וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל זיהה ונטרל מטען גדול בגבול רצועת עזה

21.10.2013 / 12:26

במהלך פתיחת ציר באזור רצועת עזה אותר מטען חבלה רב עוצמה שיועד לפגוע בכוחות צה"ל. המטען פוצץ מבלי לגרום לנפגעים. בשבוע שעבר אותרה מנהרת טרור מהרצועה לישראל

צילום: רויטרס, שי מכלוף; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

ניסיון פיגוע נגד חיילי צה"ל: במהלך פתיחת ציר באזור רצועת עזה, סמוך לציר כיסופים, אותרה הבוקר (שני) זירת חשודה של מטעני חבלה שיועדו לפגוע בכוחות צה"ל. אל המקום הוקפצו חבלנים ואנשי הנדסה שהסיקו לבסוף כי מדובר במטען בודד רב עוצמה. הכוחות פוצצו את המטען מבלי שגרם לנפגעים או לנזק. גורם צבאי מסר כי האירועים האחרונים לאורך רצועת עזה "מעוררי דאגה" ומטופלים בידי פיקוד דרום.

גורם צבאי באוגדת עזה התייחס לחשיפת המטען ואמר כי האיסור לתנועת פלסטינים שעומד רק על כמאה מטרים מגדר המערכת "מאפשר לארגוני הטרור להניח מטעני חבלה במרחק קצר מאוד מהגדר, ומהווה איום על כוחות הצבא שמסיירים באזור". לדבריו, "מדובר במטען רב עוצמה שאם היה מתפוצץ היה מסב נזק משמעותי גם לרכב ממוגן".

בשבועיים האחרונים נחשפו שתי מנהרות טרור במרכז רצועת עזה. ביום שלישי שעבר נחשפה מנהרה שהוטמנו בה חביות חומר נפץ, ושיועדו לפגוע בחיילי צה"ל. הן נוטרלו על ידי לוחמי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית. מדובר בשלוחה של מנהרה שנחשפה עוד לפני מבצע "עמוד ענן", שהתגלתה בבדיקות נוספות שבוצעו באזור.

כשבוע לפני כן, חשף צה"ל מנהרה התקפית שנחפרה בדרום רצועת עזה מהשטח הפלסטיני לשטח הישראלי, באזור קיבוץ עין השלושה. גורמי צבא בפיקוד הדרום אמרו כי אורכה של המנהרה הוא כקילומטר לפחות, וכי חלקים ממנה נחפרו בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה. המנהרה נחפרה באופן מאוד יסודי, והותקנו בה תאורה ומסילה להובלת קרונית קטנה, שעלולה הייתה בזמן אמת להוביל מחבלים או חייל חטוף מצד לצד במהירות רבה. דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו-עוביידה, הודה אמש כי ארגונו הוא האחראי לחפירת המנהרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנהרה שנחשפה ליד עין השלושה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה ניסיונות הפעלת מטענים אירעו לאחרונה. בתחילת חודש ספטמבר הופעל מטען לעבר כוח סיור מחטיבת גולני שנע על גדר המערכת, סמוך לנחל עוז בצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים. זו הייתה הפעם השנייה באותו שבוע בה הופעל מטען חבלה לעבר כוח צה"ל שנע סמוך לגדר המערכת. מטען אחר הופעל בסמוך לכוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית שגרתית סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה. גם במקרה זה לא נרשמו נפגעים בקרב כוחות צה"ל ולא נגרם נזק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חיילי מילואים ברצועת עזה , נובמבר 2012. רויטרס
המטען אותר במהלך פתיחת ציר, סמוך לכיסופים/רויטרס

בפיקוד דרום הצביעו כבר אז על עלייה מדאיגה בניסיונות לבצע פיגועים נגד חיילי צה"ל. בצה"ל פתחו בתחקיר כדי לבחון כיצד הצליחו להגיע מניחי המטענים לטווח כה קצר מהגדר, זאת על אף הפעילות ההנדסית שמבצע הצבא במטרה להרחיק פעילות חבלנית עוינת מגדר המערכת. גורם צבאי אמר אז כי "העובדה שההסדר אחרי עמוד ענן מאפשר לפלסטינים להגיע למרחק של כמאה מטר מהגדר מוביל לתופעות לא רצויות המקשות על הכוחות להרחיק טרור".

בחודש אפריל האחרון, עלה דחפור של צה"ל על מטען חבלה באזור חאן יונס במהלך פעילות לחישוף צמחייה הסמוכה לגדר. גורם צבאי מסר אז לוואלה! חדשות: "עדיין לא ברור אם מדובר בהפעלה מכוונת לעבר הכלי או במטען שהונח מזמן והופעל במגע של הכלי".

עוד באותו נושא:
נחשפה שלוחה של מנהרת טרור המכילה חומר נפץ בעזה
חשיפת המנהרה: בעין השלושה חוששים, אך לא עוזבים
מטען הופעל על כוח צה"ל בצפון עזה, השני בשבוע

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully