וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג מירי בגבול לבנון

לפי תחקיר ראשוני, חייל מצבא לבנון רץ לעבר גדר הגבול, שלף את נשקו האישי ופתח באש לעבר הרכב, בו נהג החייל. הוא נלקח לבית החולים בנהריה שם נקבע מותו. אין חשש לחדירה

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

הותר לפרסום: רב-סמל ראשון שלומי כהן, נגד טכני בחיל הים בן 31 מעפולה, נהרג אמש (ראשון) מהירי בגבול עם לבנון, באזור ראש הנקרה. האירוע החל בסביבות השעה 20:30, אז נפתחה אש לעבר רכב צבאי, בו נסע החייל, סמוך לגדר המערכת. שבעה קליעים פגעו ברכב, וככל הנראה שניים נוספים בחייל עצמו, שנפגע בכתפו ואיבד דם רב. צוות של צה"ל שהוקפץ למקום האירוע גילה אותו ירוי ברכב, כשהוא פצוע באורח קשה. אל המקום הוקפץ צוות רפואי שהגיש לו טיפול במקום ופינה אותו לבית החולים בנהריה.

הצוות הרפואי של בית החולים קבע את מותו של החייל. "לפני שעה וחצי הגיע אלינו איש ביטחון, המצב שלו היה אנוש", סיפר מנהל בית החולים, ד"ר מסעד ברהום. "המשכנו בפעולות החייאה במשך דקות ארוכות, אך למרות מאמצי ההחייאה נאלצנו לקבוע את מותו. אני לא יודע אם הוא נפגע מיריות. אולי זה רסיסים". הוא הסביר כי העלה את האפשרות שמדובר ברסיסים כיוון ש"היו מספר כניסות קטנות שחושבים שאלה אולי רסיסים. כרגע זו השערה ואין מידע מדויק". הלווייתו של כהן תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

עוד בארץ:
תקרית אש בצפון: חייל לבנוני ירה לעבר כוח צה"ל בגבול
100 שעות ללא חשמל: "מתחממים מנרות, מישהו פישל"
150 מבקשי מקלט צעדו לבאר שבע; "כלא אינו פיתרון"

מחסום בצומת בצת המונע את המעבר לכיוון שבו אירעה תקרית הירי. דצמבר 2013. אדריאן הרבשטיין
חייל מצבא לבנון רץ לעבר הגדר, שלף את נשקו ופתח באש. מקום התקרית, אמש/אדריאן הרבשטיין

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי שישה חיילים מצבא לבנון עמדו סמוך לגדר המערכת, כשלפתע אחד מהם רץ לעבר הגדר, שלף את נשקו האישי ופתח באש לעבר הרכב. לאחר הירי, נמלט החייל חזרה בריצה לעומק לבנון. יצוין, כי החייל הלבנוני לא חצה את גדר המערכת לעבר ישראל.

ערוץ אל-מנאר הלבנוני, השייך לארגון חיזבאללה, דיווח כי אחד מחיילי צבא לבנון שהשתתפו בירי נעדר. כמו כן, דווח כי צה"ל ירה פצצות תאורה באזור לאחר התקרית. אתר האינטרנט הלבנוני "דיילי סטאר" דיווח מפי מקור ביטחוני בלבנון כי הירי בוצע לעבר כוח צה"ל שניסה לחצות את הגבול.

בעקבות התקרית, הוקפצו כיתות הכוננות ביישובים הסמוכים לגבול ובשל חשש לחדירת מחבלים - הועלתה הכוננות באזור. תושבים בצפון דיווחו למייל האדום של וואלה! חדשות על תנועת מסוקים ערה באזור. תושבים בראש הנקרה קיבלו לאחר האירוע הנחיות להישאר בבתיהם.

ראש מועצת שלומי גבי נעמן מסר לוואלה! חדשות: "הגורמים הרשמיים הנחו את התושבים להמשיך בשגרה", והוא עצמו אף פרסם הודעות בפייסבוק בהן קרא לתושבים להמשיך בשגרה והבהיר שלא מדובר בחדירת מחבלים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מחסום בצומת בצת המונע את המעבר לכיוון שבו אירעה תקרית הירי. דצמבר 2013. אדריאן הרבשטיין
"ארוע חמור"/אדריאן הרבשטיין

גורם צבאי רשמי מסר כי האירוע הוגדר "חמור מאוד" ובעקבותיו הועבר מסר חריף למפקדי יוניפי"ל בדרום לבנון. הגורם הצבאי הדגיש כי עדיין לא ברור מה גרם לירי וכי הנושא נמצא בבדיקה.

אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, עדכן את הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אודות האירוע ומידע בנושא הועבר גם לשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. הצדדים מקיימים התייעצויות כדי לשקול אפשרות לתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully