וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האירוע בבקעה מדאיג, אך לא קשור לרצח החיילים"

12.10.2013 / 19:35

גורם בטחוני ציין כי אין מכנה משותף בין רצח שריה עופר בבקעה לרצח חיילי צה"ל בכפר בית אמין ובחברון. "רצף מדאיג, אך לא מגמה". האלמנה: "לפעול בקיצוניות נגד רוצחי בעלי"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

גורם ביטחוני התייחס הערב (שבת) לרצח הקצין שריה עופר בבקעה אתמול, ואמר: "בצה"ל לא רואים מכנה משותף בין האירועים בהם נהרגו שני חיילי צה"ל תומר חזן בכפר בית אמין וגל קובי בחברון לרצח בברוש הבקעה. מדובר ברצף אירועים מדאיג אך הוא לא מבשר על מגמה". לדברי הגורם, האירוע בברוש הבקעה עבר לאחריות השב"כ ומשטרת ישראל שחוקרים את הפרשה. הלוויתו של שריה עופר שנרצח בפיגוע תתקיים מחר ב-17:00 בכפר ויתקין.

שריה עופר, שנרצח בביתו בברוש הבקעה, ורעייתו מוניק עומר. באדיבות המשפחה
"איבדתי את הדבר היקר לי בחיים"/באדיבות המשפחה

אלמנתו, מוניק עופר, סיפרה היום על התחושות הקשות בעקבות אובדן בעלה. "אני מרגישה שאיבדתי את הדבר היקר לי בחיים", סיפרה ממיטתה בבית החולים העמק בעפולה. "איש מדהים, אבא, בעל, אני לא מעכלת עדיין שזה קרה. זאת דמות מדהימה שידעה לעזור, לתמוך, להציע, ליידע. איש מדהים שפשוט נבלות הכריעו אותו". היא קראה למדינה לפעול נגד רוצחי בעלה ואמרה: "אם המדינה לא תקום ותעשה דברים יותר קיצוניים כדי להימנע ממקרים כאלה אז חבל לנו. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהדברים האלה יתוקנו, שיתנו לאנשים להפנים שהם יכולים לחיות את החיים שלהם בשקט ובשלווה".

היא סיפרה על המגורים באזור בקעת הירדן ואמרה: "לצדנו יש יישובים אחרים, זה לא אומר שבאים ורוצחים אנשים שמרשים לעצמם לגור לבד". לדבריה, "בסטטיסטיקה שעשו בשנים האחרונות על מקומות שחשופים לסכנת פיגועים בכל הארץ, דווקא בקעת הירדן הייתה אחד המקומות הנמוכים ביותר בגרף של הפיגועים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חיילים בסריקות אחר מבצעי הפיגוע בבקעת הירדן. יותם רונן
"דווקא בקעת הירדן הייתה אחד המקומות הנמוכים ביותר בגרף של הפיגועים". סריקות בבקעה לאחר הרצח/יותם רונן

זמן קצר אחרי הרצח הובאה עופר לבית החולים, לצורך טיפול בפציעה שספגה במהלך האירוע בברך. ממיטתה סיפרה בדמעות על בעלה המנוח: "יש מישהו שלא מכיר את יאיא עופר? הוא איש צבא הרבה מאוד שנים, מפקד רצועת עזה, גבעתי, שלדג. איש מדהים, אבא מדהים, סבא מדהים, בעל מדהים, אין מילים. אין מי שלא אהב אותו, אין מי שלא התחבר אליו. איך הצליחו לעשות את זה ליאיא? אני לא יודעת. הפתיעו אותו, הפתיעו אותו".

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי בני הזוג צפו בטלוויזיה בסלון ביתם בברוש הבקעה, כפר נופש בעבר שאיננו פעיל כיום. לפתע פרצו לבית אלמונים חמושים בחפצים קהים, הסתערו על הבעל והחלו להכות אותו נמרצות. מוניק ניסתה לסייע לו ובשלב מסוים הצליחה להימלט החוצה. היא רצה לעבר כביש 90 הסמוך כשהיא חבולה ושותתת דם וניסתה לעצור כלי רכב על מנת להזעיק עזרה. מוקד מגן דוד אדום שאליו שקיבל את השיחה הזעיק את הצבא והמשטרה, שהגיעו למקום בכוחות גדולים. חמישה פלסטינים נעצרו בחשד שהיו מעורבים ברצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully