וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה למנהרת הטרור שנחשפה; "סוכל מגה-פיגוע"

13.10.2013 / 16:00

המנהרה "המשמעותית והמסוכנת" שאותרה על ידי צה"ל, מלמדת כי חמאס ממשיך להתעצם ולנסות להפתיע את ישראל. "המטרה - להחדיר מחבלים סמוך ליישובים או לפוצץ מתקן אסטרטגי"

מערכת וואלה!

חשיפת מנהרת הטרור על ידי כוחות צה"ל בשבוע שעבר, כפי שפורסם היום (ראשון) לראשונה בוואלה! חדשות, מספקת הצצה לאחת המנהרות הארוכות והגדולות ביותר שאותרו לאורך גבול עזה-ישראל. לוחמי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה פעלו בתוכה וגילו כי היא נחפרה בלב האזור הבנוי בשטח הפלסטיני לאורך 1.7 קילומטרים ובחלק מסוים היא אף מסתעפת. מבחינת המנהרה נמצא כי היא מורכבת מאריחי בטון יצוקים בגובה של מטר ו-70 סנטימטרים בממוצע בעומק שנע 15 ל-20 מטרים במעבה האדמה.

בתוך המנהרה אותרו השקים שבאמצעותם הוציאו את החול אל מחוץ למנהרה, חטיפים ששימשו את החופרים למאכל, כפפות, חוטי קו טלפון וחשמל, ציוד חפירה ופריטים נוספים שהותירו פעילי הטרור. מפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה עמוס הכהן, שהוביל את הפעולות לאיתור המנהרה וחשיפתה, הסביר כי בשלב זה יש להעריך כי המנהרה הייתה יכולה לשמש להחדרת מחבלים או לפוצץ מתקן אסטרטגי או אזרחי בעורף מדינת ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גודל המנהרה מעיד על המשך ההתעצמות של חמאס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם צבאי שהיה במנהרה והבחין בגודלה אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "זו אחת המנהרות המשמעויות והמסוכנות ביותר שנחשפו בגבול עזה בשנים האחרונות. מדובר בסיכול של מגה-פיגוע. המשמעות של מנהרה כזו ממחישה את העובדה שהחמאס ממשיך לבנות מנהרות בחסות מבנים אזרחיים ולהתעצם. זו מנהרה אסטרטגית שמטרתה היא החדרה של כוחות גדולים של מחבלים בסמוך מאוד ליישובים". הגורם הוסיף: "המנהרה נבנתה בצורה כזו שהיא יכולה להסתעף לכמה כיוונים ובו זמנית להוציא פיגועים במספר מתארים".

אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן שצעד בתוך המנהרה כשהוא מאובטח בלוחמים, אמר בשיחה עם כתבים כי מדובר במנהרה השלישית שנחשפת לאורך רצועת עזה בשנה האחרונה ומאחוריה עומדת תעשייה שלמה של בעלי בתים וחופרים שנושאים באחריות לטרור. לדבריו, החמאס ניצל באופן ציני את הכנסת חומרי הבנייה ממעבר כרם שלום בישראל לרצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציוד שנחשף במנהרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תורג'מן אף הנחה הבוקר לעצור את העברת המשך החומרים. "במקום להשקיע באוכלוסייה לבנות בתי ספר ומקומות תעסוקה הם משקיעים בבניית מנהרות", אמר תורג'מן. הוא אף העריך כי החמאס עדיין מרוסן אך אם יעז להוציא אל הפועל שימוש במנהרה דומה שעל פי הערכה קיימות כאלה בשטח, "הוא ימצא אותנו מוכנים וישלם על זה מחיר כבד". ואולם, תורג'מן סירב להתייחס לטכנולוגיה ולאופן שבו אותרה המנהרה.

עוד על חשיפת המנהרה
פרסום ראשון: צה"ל חשף מנהרת טרור בין עזה לעין השלושה

התגלתה מנהר, טרור ענקית ,  אוקטובר  2013. מערכת וואלה!
התגלתה מנהר, טרור ענקית , אוקטובר 2013/מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully