של החייל, עו"ד צבאי שי רודה, מומחה למשפט צבאי, חשף כי התובעת הצבאית לא הגיעה לדיון עם תעודת חיסיון על החומר הסודי ודרש לשחרר את מרשו באופן מידי.

שופט בית הדין צבאי, רב-סרן שחר גרינברג, קיבל את פניית הסנגור והורה לשחרר את החייל ממעצר באופן חריג. עו"ד רודה מסר בתגובה: "מרשי אינו בן ערובה ואין להחזיקו במעצר עד שהפרקליטות תוציא תעודת חיסיון על החומר הסודי. טוב נעשה שהסכימו לשחררו ממעצר".

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך דיון שהתקיים בבית הדין הצבאי בעניינו של חייל אשר הואשם במספר תיווכים בעסקאות סמים ובכך שקישר בין חבריו לסוחר סמים, הסכימה התביעה להעברתו למעצר פתוח ביחידתו, לאחר ששהה חודשיים במעצר בכלא. זאת, משום שטרם הושלמו הליכי החיסיון בתיק".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully