וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההלוויה: צה"ל תקף בעזה, הפלסטינים מפנים אתרי מפתח

לפי הדיווחים, הותקפו אתרים של הג'יהאד האיסלאמי בחאן יונס ובדיר אל-בלח, ואתר של גדודי אל-קודס בתוך עזה. קודם לכן שוגרו שתי רקטות לעבר ישראל, ללא נפגעים או נזק

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

(צפו בטקס ההלוויה של שרון בחוות שקמים)

הפלסטינים מדווחים הערב (שני) על תקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה, בתגובה על ירי הרקטות בשעות האחרונות לעבר שטח ישראל. לפי הדיווחים, הותקפו אתרים של הג'יהאד האיסלאמי בחאן יונס ובדיר אל-בלח. כמו כן, הותקף אתר של גדודי אל-קודס בתוך העיר עזה. לפי שעה, לא דווח על נפגעים כתוצאה מהתקיפות.

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במתחם צבאי במרכז הרצועה ובתשתית טרור בדרום הרצועה. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל, שהטיל את האחריות על חמאס.

שיגור רקטה מרצועת עזה במקביל לתקיפה של צה"ל, 19 נובמבר 2012. רויטרס
שתי רקטות שוגרו אחרי ההלוויה/רויטרס

אחר הצהריים שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה, ואלה התפוצצו בשטח ישראל. הן התפוצצו סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, זמן קצר לאחר שהסתיימה הלווייתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, מבלי לגרום לנזקים או נפגעים. מערכות האיכון זיהו את הרקטות, אולם לא נשמעה אזעקת "צבע אדום". לאחר כשעה קלה דווח על שתי רקטות נוספות שהתפוצצו במועצה האזורית שדות נגב, אולם אחרי זמן קצר התברר כי מדובר בפיצוצים שמקורם ברצועת עזה.

כבר בבוקר נרשמה כוננות שיא בנגב המערבי לקראת הלווייתו של שרון, ולאחר שיגורן של שתי רקטות הבוקר, שהתפוצצו בשטחים פתוחים. צה"ל העלה את הדריכות לאורך הגבול עם רצועת עזה – ביבשה, באוויר ובים – ונערך לאפשרות שחוליות טרור ינסו לשגר רקטות בשעת הטקס, בכוונה להפעיל את מערכות האזעקה וליצור בהלה. מקור ביטחוני הדגיש היום כי בצה"ל לוקחים בחשבון את כל האפשרויות, והעמידו מענה מבצעי לכך. מערכי ההתרעה השונים תוגברו באופן נקודתי כחלק מהעלאת רמת המוכנות.

עוד על מותו של אריאל שרון:
הביקורת הסמויה בהספד המתון של נציג המתנחלים
כך ריגש שרון חובב הבשר את הטבעונים והצמחונים
"מבצע כלניות" יוצא לדרך: ישראל נערכת להלוויית שרון

רוה"מ בנימין נתניהו בהלווייתו של   אריאל שרון, ינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
יום של דריכות ביטחונית בנגב המערבי. ראש הממשלה נתניהו מול קבר שרון הטרי בחוות שקמים, אחר הצהריים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

המתיחות הביטחונית הייתה בשיאה בשעות האחרונות, לא מעט בשל האישים רמי הדרג שהשתתפו בטקס ההלוויה, בגבעת הכלניות שליד חוות שקמים. הבכיר שבהם הוא סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שייצג את ארצו בטקסי הפרידה משרון. 18 מדינות נוספות שיגרו משלחות לישראל, בהן רוסיה, גרמניה וצ'כיה.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הבוקר כי ישראל פרשה סוללה של מערכת "כיפת ברזל" לקראת ההלוויה, ואף הזהירה את ההנהגה הפלסטינית בעזה משיגור רקטות בזמן הטקס. "הובהר לפלסטינים שזה יהיה יום רע מאוד לבחון את סבלנותה של ישראל", אמר גורם ביטחוני. לפי שעה לא נשמעה התייחסות כלשהי לעניין מצד ממשלת חמאס או מזרועות פלסטיניות אחרות ברצועה, וכך גם לא מהרשויות המצריות בסיני.

לפנות בוקר שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה, אולם אלה התפוצצו בים התיכון, מול חופי הרצועה. גורם ביטחוני אישר כי פיצוץ נשמע במרחב הדרום כתוצאה משיגור הרקטות, אולם הבהיר כי ההערכה היא שמדובר ב"ניסיון כלים" של חמאס. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים, אולם האירוע הגביר עוד יותר את הדריכות במערב הנגב.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 12:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully