וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי לדרום: צה"ל תקף שני משגרי רקטות בעזה

מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות מוטמנות בצפון רצועת עזה, לאחר שלפנות בוקר שוגרו ארבע רקטות לעבר שטח ישראל, שלא גרמו לנפגעים או לנזק. דובר צה"ל: "זוהו פגיעות מדויקות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מטוסי חיל האוויר תקפו הבוקר (שני) שני משגרים מוטמנים בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי רקטות הלילה לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם". דובר צה"ל האשים את חמאס בירי, והוסיף: "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

ירי הרקטות אירע שעות ספורות לאחר שפורסמה אמש רשימת 26 האסירים הביטחוניים שישוחררו במסגרת המשא ומתן המדיני. מערכת "כיפת ברזל" איכנה שיגור של ארבע רקטות. אחת מהן, שנורתה לעבר העיר אשקלון, יורטה על ידי המערכת. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח, ועדיין לא נמצאו שרידי הרקטות הנוספות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק מהירי. בשל הירי, אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי עוטף עזה ובאשקלון. על פי ההערכות, הפלסטינים שיגרו את הרקטות מאזור בית-לאהיה שבצפון רצועת עזה.

אתמול שיגרו מחבלים מרצועת עזה שתי פצצות מרגמה לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול, אך לא היו נפגעים. פצצות המרגמה התפוצצו בשטח פתוח. בעקבות הירי הונחו חקלאים שעיבדו את אדמותיהם סמוך לגדר המערכת לעזוב את האזור.

השרים אישרו שחרור האסירים - המשפחות זועמות

ועדת השרים אישרה אמש את רשימת האסירים הפלסטינים שישוחררו כפי הנראה בערב יום שלישי, במסגרת הפעימה השנייה של שחרור האסירים עליו התחייבה ישראל כחלק מחידוש המשא ומתן המדיני. מדובר ב-26 אסירים ותיקים מתוך 104 שישוחררו בסך הכל במסגרת ההתחייבות. בסבב הנוכחי לא ישוחררו אסירים ערבים-ישראלים. 21 אסירים ישוחררו לשטחי הגדה, וחמישה לרצועת עזה.

בני משפחתו של אבי אושר, שנרצח ב-1991 על ידי המחבל הפלסטיני אבו-דחילה חסן עתיק שריף, זועמים על התנהלות הרשויות בישראל כיוון שלדבריהם אף גורם רשמי לא עדכן אותם על כך שרוצח בן משפחתם הוא אחד מ-26 האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר השבוע במסגרת חידוש המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. "הרוצח של אבא שלי לא רצה בשלום ולא ירצה בשלום, אבא שלי מת סתם", אמרה לוואלה! חדשות מירב אושר, בתו של אבי, חקלאי מהיישוב בקעות שבבקעת הירדן אשר העסיק את אבו-דחילה במשך 15 שנים – מה שלא מנע ממנו לדקור אותו למוות ולהחביא את גופתו.

"אף אחד לא אמר לנו כלום, אני מאוד כועסת ומאוד מאוכזבת. זה יום עצוב לא רק למשפחות השכולות אלא לכל המדינה. אני כועסת על ממשלה שהחליטה לפתוח את שערי בית הסוהר, לשחרר רוצחים ולסכן את חיי הילדים שלנו", אמרה אושר הבת. אמש אישרה ועדת השרים, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, את הפעימה השנייה של שחרור האסירים הפלסטינים. מדובר ב-26 אסירים ותיקים מתוך 104 שצפויים להשתחרר במהלך חידוש המשא ומתן המדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully