וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להתחיל לפנטז: סיכוי לשלג בהרים החל מחמישי

8.12.2013 / 19:04

בימים האחרונים זכינו לטעימה חורפית, אך לפי החזאים זה קדימון לסערה שתגיע ברביעי. הצפי: יותר מ-100 מ"מ בצפון, רוחות של 100 קמ"ש ושלג בהרים מעל 700 מ'. כמה ירד עד כה?

מערכת וואלה!

רק לפני שבוע היו הטמפרטורות גבוהות בכעשר מעלות מהממוצע, והזכירו יותר מדדים של קיץ - אולם בעוד ימים ספורים, עם הגעת הסערה החורפית הראשונה של העונה, צפויות מידות החום להתרסק ולהיות קרובות לאפס מעלות באזורים שונים בארץ.

המערכת החורפית שנותנת אותותיה כבר מיום חמישי ממשיכה להמטיר כמויות נאות של משקעים, אולם בשירות המטאורולוגי מספרים כי זהו רק "הקדימון לקראת הסערה" שצפויה לנו בהמשך השבוע, במיוחד לקראת ימים רביעי, חמישי ושישי - אז שקע מלווה באוויר קר מאד מאזור רוסיה ישפיע על האזור.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו: "איראן גרעינית תשנה את פני ההיסטוריה"
לפיד: להתקדם במשא ומתן, גם במחיר שינוי הממשלה
השרים דחו הצעה לאסור אפליה על רקע נטייה מינית

החזאי התורן אורן דוידוף אמר לוואלה! חדשות כי בנוסף לכמויות השלג הנאות שצפויות לרדת בחרמון כבר מרביעי, קיים סיכוי סביר ביותר כי גם בירושלים, בהרי הגליל ובפסגות הר הנגב שגובהן נע בין 700-800 מטר מעל פני הים ייראו פתיתים לבנים שאולי אף ייערמו בחמישי ובשישי. גם הטמפרטורות צפויות לצנוח ולעמוד על 9-7 מעלות מתחת לממוצע לעונה. בשל העובדה שחיזוי ירידת שלגים הוא בעייתי, קיים סיכוי שהתחזית המדויקת עוד תשתנה - כך שלמי שמפנטז על ימי חופש "לבנים", מוטב להמתין עוד קצת.

אחד ממאפייני הסערה, פרט למשקעים הרבים - שעשויים להצטבר ליותר מ-100 מ"מ בצפון ובין 100-50 מ"מ במרכז, הוא אפקט הרוח. הצפי הוא למשבים שיכולים להגיע עד 100 קמ"ש.

לוואלה! מזג אוויר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג במרכז ירושלים, בינואר שעבר. האם נזכה למראה כזה גם השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

השקע האמור אמנם יגיע רק בעוד שלושה ימים, אך בכל הימים האחרונים מוסיף מזג האוויר להיות גשום וחורפי. מיום רביעי האחרון ועד לשעות הערב ממשיך קיבוץ דורות שליד שדרות להחזיק בשיא הארצי מבחינת כמות המשקעים, ונכון לעכשיו, כשאנחנו עוד לפני אמצע החודש, הצטברו שם פי שניים מכמות המשקעים הממוצעת שיורדת בחודש דצמבר כולו. מאז תחילת המערכת ועד כה ירדו במקום 135 מ"מ של גשם כאשר הממוצע הרב שנתי לדצמבר עומד באזור על 70 מ"מ בלבד. "גם קיבוץ נגבה מייצג בכבוד את הנגב במערכת החורפית הנוכחית, והוא כבש את המקום השלישי עם 83 מ"מ של גשם שירדו מאז יום רביעי". בין לבין, במקום השני - ניצב קיבוץ עין השופט (ליד יקנעם) עם 84 מ"מ של גשם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביישוב הכי גשום בארץ, מצפה חרשים שבגליל העליון, ירדו עד כה 81 מ"מ. בחיפה מדדו 72 מ"מ, בירושלים 44 מ"מ, בתל אביב 22 מ"מ, ובבאר שבע הסתפקו במילימטר בודד בלבד. גם באזור הכנרת ובאגן ההיקוות שלה ירדו עד כה כמויות נאות של גשם: בכפר נחום שבצפון הכנרת ירדו במערכת הנוכחית 46 מ"מ ובמרום גולן שבצפון רמת הגולן ירדו 47 מ"מ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשת בגליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב והלילה הגשמים ילכו ויתמעטו, ויירדו ממטרים מקומיים בעיקר בצפון הנגב ובמדבר יהודה, אמר דוידוף. עם זאת, ייעשה קר מאד ובאזורים שונים יימדדו הלילה טמפרטורות מינימום חד-ספרתיות. בירושלים תצנח הטמפרטורה הלילה ל-8 מעלות בלבד, בגליל ל-6, ברמת הגולן ל-9, בבאר ל-8 ובמצפה רמון ל-9. בתל אביב גם יהיה קר הלילה, ויימדדו 13 מעלות מינימום, בחיפה - 11, בטבריה - 13, באשדוד - 15, בשפלה - 13, ובאילת החמימה יהיו הלילה רק 15 מעלות.

מחר צפוי להיות מעונן חלקית עד מעונן, עם גשם קל באזורים שונים. הטמפרטורות יירדו ויהיו נמוכות מהרגיל בעונה. בשלישי יהיה מעונן חלקית עד מעונן, ועדיין ייתכן גשם קל. "בשעות הערב ובמהלך הלילה הגשמים יתחזקו בצורה משמעותית ויחלו רוחות חזקות", אמר החזאי.

שיאה של המערכת החורפית צפוי להגיע בימים רביעי, חמישי ושישי - אז צפויות להיות רוחות חזקות מאוד וסופות רעמים מצפון הארץ ועד דרום הנגב. "בחרמון צפוי לרדת שלג כבד שככל הנראה יצטבר לכמויות יפות גם באזור הרכבל התחתון", סיכם דוידוף. "בנוסף יהיה קר מאוד גם ביחס לעונה. אנחנו מדברים על 9-7 מעלות מתחת לממוצע. בצפת לדוגמה אנחנו מצפים ל 5-6 מעלות בלבד בשעות הצהריים ובחרמון הטמפרטורות יכולות לצנוח ל-4-2 מעלות מתחת לאפס".

צפו במכ"מ הגשם המתעדכן של השירות המטאורולוגי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפארק הפך לשלולית. אשקלון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
גשם בחיפה. דצמבר 2013. ערן גילווארג
ילדים נהנים מהגשם בחיפה בסוף השבוע/ערן גילווארג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ענני חורף בחוף הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully