וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג נוסף ב"ציר המוות" בפ"ת, ה-18 בארבע שנים

19.12.2013 / 19:35

למרות המחאה, ועל אף הדרישה לסגור לחלוטין את נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי - שוב גובה הציר, שחלקו נותר פתוח, קורבן. גבר כבן 60 נדרס למוות על ידי אוטובוס

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

(הפגנה ב"ציר המוות" במחאה על הקטל בכביש בחודש מרץ)

"ציר המוות" בפתח תקווה גובה עוד קורבן: בשעות הערב (חמישי) נקבע מותו של הולך רגל בשנות ה-60 לחייו, שנפגע מאוטובוס ברחוב ז'בוטינסקי בעיר. זהו ההרוג ה-18 בציר המסוכן בתוך ארבע שנים.

עוד בנושא הקטל בדרכים:
מסתמן: ברבי לא יואשם בהריגת שלוש הנשים בנתניה
ישראלית בת 7 נדרסה למוות בהולנד: ”מחזה נורא”
בזמן פיקניק בדרום: האב דרס את בנו בן השנה

התאונה אירעה אחר הצהריים. אוטובוס דן בקו 51, שנסע בנתיב התחבורה הציבורית, פגע באיש בעת שחצה את הכביש. כוחות של מד"א ואיחוד הצלה שהוזעקו למקום ביצעו בפצוע האנוש פעולות החייאה ופינו אותו לבית חולים בילינסון שבפתח תקווה. "כשהגענו למקום ראינו את האיש שוכב מחוסר הכרה באמצע הנתיב כשהוא עם פגיעת ראש קשה", סיפר פרמדיק מד"א, רן קלמר. הפצוע הועבר לבית החולים בניידת טיפול נמרץ תוך פעולות החייאה מתקדמות כשהוא מורדם ומונשם. כעבור זמן מה נקבע מותו. בוחני התנועה של המשטרה החלו בחקירת המקרה, אך טרם ברור מה הוביל לתאונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הולך רגל נהרג מפגיעת אוטובוס  ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, דצמבר 2013. איחוד הצלה
הולך הרגל נפגע מאוטובוס חולף. פתח תקווה, אחר הצהריים/איחוד הצלה

נתיב התחבורה הציבורית, שבאמצעותו ביקשו בפתח תקווה להקל על תנועת האוטובוסים והמוניות, עלה בשנים האחרונות לכותרות עקב ריבוי תאונות בו. הסיבה לתאונות הרבות, כך נדמה – היא העובדה שנתיב התחבורה הציבורית "כלוא" באמצע הכביש בין נתיבים בהם נוסעים לשני הכיוונים. מכאן, הולכי רגל רבים מצאו עצמם מופתעים מהגעת כלי הרכב.

"ציר ז'בוטינסקי גבה את חייהם של 18 בני אדם בשנים האחרונות - ולכן, משרד התחבורה לא צריך לחכות שיהיו עוד הרוגים על הציר", אמר הערב שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק לבטיחות בדרכים. לטענתו, יש להקים במקום גשר באופן מיידי, כדי להציל את חייהם של הולכי הרגל.

בשנת 2012 נהרגו במקום שישה הולכי רגל, ובחודש מרץ האחרון שלושה הולכי רגל נוספים קיפחו את חייהם. אחרי שיותם ויואב חכם, שני אחים מראש העין, נהרגו במקום בעת שחצו את הכביש בתחילת השנה - התקיימה שם הפגנה ולאחר מכן הוחלט על חסימת ציר התחבורה הציבורית. עם זאת, לא כל הציר נסגר, ולראייה התאונה שקרתה היום אירעה בחלק המערבי יותר של הכביש שנשאר פעיל.

המפגינים טענו אז כי הנתיב יוצר בלבול רב משום שיש צורך לקחת בחשבון באמצע החצייה את נתיב התחבורה הציבורית, שגם הוא דו סטרי. הדרישה הייתה למצוא לציר זה פתרון חלופי, על מנת למנוע אבדות נוספות.

הפגנת מחאה בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה, מרץ 2013. דרור עינב
"מגדרים פה גופות". ההפגנה בציר המוות בחודש מרץ/דרור עינב

מלכה חכם, אמם של ההרוגים, אמרה אחרי התאונה כי החליטה לפעול בשל המחדל המתמשך. "למחדל הזה יש למעשה שלושה ראשים", האשימה. "הראש האחד הוא עיריית פתח תקווה שבאמת התריעה, אבל רק אחרי האסון שלנו סגרה את הכביש ולא קודם לכן. הראש השני זו המשטרה שכל כמה ימים מגרדת פה גופות ועולם כמנהגו נוהג וברוב המקרים מסקנותיה הן שהולכי הרגל אשמים. ומעל הכל, זה משרד התחבורה שכל ההפניות הועברו אליו ומכתב שהופנה ישירות למר כץ כחודש לפני שבניי נדרסו, בו ראש העיר ביקש ממנו שהכביש ייסגר לאלתר, כדי שייפסק מחול הדמים הזה ולא נעשה פה דבר וחצי דבר. הייתה שאננות מוחלטת. השר כץ רוצה באופן בוטה שאנחנו הציבור פשוט נשתוק ונתמקד באבלנו ואילולא עשינו את הפעילות הזו, הכל היה ממשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully