וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים נלחמים על מאור עיניו של החייל שנפצע קשה

חייל יחידת יהל"ם שנפגע מפיצוץ מטען באזור כיסופים, נותח בסורוקה - שם פועלים למזער את הפגיעה בעיניו מרסיסים. בבית החולים מאושפזים יתר 4 הפצועים, בהם קצין בדרגת סא"ל

צילום: שי מכלוף עריכה: טל רזניק

במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר שבע נלחמים הבוקר (שישי) להציל את עיניו של חייל צה"ל, שנפצע קשה הלילה ממטען שהופעל נגד כוח של חיל ההנדסה באזור כיסופים. גורם צבאי אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי החייל מורדם ומונשם והרופאים עושים מאמצים למזער את הפגיעה שנגרמה כתוצאה מרסיסי המטען שהתפוצץ. החייל, מיחידת יהל"ם, פונה לבית החולים במסוק ונותח במהלך הלילה. ארבעה חיילים נוספים נפצעו בפיצוץ, בהם אחד בינוני ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קל. בין הפצועים, קצין ההנדסה של אוגדת עזה, בדרגת סגן אלוף.

התקרית ברצועה: 5 חיילים נפצעו ממטען באזור כיסופים

דוקטור דוד צייגר, כירורג בכיר בבית החולים, סיפר לוואלה! חדשות כי הפצועים סובלים מפגיעות בפנים ובגפיים, וכן מכוויות. "אין סכנה לחייו של הפצוע קשה, הוא נותח במהלך הלילה ועבר להתאוששות. שאר הפצועים במצב קל-בינוני, הם במחלקות כירורגיות, וחלקם יזדקק לעוד כמה הליכים נוספים של ניתוחים וכדומה לקראת שיקום", אמר.

כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
כוח צה"ל באזור כיסופים לאחר פציעת החיילים, הלילה/דייב בוימוביץ'

בני משפחתם של החיילים הפצועים נמצאים הבוקר ליד מיטותיהם וסועדים אותם, כאשר ייתכן שחלקם ינותחו גם כן בטרם ישוחררו לבתיהם. בעוד פניו מאובקים בפיח הפיצוץ, סיפר אמש אחד הקצינים שנפצעו לבני משפחתו כי הוא נפל ושבר את רגלו, כדי למנוע מהם דאגה כאשר ישמעו על פציעת חיילים בגבול עזה. בני משפחתו של פצוע אחר סיפרו כי הוא חש בטוב, למרות שנפגע בפניו ובגפיו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הפלסטינים: ארבעה אנשי חמאס נהרגו

החיילים שנפצעו היו חלק מכוח שפעל לצורך פיצוץ מנהרת הטרור שנחשפה באזור לפני שלושה שבועות. לאחר כשעתיים של פעילות נשמע פיצוץ עז סמוך לכוח, שפעל ממערב לגדר המערכת. מחקירה ראשונית של האירוע, עולה כי לאחר פיצוץ המטען, הבחין הכוח מחבלים במרחב, פתח לעברם באש וזיהה פגיעה. גורם צבאי מסר שחופרי המנהרה לא הצליחו להגיע לשטח הישראלי וכי זוהתה פגיעה מדויקת. במקום התפתחו חילופי אש במשך דקות ארוכות. מסוקי קרב של חיל האוויר הוקפצו אל האזור והפלסטינים דיווחו על פעיל חמאס שנהרג, ועל מספר פצועים. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו כי ההרוג הוא חליל סולימן ברקה, בן 23 מגדודי עז א-דין אל-קסאם - הזרוע הצבאית של חמאס. הבוקר דווח כי שלושה פעילי חמאס נוספים נהרגו בהפצצת חיל האוויר בדרום-מזרח הרצועה.

בהמשך הלילה תקף חיל האוויר מנהרה התקפית בדרום רצועת עזה וזוהתה פגיעה מדויקת במטרה. במערכת הביטחון ובצה"ל מטילים את האחריות על הפעלת מטען החבלה על ארגון חמאס. גורם ביטחוני אמר: "אנשי החמאס חפרו מנהרה התקפית למרות הסכם ההסדרה מאז מבצע עמוד ענן. זו הפרה בוטה של הסטטוס קוו לאורך רצועת עזה". לפי שעה, לא ברור אם מטען החבלה הופעל על הכוח מרחוק באופן אוטומטי או על ידי חוליית המחבלים שארבה לכוח.

אזור הפעילות בו נפצעו החיילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully