וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ניסוי טיסה מוצלח הבוקר במיירט "חץ 3"

3.1.2014 / 8:33

מנהלת "חומה" והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ערכו את ניסוי הטיסה השני במערכת היירוט במרכז הארץ. "המיירט שוגר בהצלחה וביצע את כל שלבי הטיסה באטמוספרה ובחלל"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: יותם בן-דוד

מנהלת "חומה" במשרד הביטחון ביצעה הבוקר (שישי), יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ונציגי התעשיות הביטחוניות, ניסוי טיסה מוצלח במערכת היירוט "חץ 3". הניסוי, השני שנעשה עד כה בטיל זה, נעשה משדה ניסויים במרכז הארץ.

עוד על מערכת "חץ 3":
בכיר ביטחוני: מאיצים פיתוח ה"חץ 3" בשל איום הגרעין
נתניהו על החץ: "רוצים שלום, ערוכים לכל אפשרות"
בפברואר: ניסוי הטיסה הראשון ב"חץ 3"

ניסוי בטיל חץ 3. משרד הביטחון
הניסוי ב"חץ 3", הבוקר/משרד הביטחון

שר הביטחון, משה יעלון. בירך על הצלחת הניסוי. "מדינת ישראל ממשיכה בפיתוח וייצור מערכות נשק ייחודיות ופורצות דרך, אשר מטרתן הגנה על אזרחי מדינת ישראל ועל תשתיות אסטרטגיות", אמר השר יעלון. "פיתוחן של מערכות מסוג זה יאפשר לישראל לקיים חיי שגרה אל מול האיומים הניצבים לפתחנו, ויסייע לצה"ל להכריע מערכה, אם יידרש לה, במהירות וביעילות". הוא ציין כי פיתוח "חץ 3" מהווה ממד נוסף ביכולות ההגנה האקטיבית המתקדמות שישראל מפתחת. "מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו להיות מוביל עולמי אשר בראש ובראשונה יגן על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה וירתיע את אלו המבקשים לפגוע בנו", אמר.

ממשרד הביטחון נמסר כי בניסוי נבחנו היכולות והביצועים של מערכת "חץ 3" החדשה, אשר אמורים לאפשר למרכיבים הקיימים של מערכת הנשק "חץ" להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים עתידיים על מדינת ישראל. "מיירט 'חץ 3' שוגר בהצלחה וביצע את כל שלבי הטיסה באטמוספרה ובחלל, בהתאם לתוכנית וליעדי הניסוי שהוגדרו מראש", נמסר בהודעה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"קפיצה מאוד משמעותית בתהליך הפיתוח"

גורם ביטחוני הסביר כי הניסוי בחן את יציאת הטיל מהמשגר ואת מסלול הטיסה שלו לפני היציאה מהאטמוספרה. "מדובר בניסוי שני של 'חץ 3' שהסתיים בהצלחה תוך שנה. מדובר בקפיצה מאוד משמעותית בתהליך הפיתוח", ציין הגורם.

מערכת "חץ 3" אמורה לספק מענה לאיומים עתידיים שטרם פותחו על ידי אויביה של ישראל. יכולותיה יאפשרו לישראל ליירט טילים שמאיימים על עורף המדינה כבר בחלל. על פי דוקטרינת ההגנה של צה"ל, אם "חץ 3" לא מצליח ליירט את טילי האויב טילי ה"חץ 2" וה"פטריוט", ובעתיד גם סוללות טילי "שרביט קסמים", הנמצאים בפיתוח, יוכלו להוות שכבות הגנה נוספות.

ניסוי בטיל חץ 3. משרד הביטחון
"אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של ישראל להגן על עצמה"/משרד הביטחון

במשרד הביטחון ציינו כי הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של ישראל להגן על עצמה נגד האיומים הצפויים בזירה. "מדובר בניסוי נוסף בתהליך פיתוח שיימשך בשנים הקרובות. בעתיד צפויים ניסויים נוספים בטרם הצבת המערכת לשירות מבצעי", נמסר בהודעת משרד הביטחון.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • חץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully