וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית ברצועה: 5 חיילים נפצעו ממטען באזור כיסופים

המטען הופעל נגד כוח מחיל ההנדסה שנערך לפוצץ את מנהרת הטרור שנחשפה באזור. חייל אחד נפצע קשה. צה"ל השיב אש והפלסטינים מדווחים על 4 פעילי חמאס שנהרגו ועל שני פצועים

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

תקרית חמורה בגבול הרצועה: חמישה חיילים נפצעו אמש (חמישי), אחד מהם באורח קשה, כשמטען נפץ הופעל לעבר כוח של יחידת יהל"ם של צה"ל, שפעל באזור כיסופים לצורך פיצוץ מנהרת הטרור שנחשפה לפני מספר שבועות.

במהלך הפעילות, כוח מיוחד של פלוגת "סמור", המתמחה בלוחמת מנהרות, נערך בליווי כוחות נוספים מחיל ההנדסה וכוחות חי"ר לפוצץ את המנהרה שנחשפה לפני מספר שבועות מהשטח הפלסטיני לעבר ישראל. לאחר כשעתיים של פעילות ארע פיצוץ עז סמוך לכוח, שפעל ממערב לגדר המערכת. במקום נפצעו חמישה חיילים, ביניהם קצין בדרגת סגן אלוף. אחד החיילים נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת ראש. הוא פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ונותח במהלך הלילה. חייל נוסף נפצע באורח בינוני ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קל. גם הם פונו לבית החולים סורוקה, וייתכן כי חלקם יעברו ניתוחים במהלך היום.

מחקירה ראשונית של האירוע, עולה כי לאחר פיצוץ המטען, הבחין הכוח מחבלים במרחב, פתח לעברם באש וזיהה פגיעה. במקום התפתחו חילופי אש במשך דקות ארוכות. מסוקי קרב של חיל האוויר הוקפצו אל האזור והפלסטינים דיווחו על פעיל חמאס שנהרג, ועל מספר פצועים. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו כי ההרוג הוא חליל סולימן ברקה, בן 23 מגדודי עז א-דין אל-קסאם - הזרוע הצבאית של חמאס. הבוקר דווח כי שלושה פעילי חמאס נוספים נהרגו בהפצצת חיל האוויר בדרום-מזרח הרצועה.

כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
חיילי צה"ל באזור התקרית/דייב בוימוביץ'

בהמשך הלילה תקף חיל האוויר מנהרה התקפית בדרום רצועת עזה וזוהתה פגיעה מדויקת במטרה. במערכת הביטחון ובצה"ל מטילים את האחריות על הפעלת מטען החבלה על ארגון חמאס. גורם ביטחוני אמר: "אנשי החמאס חפרו מנהרה התקפית למרות הסכם ההסדרה מאז מבצע עמוד ענן. זו הפרה בוטה של הסטטוס קוו לאורך רצועת עזה". לפי שעה, לא ברור אם מטען החבלה הופעל על הכוח מרחוק באופן אוטומטי או על ידי חוליית המחבלים שארבה לכוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אזור התקרית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק אתמול הבוקר, ועל אף המציאות הביטחונית הלא-פשוטה באזור, פונו צוותי השמירה מהיישובים בעוטף עזה - בהם הוצבו לפני מספר שנים, זאת בהתאם להחלטת שר הביטחון משה יעלון. התושבים למודי הסבל מחו על ההחלטה, שכן מעתה הם אלה ייאלצו לדאוג לאבטחה בכוחות עצמם. "חשים שהממשלה החליטה להפקיר את ביטחונם", אמרו. ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, אמר כי "אחרון החיילים יצא היום מהיישובים סמוכי הגדר בעיתוי האומלל ביותר והעובדות מדברות בעד עצמן".


עוד באותו נושא:
בתגובה לירי לדרום: צה"ל תקף שני משגרי רקטות בעזה
הדרום מתחמם: צה”ל הורה לפנות החקלאים ליד עזה
פורסמו שמות האסירים שישוחררו, רקטה יורטה מעל אשקלון

בהכנת הידיעה השתתף רמי שני

(עדכון ראשון: 2:05)

כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
אזור התקרית/דייב בוימוביץ'
כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
כוח צה"ל באזור כיסופים, 1 בנובמבר 2013/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully