וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מתנחלים תוקפים פלסטינים ב"ליווי" צה"ל

סרטון שצילם "בצלם" חשף תקרית במהלכה השחיתו רעולי פנים רכוש בכפר פלסטיני ויידו אבנים - כשחיילים עומדים מנגד. "צה"ל הפך מעטפת למתנחלים אלימים". גורם צבאי: הנושא בבדיקה

צילום: אוסמה ספדי, בצלם; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

יממה אחרי ה"הסתבכות" של קבוצת מתנחלים בכפר קוסרא, מתפרסם היום (רביעי) תיעוד מתקרית אחרת בשטחים בה היו מעורבים מתנחלים ופלסטינים - אולם הפעם נראה שגם חיילי צה"ל לקחו בה חלק.

עוד בנושא העימותים בשטחים:
המתנחלים המתפרעים הושפלו, בצה”ל חוששים שיחזרו לנקום
”נקמה, ד"ש מאש קודש”: ”תג מחיר” בשומרון
דעה: בשבילם זה קו אדום, עבורנו זה נהר של דם

תיעוד: חיילי צה"ל לא עוצרים מתנחלים שמיידים אבנים. צילום מסך
המתנחלים זורקים אבנים לעבר פלסטינים, החיילים צופים בהם ולא מתערבים/צילום מסך

בסרטון שהעלה ארגון "בצלם" ליו-טיוב, נראית קבוצת מתנחלים רעולי פנים עולה מכיוון ההתנחלות יצהר לפאתיו המזרחיים של הכפר עוריף, הסמוך לשכם. לפי הארגון, במהלך האירוע, שהתרחש ביום שני האחרון, שברו המתנחלים את מונה החשמל באתר בנייה של מאגר מים המוקם במימון אמריקני ואף יידו אבנים על בית משפחה פלסטינית ובית ספר סמוך.

התקרית עצמה אמנם חמורה, אף חמורה יותר היא העובדה שבכל אותה עת עומדים חיילים עם המתנחלים, וחרף זריקות האבנים הם אינם עושים דבר כדי לעוצרם. לפי הסרטון שצילם תושב הכפר, אוסמה ספדי, ואשר הועבר ל"בצלם", רק אחרי שכמה תלמידים פלסטינים השיבו בזריקת אבנים - החיילים הגיבו, אולם התגובה הייתה בירי רימוני גז לעבר הכפר הפלסטיני ולא כלפי התוקפים היהודים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"הצבא שימש כמעטפת אבטחה למתנחלים אלימים"

האירוע נמשך כחמישים דקות ובסיומו המתנחלים חזרו לכיוון יצהר. בתיעוד ניתן לראות כיצד המתנחלים, העושים את דרכם במעלה ההר, חולפים על פני קבוצה של כלי רכב שחנו על מורדות הגבעה: שני ג'יפים צבאיים, ג'יפ בצבע לבן, וטנדר שטח, השייך ככל הנראה למאבטחי ההתנחלות.

"החיילים התעלמו מחובתם להגן על הפלסטינים", נמסר מ"בצלם", "הם לא הפסיקו את מעשי האלימות שהתרחשו לנגד עיניהם והגיבו רק כאשר פלסטינים יידו אבנים חזרה על המתנחלים. לא נראה גם שחיילים ניסו לזהות את רעולי הפנים או לעכבם עד להגעת המשטרה כדי שניתן יהיה למצות עמם את הדין". עוד מסר הארגון כי ככל הידוע לו, החיילים לא מסרו גרסתם לאירוע החמור. "הצבא שימש למעשה כמעטפת אבטחה למתנחלים אלימים".

בעקבות חשיפת התיעוד, מתכוון בצלם לפנות לרשויות הרלוונטיות – בדרישה לפתוח בחקירה דחופה של האירוע.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מיד עם היוודע דבר האירוע החלה הפרקליטות הצבאית לבחון את אופן המשך הטיפול בנושא. מבדיקה ראשונית עולה כי הכוחות לא פעלו כנדרש. ההנחיות לכוחות הן לא לאפשר פעולה של רעולי פנים, לתעד אותן ולהעבירן לטיפול משטרתי. במקביל לבחינת הנושא, ההנחיות יחודדו לכוחות בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully