וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרום מתחמם: צה"ל הורה לפנות החקלאים ליד עזה

הצבא הנחה את החקלאים שלא לעבד את אדמותיהם עד להודעה חדשה, זאת לאור חידוש האש בגזרה ביממה האחרונה. במקביל, פנו התושבים לשר הביטחון בדרישה להשיב את השמירה לישובים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הגזרה הדרומית מתחממת: לאחר ירי מטח רקטות לעבר העיר אשקלון הלילה ותגובת צה"ל בהפצצת שני משגרי רקטות מוטמנים בצפון רצועת עזה, הנחה צה"ל את החקלאים באזורים הסמוכים לרצועה להתפנות מהשדות, זאת נוכח חשש להסלמה באזור. צה"ל אסר על החקלאים לעבד את השדות עד להודעה חדשה, מחשש שייפגעו מירי.

בתוך כך, התייחס היום גורם בטחוני בכיר לאירועים בדרום, והבהיר כי בצה"ל הוחלט להגיב לירי הרקטות, למרות שהן שוגרו כתוצאה ממאבקים פלסטיניים פנימיים, ולא כתגובה ישירה לפעולה התקפית מצידה של ישראל. "בעקבות שיגור שתי פצצות המרגמה לעבר שטח מדינת ישראל אתמול, פתח חמאס במבצע מעצרים נגד פעילי ועדות ההתנגדות, שהיו אחראים לשיגור", אמר. "בתגובה לכך, שיגרו לפנות בוקר ועדות ההתנגדות שתי רקטות נוספות". בנוסף, הדגיש הגורם כי "למרות שמדובר בחוליות סוררות של ועדות ההתנגדות, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לעקוב אחרי הנעשה בעזה, ואם ימשיכו להפר את השקט בעקבות מבצע 'עמוד ענן', הם ימצאו את צה"ל נחוש להגיב".

איש כוחות הביטחון מחזיק שרידי רקטה בשדות ליד קיבוץ נחל עוז, 2008. AP
לצאת מהשטח. איש ביטחון מחזיק בשרידי רקטה באזור נחל עוז/AP

הירי הלילה, הגיע ככל הנראה בתגובה להחלטת הממשלה לשחרר 26 אסירים ביטחוניים במסגרת המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. עם זאת, אף ארגון עדיין לא קיבל אחריות לירי. שתי רקטות נורו הלילה לעבר העיר אשקלון ומועצה אזורית חוף אשקלון. מערכת כיפת ברזל המוצבת במקום יירטה רקטה אחת, רקטה שנייה התפוצצה בשטח פתוח מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. הירי הלילה מגיע לאחר שאתמול נורתה פצצת מרגמה לעבר שטח פתוח מול מרכז הרצועה, גם מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

במקביל להסלמה הביטחונית ביממה האחרונה, ביקשו היום ביישובי עוטף עזה להיפגש עם שר הביטחון משה יעלון על רקע ההחלטה לפיה כוחות צה"ל יפסיקו לאייש את עמדות השמירה בישובים סמוכי הגדר. "ברגעים אלה ממש הגזרה שוב מתחממת", אמר ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, "הירי הוא עובדה קיימת, מנהרות הטרור הן עובדה קיימת, ניסיונות החדירה הן עובדה קיימת. לא נוכל לקבל החלטה שגויה שמערערת ופוגעת ובביטחון בחוסן התושבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully