וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקציב קוצץ - ופעילות הטנק שמרתיע את עזה פוחתת

6.1.2014 / 12:26

חרב הקיצוצים בצה"ל פוגעת בפעילות הטנק הכי חדיש - מרכבה סימן 4, ודווקא בזירה הכי חמה - רצועת עזה. גורם צבאי: יש פגיעה ברמה המבצעית של הכוחות

צילום: דובר צה"ל

(צפו בתרגיל החטיבה באפריל האחרון)

קצין שריון ראשי, תת-אלוף שמואל אולנסקי, הודיע לאחרונה כי בשנת העבודה 2014 בצה"ל יבוצע קיצוץ משמעותי באימונים של החטיבה היקרה ביותר בצבא – חטיבה 401 בפיקודו של אל"מ סער צור. הקיצוץ נובע מהעלות הגבוהה של הפעלת טנקי מרכבה סימן 4 שבהם מצוידת חטיבה 401. אם לא די בכך, במטה הכללי הוחלט לצמצם את הפעילות המבצעית של החטיבה באוגדת עזה, בשל העלויות הגבוהות של תפעול מערך הטנקים המשוכלל של צה"ל. במסגרת הקיצוץ באימונים הוחלט לבטל את תרגיל החטיבה בשנה הקרובה ולקצר את משך תרגילי האש של הגדודים - משבועיים לארבעה ימים.

עוד בוואלה! חדשות:
האם לעסקן החרדי שנרצח ונשרף היה עבר אפל?
"פגע וברח" בבאר שבע: "הנהג הפוגע הוא תת-אדם"
המחאה נמשכת: מבקשי המקלט צועדים אל שגרירויות זרות

מחישוב שנעשה בצה"ל בנוגע לעלויות התחזוקה של מערך הטנקים עולה כי עלות נסיעה של טנק מרכבה סימן 4 היא 4,000 שקלים לקילומטר. מכיוון שכל גדוד שריון נוסע בממוצע 1,100 קילומטרים במהלך תקופת אימונים הנמשכת שלושה חודשים, עלות אימון גדודי בחטיבה 401 מסתכמת ב-20 מיליון שקלים.

טנק המרכבה סימן 4. דובר צה"ל
טנק המרכבה סימן 4/דובר צה"ל

טנק מרכבה סימן 4 נחשב לטנק המוביל והמתקדם ביותר שיש כיום לצה"ל, אך גם היקר ביותר לתפעול. גורמי צבא העריכו כי מדובר בהחלטה מידית שקיבלה את אישור הדרגים הבכירים ביותר בצה"ל בשל הצורך בקיצוץ התקציב שתתקבל תמונה ברורה בנוגע לאופן ניהול תקציב צה"ל בשנה הקרובה. "טנק מרכבה סימן 4 הוא הטנק היחיד שמפעיל את מערכת 'מעיל רוח' המגנה על הטנק מפני טילי נ"ט מתקדמים. יש כאן פגיעה ברמה המבצעית של הכוחות הפועלים בשטח", אמר גורם צבאי. במקביל להחלטה לקצץ בפעילות המבצעית של חטיבה 401, הוחלט בזרוע יבשה לצמצם את שיתוף חיילי החטיבה בתרגילים של חטיבות חי"ר בשל העלויות הגבוהות. כל בקשה לשלב את החטיבה בתרגילי חי"ר תיבחן על ידי הדרג הבכיר בצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר: "בשל המציאות התקציבית, ובמסגרת ההתאמות הנעשות בצה"ל לתכנית העבודה השנתית, מתבצעת בנושא עבודת מטה שטרם הסתיימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully