וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ספד לשרון: הקדיש את חייו למען ישראל

נשיא ארה"ב פרסם הודעת הספד עם מותו של ראש הממשלה לשעבר: "העם האמריקני מוסר תנחומיו לעם בישראל". נשיא צרפת: "מילא תפקיד משמעותי בהיסטוריה של ארצו"

צילום: דניאל בוק, משה בן שמחון - ישראל היום; עריכה: מיכאל ברגמן

הידיעה על מותו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, מעוררת הדים ברחבי העולם, ומנהיגים במדינות רבות פרסמו היום (שבת) הודעות הספד על לכתו של מי שבמשך רוב שנותיו כיהן בתפקידי מפתח בצה"ל ובפוליטיקה הישראלית. "בשם העם האמריקני, רעייתי מישל ואני מוסרים את תנחומינו העמוקים למשפחתו של ראש הממשלה הישראלי לשעבר אריאל שרון ולעם ישראל, על לכתו של מנהיג אשר הקדיש את חייו למען ארצו", אמר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בהודעה שפרסם הבית הלבן.

סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון מת בגיל 85
הלווית שרון ביום שני, סגן נשיא ארה"ב יגיע
פרס ספד לשרון: "אהב את עמו ועמו אהב אותו"
בשיבא נפרדים משרון: "האמנו שנצליח ונמשיך להילחם"

נשיא ארה"ב ברק אובמה. הבית הלבן, דצמבר 2013. GettyImages
מסר את תנחומיו לעם בישראל, ברק אובמה/GettyImages

בהודעת ההספד כתב אובמה: "אנו שבים ומדגישים את מחויבותנו הבלתי ניתנת לערעור לביטחון ישראל ומעריכים את הידידות השוררת בין שתי המדינות ושני העמים. בזמן שהעם הישראלי נפרד מראש הממשלה שרון, אנו מצטרפים לעם בישראל ומכבדים את מחויבותו לארצו".

בהודעה משותפת שפרסמו נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, ורעייתו הילארי, ששימשה בעבר כשרת החוץ האמריקנית, כתבו: "אריאל שרון נתן את חייו לישראל - כדי ליצור אותה, כדי לתמוך בה וכדי לשמר אותה". סגן הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, צפוי לייצג את ארצות הברית בהלווייתו של שרון, שככל הנראה תתקיים ביום השני בחוות השקמים. בהודעה שפרסם כתב ביידן כי הוא ורעייתו "הצטערו לשמוע על מותו. אנו מוסרים את תנחומינו למשפחתו ולעם ישראל האהוב".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טקס קבלת פנים לנשיא צרפת פרנסואה הולנד בנתב"ג במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה ורעייתו. נובמבר 2013. אבי אוחיון, לע"מ, יותם רונן
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד/יותם רונן, אבי אוחיון, לע"מ

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש הבן, פרסם הערב הודעת הספד בעקבות מותו של שרון, שבה כתב: "אני ורעייתי לורה משתתפים בצערם של חברינו בישראל ובכל העולם על לכתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון". לדברי בוש, שכיהן כנשיא ארצות הברית בזמן ששרון כיהן כראש ממשלת ישראל, כי "לכבוד הוא לי להכיר את האיש האמיץ הזה ולכנות אותו חברי. הוא היה לוחם במשך שנים רבות ושותף למאמץ להשיג ביטחון לארץ הקודש ושלווה למזרח התיכון".

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, פרסם אף הוא הודעת הספד בעקבות מותו של שרון, שבה כתב כי חש קרוב מאוד לראש הממשלה הישראלי לשעבר, כיוון שבדומה לשרון, גם הוא שירת את ארצו כחייל וכמפקד. "החלום על ישראל היה הסיבה המרכזית בחייו, והוא סיכן אותם למען אותו חלום. אני זוכר שבתור עורך צעיר בבוסטון קראתי על שרון בעיתונים והתפעלתי מהמחויבות שלו לעמו", כתב קרי בהודעה שפרסם. "לעולם לא אשכח את פגישתי עמו, כאשר הוא מונה לראש ממשלת ישראל. נדמה היה כי הוא הסיט את מסלולה של ההיסטוריה לעבר השלום, גם כשזה גרר התנגדות מקרב תומכיו ובחינת הגבולות של עצמו", הוסיף קרי.

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ומזכירת המדינה קונדוליזה רייס. רויטרס
נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש הבן/רויטרס

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ג'ו ביינר, מסר כי הוא "משתתף באבלה של מדינת ישראל על לכתו של אריאל שרון, אחד המצביאים הגדולים ביותר בהיסטוריה המודרנית". מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, פרסם הודעה בעקבות מותו של שרון, שבה כתב כי חש "עצבות" על לכתו. "ראש הממשלה שרון ייזכר בזכות אומץ הלב הפוליטי שהפגין ובזכות נחישותו לפנות את המתיישבים הישראליים ואת החיילים מרצועת עזה – החלטה היסטורית וכואבת".

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, פרסם אף הוא הודעת אבל על מותו של ראש הממשלה לשעבר שרון, ומסר את "תנחומיו העמוקים למשפחתו של שרון ולעם ישראל". הוא אמר כי "אריאל שרון מילא תפקיד משמעותי בהיסטוריה של ארצו, וכי "שרון, אחרי קריירה צבאית ופוליטית ארוכה, בחר לשוב לדיאלוג עם הפלסטינים".

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, אמר בעקבות ההודעה על מותו של אריאל שרון כי הוא היה "אישיות כבירה בהיסטוריה של מדינת ישראל אשר הקדיש את חייו למען ארצו האהובה". לדבריו, "עבדתי עמו באופן צמוד גם כאשר לא הייתה בינינו הסכמה. אני מוקיר ומכבד את נחישותו לפעול למען הדבר הנכון עבור עם ישראל, לעתים גם במחיר אישי כבד. על אף שהיה חקלאי בלבו, מורשתו בפוליטיקה הישראלית תיזכר לעד".

ועידת הנשיא 2012. עומר מירון
טוני בלייר/עומר מירון

ראש הממשלה ה-11 של ישראל שקע בתרדמת בינואר 2006 – לאחר שלקה פעמיים, תוך זמן קצר, בשבץ מוחי. מאז הוא אושפז בבית החולים השיקומי שיבא שבתל השומר. לאחר שהתברר כי שרון לא יוכל להמשיך לכהן כיו"ר המפלגה ולהתמודד לכנסת ה-17, החליפו בתפקיד אהוד אולמרט, ממלא מקום ראש הממשלה. דניס רוס, לשעבר השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, אמר כי "אריאל שרון היה בעל מוניטין של אדם שעשה מעשים מאוד שנויים במחלוקות. מצד שני, כשהפך לראש ממשלה, הוא הפך לאדם שמוכן לעשות מעשים אמיצים מאוד, שרק מעטים צפו אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully