וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סוף שבוע בהיר: בצפון מחכים למטיילים

20.12.2013 / 0:05

מזג האוויר הנעים שישרור בסוף השבוע ודאי ישמח את עשרות אלפי המטיילים שצפויים להגיע ליהנות מהשלג שעוד נותר בגולן ובגליל, ומהנחלים השוצפים. בחרמון מקווים לתפוסה מלאה

צילום: עופר הללי, עריכה: טל רזניק

מזג האוויר הבהיר והנעים שצפוי בסוף השבוע, הראשון אחרי הסערה הגדולה – עתיד להביא לנהירה צפונה של עשרות אלפי מטיילים שיבקשו לראות את השלג ואת הנחלים השוצפים. באתר החרמון, שנפתח לראשונה העונה לסקי הודות לכמות השלג הגדולה שירדה שם, מקווים לראות בשבת אלפי מבקרים.

הסערה הגדולה - כותרות אחרונות:
מבקר המדינה מזהיר: ”בפעם הבאה תהיה סופת טילים”
בשיא הסופה: 200 עובדי חברת חשמל נפשו באילת
הערכת נזקי הסופה לחקלאים: מאה מיליון שקל

אתר החרמון נפתח למבקרים. דצמבר 2013. יותם אסרף, ג'יליס
החרמון, השבוע/ג'יליס, יותם אסרף

הטמפרטורות אמנם מטפסות לאט לאט, ובשבת אפילו יהיו ממוצעות לעונה – אולם הקור ששרר השבוע, מאז שוך הסערה "אלכסה" הותיר בצפון רמת הגולן ובאזור צפת כמות של כ-20 סנטימטרים של שלג. עבור אלו שמבקשים ליהנות מהמראה של הגולן והגליל בלבן, מומלץ לטפס לאזורים הגבוהים – למקומות פחות מיושבים. עם זאת, ולנוכח מקרים מצערים בעבר דוגמת זה שחווה הילד דניאל יובל שרגלו נקטעה - בצה"ל מבקשים מהמטיילים לנהוג במשנה זהירות שכן ייתכן שמוקשים נסחפו עם השלג והגשם.

"שדות המוקשים מסומנים באמצעות משולש אזהרה אדום, שלט צהוב המזהיר מפני סכנת חיים וגדר תיל", נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי במקרה של היתקלות בחפץ חשוד יש להתרחק מן הנקודה ולהזעיק את כוחות הביטחון.

התיירנים בצפון, שמצפים לתפוסה גבוהה מאוד בצימרים ובחדרי האירוח, יודעים לספר על אטרקציה חורפית נוספת שתמיד מושכת קהל מבקרים גדול. "יש זרימות חזקות מאוד בנחלים ועוצמות שנראות כאן במשך ימים בודדים בלבד בשנה", סיפרה אטי קוריאט, הממונה על תחום קהל וקהילה במחוז צפון של רשות הטבע והגנים. לדבריה, אחת הנקודות המומלצות שמהן ניתן לחזות בנוף של האזור אחרי הסופה היא מבצר נמרוד שבצפון הרמה. "יהיו תצפיות נקיות ומרהיבות לכל הגולן והגליל".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיות במרום גולן יוצאות לתפוס שמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהר הגבוה במדינה השלג יישאר בתקופה הקרובה, אף שלא רואים מערכת חורפית באופק. ברכבל התחתון הצטברו כ-90 סנטימטרים של שלג, ובעליון כמטר ו-30 סנטימטרים. "בכל יום הגיעו אלינו כאלף גולשים, אבל לא הגיעו הרבה מבקרים", אמר שאול אוחנה, מנהל אתר החרמון. "ייתכן שגם בשבת אנשים ירצו לחסוך ולהסתפק בשלג שיימצא בצדי הכבישים. אנחנו שמחים שאיבדנו את המונופול, אבל מי שירצה מקום מוסדר מוזמן לבוא בכיף".

אליסה רזי החזאית התורנית של השירות המטאורולוגי, אמרה כי גם הלילות הקרובים צפויים להיות קרירים יחסית לעונה, זאת מאחר שאין עננים. עם זאת, הטמפרטורות יעלו בהדרגה עד שבת, אז הן יהיו ממוצעות בעונה. בצפת יימדדו 10מעלות, בדרום רמת הגולן 16 מעלות, בחיפה 16 מעלות ובתל אביב ובבאר שבע 19 מעלות.

(עדכון ראשון: 22:18)

אתר החרמון נפתח למבקרים. דצמבר 2013. יותם אסרף, ג'יליס
לקראת שבת בהירה ונעימה בצפון. בחרמון עדיין יהיה קר/ג'יליס, יותם אסרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully