וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלוחם האגדי" נרצח 40 שנה בדיוק אחרי שאחיו נפל

11.10.2013 / 8:48

שריה עופר, דמות בולטת בצה"ל במשך עשרות שנים, שפיקד בין היתר על סיירת חרוב, הוכה למוות הלילה בבקעה. 5 פלסטינים נעצרו. מטוסו של אחיו, יצחק, הופל במלחמת יום כיפור

צילום: מור שאולי, שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

"הלוחם הפרוע" נרצח בבקעה: שריה עופר, שכונה בפי חבריו לנשק "יא-יא הקטן", ושהוכה למוות הלילה בברוש הבקעה, היה דמות בולטת בשורות צה"ל במשך עשרות שנים. מי שפיקד באומץ על יחידות העילית הצה"ליות חרוב ושקד בזמן חדירות המחבלים מירדן בשנות ה-70' הוכרע ככל הנראה על ידי שני פלסטינים שחדרו לביתו. בסך הכל נעצרו חמישה פלסטינים בחשד למעורבות במעשה.

שריה, בשנות החמישים לחייו, היה בן למשפחת עופר המפורסמת. אחיו - יצחק - נהרג בדיוק היום לפני 40 שנה כשמטוסו הופל על ידי הסורים במלחמת יום הכיפורים. אביו היה ניצב במשטרת ישראל ופיקד על מחוז תל אביב במשטרה. אנשי העסקים סמי ויולי עופר הם דודיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עופר/מערכת וואלה!, צילום מסך

את שירותו הסדיר החל שריה בסיירת חרוב המפורסמת ואת ניסיונו הקרבי צבר ב"ארץ המרדפים" שבבקעת הירדן, במבצעים נגד חוליות הפדאיון שחדרו ארצה מירדן במטרה לבצע פיגועים. בהמשך הוא יצא לקורס קצינים וחזר לסיירת כדי לפקד על הלוחמים בסיירת המיתולוגית. מאוחר יותר התבקש על ידי מפקד חטיבת גבעתי המתחדשת דאז, אלוף-משנה יהודה דובדבני, להתגייס לשורותיה כמפקד גדוד שקד. אף שהגדירו אותו "לוחם פרוע" הוא בלט באומץ לבו וביכולות הפיקוד שלו.

בשנת 1982 במהלך פינוי ימית היה הקצין שהשתלט על המבנה בו התבצר מי שלימים הפך להיות חבר הכנסת צחי הנגבי, והוא היה זה שטיפס באמצעות סולם לגג המבנה ונאבק עמו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חיילים בסריקות אחר מבצעי הפיגוע בבקעת הירדן. יותם רונן
סריקות סמוך לברוש הבקעה, הבוקר/יותם רונן
עצור בזירת הפיגוע בברוש שבבעת הירדן, שם נרצח גבר במכות גרזן ומוטות. 11 באוקטובר 2013. יותם רונן
אחד הפלסטינים החשודים נלקח לחקירה/יותם רונן

יא-יא הקטן התקדם בסולם הדרגות, הפך לסמח"ט גבעתי ומאוחר יותר אף מונה למפקד חטיבת עזה עוד בטרם הפכה לאוגדה. בימים הללו נאלץ להתמודד עם הטרור הפלסטיני שהחל להרים את ראשו. הוא סיים את שירותו בצה"ל בדרגת אלוף-משנה וגם במילואים מילא שורת משימות בפיקוד דרום, עד שהשתחרר כעבור שנים רבות. נוכח עברו הצבאי המרשים, נהג עופר לקיים שיחות עם לוחמים צעירים על מנהיגות, לוחמה ומורשת קרב.

"לא מפחד מאף אחד"

חבריו של עופר סיפרו כי בשני העשורים האחרונים הוא חווה קשיים כלכליים ואישיים. הוא התגרש מרעייתו, מכר את הבית בו התגורר בקיסריה, ונישא לפני כשלוש שנים למוניק, בת מעלה אפרים. הוא עבר להתגורר בברוש הבקעה ב-1998, שהיה כאמור בעבר כפר נופש, ניסה את מזלו בעסקי הדלק והנדל"ן, אך נכשל. לאחרונה זוכה מכמה משפטים מורכבים שהתנהלו נגדו בתחום המיסוי.

אחד ממכריו, סיפר לוואלה! חדשות "אתמול (יום חמישי א.ב) דיברנו. הוא סיפר שהוא קיבל אישור מחטיבת ההתיישבות של הסוכנות היהודית להקים במקום יישוב". מכר נוסף שלו סיפר, "תמיד היינו שואלים אותו 'אתה לא מפחד לגור שם לבד? בלי אבטחה?!' והוא תמיד נהג לענות 'לא מפחד מאף אחד. הם צריכים לפחד ממני'". לדברי המכר, עופר היה מיודד עם הבדואים שהתגוררו בסביבה, והיה ביחסי שכנות טובה גם עם הפלסטינים באזור.

הזירה שבה נרצח במכות גרזן ומוטות שריה עופר בברוש שבבקעת הירדן. 11 באוקטובר 2013. יותם רונן
ביתו של עופר בברוש הבקעה/יותם רונן

האזור בו אירעה התקיפה הלילה

"טוב לבו הוביל אותו לאפשר לכמה חסרי קורת גג לגור במבנה ירדני שנמצא במתחם שבבעלותו. זה האיש. אחד מגדולי הלוחמים שהיו לצה"ל בשנות ה-70' וה-80'".

סגן-אלוף במילואים, דני פרל, מוותיקי סיירת שקד שהכיר את עופר ספד לו. "הבן אדם הזה לוחם אגדה שגדל בסיירת חרוב וזו אבדה גדולה", אמר. אודות הסיטואציה הוסיף: "משהו פה השתבש. שנים הוא שם מכיר כל סלע ואבן. אני והחברים פשוט בהלם".

לקריאה נוספת:
חשד לפיגוע בבקעה: אל”מ במילואים הוכה למוות בגרזנים ובמוטות
אשת הנרצח: ”איך הצליחו לעשות את זה ליאיא?”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully