וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של קרי נועד עם בכירים בהנהגת המתנחלים

6.1.2014 / 7:12

דיוויד מקובסקי, חבר בצוות האמריקני למו"מ עם הפלסטינים, נפגש לשיחות מקצועיות עם פנחס ולרשטיין ודני דיין, שסירבו להגיב. גורם המעורה בתהליך: נפגשים עם כל מי שרלוונטי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

האמריקנים מתייעצים גם עם המתנחלים: דיוויד מקובסקי, חבר בצוות של משרד החוץ האמריקני למשא ומתן הישראלי-פלסטיני, ערך לאחרונה שתי פגישות עם אישי ציבור בכירים בהתנחלויות – כך נודע לוואלה! חדשות. מקובסקי נפגש עם פנחס ולרשטיין, ששימש בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע, ועם דני דיין, שהיה יו"ר המועצה וכיום אחראי על יחסי החוץ שלה. שתי הפגישות התקיימו באזור ירושלים, אחת מהן במלון "קינג דיוויד", שבו שוהים רבים מחברי הצוות האמריקני.

מקובסקי הצטרף לצוות המשא ומתן בראשותו של מרטין אינדיק לפני כחודשיים, לאחר ששימש במשך שנים חוקר בכיר במכון וושינגטון לחקר המזרח התיכון. לפני כן היה מקובסקי עיתונאי ב"הארץ" וסיקר את תהליך השלום בשנות התשעים. הוא נחשב לאחד המומחים המובילים בארצות הברית בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. את ולרשטיין ודיין הוא מכיר עוד מתקופתו כעיתונאי ואיש מחקר, אך הפגישות שערך איתם בשבועות האחרונים עסקו ישירות במשא ומתן המתנהל בחודשים האחרונים עם הפלסטינים.

עוד על התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים:
קרי מנסה לרתום את מדינות ערב לתהליך המדיני
שר הביטחון: אם צה"ל ייסוג מהגדה, חמאס ירים את ראשו
פרשנות / הצדדים מריחים הכרעה - והם בלחץ

יושב ראש מועצת יש"ע המתחדשת, דני דיין בזירת הפיגוע ירי בשומרון, אפריל 2011. עומר מירון
מסרב להתייחס. יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין/עומר מירון

גורם המעורב במשא ומתן אמר לוואלה! חדשות כי הצוות האמריקני "בוחן את כל סוגיות הליבה של הסכסוך, ולצורך כך נערכות פגישות עם כל מי שיכול להיות רלוונטי". ניתן רק לשער מהם הנושאים שנידונו בפגישות עם ולרשטיין ודיין – החל מסוגיית ההתנחלויות, וכלה במציאות הפוליטית בישראל ובמידת הלחץ שיפעילו המתנחלים והימין אם נתניהו יחליט לקבל את עקרונות "הסכם המסגרת" ששר החוץ האמריקני ג'ון קרי עומד להציג לו בקרוב.

בתגובה לפניית וואלה! חדשות, דני דיין סירב להתייחס לקיומה של הפגישה, ואמר רק כי הוא "מקיים פגישות רבות עם גורמים אמריקניים, אירופיים ואחרים – רשמיים ולא רשמיים". ולרשטיין סירב גם הוא להגיב ואישר רק כי הוא מכיר את מקובסקי מתקופתו כחוקר במכון וושינגטון. גורם אמריקני מסר בתגובה כי פקידי המשרד נפגשים עם מגוון ישראלים ופלסטינים כדי לשמוע את הפרספקטיבה שלהם, להחליף דעות ולפעול לחיזוק המאמץ להגיע להסכם קבע.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully