וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת הנרצח: "איך הצליחו לעשות את זה ליאיא?"

מוניק עומר סיפרה ממיטתה בבית החולים על בעלה שריה עופר שהוכה למוות בביתם שבבקעת הירדן. "הוא היה אבא מדהים, סבא מדהים, בעל מדהים, אין מי שלא אהב אותו והתחבר אליו"

צילום: מור שאולי, שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

הלם במשפחתו של שריה (יאיא) עופר, קצין בכיר בצה"ל לשעבר שנרצח לפנות בוקר (שישי) בביתו שבצפון בקעת הירדן, באירוע שהרקע לו הוא ככל הנראה לאומני. אשתו מוניק עומר, שהייתה עמו בסלון בשעה שהתוקפים פרצו לביתם, פונתה לבית החולים העמק בעפולה, שם סיפרה בכאב על בעלה. "יש מישהו שלא מכיר את יאיא עופר?", תהתה.

מוניק עומר, שבעלה שריה עופר נרצח במכות גרזן ומוטות בברוש שבבקעת הירדן. 11 באוקטובר 2013. שלומי גבאי
מוניק עומר בבית החולים, הבוקר/שלומי גבאי

"הוא איש צבא הרבה מאוד שנים, מפקד רצועת עזה, גבעתי, שלדג", הוסיפה עומר. "איש מדהים, אבא מדהים, סבא מדהים, בעל מדהים, אין מילים, אין מי שלא אהב אותו, אין מי שלא התחבר אליו. איך הצליחו לעשות את זה ליאיא? אני לא יודעת. הפתיעו אותו, הפתיעו אותו". עומר עצמה אושפזה במחלקה האורתופדית בבית החולים. היא סובלת מפגיעה חזקה בברכה ותועבר בהמשך לניתוח.

האירוע החל כאשר האלמונים פרצו לבית שבו מתגוררים בני הזוג בכפר הנופש הנטוש ברוש. תחילה ניסתה עומק לסייע לבן זוגה המותקף, אולם אחרי זמן מה נמלטה מאחת הדלתות כשהיא חבולה ושותתת דם לעבר כביש מספר 90 הסמוך, על מנת להזעיק עזרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם הכירו אותו". שריה עופר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדת ראייה שהבחינה בה סיפרה לוואלה! חדשות: "ראינו רכב שעומד בצד עם אישה מלאה דם. חשבנו שזה משהו שקשור לתאונת דרכים. עצרנו את האוטו כדי להגיש עזרה ואז התבררה לנו הזוועה שקרתה שם. ניסינו להגיש עזרה ואז הבנו שתקפו אותם בבית ושהיא ברחה מהדלת האחורית. היא התגלגלה בין השיחים לכן גם היא הייתה פצועה כי היא כנראה שברה את הרגל שלה, היא הייתה פצועה לגמרי. הזעקנו את המשטרה ואת מד"א. היא זעקה לעזרה שנעזור לבעלה כי מרביצים לו שם. לא ידענו מה לעשות לא ידענו איך להיכנס לאזור שלה. זה היה פשוט מפחיד".

כוחות צבא ומשטרה ממשיכים בשעות אלה לסרוק את האזור על מנת לאתר את החשודים ברצח. עומר העידה כי שני אנשים לפחות שהיו במעורבים בפריצה לבית דיברו ביניהם בערבית.

הזירה שבה נרצח במכות גרזן ומוטות שריה עופר בברוש שבבקעת הירדן. 11 באוקטובר 2013. יותם רונן
זירת האירוע, הבוקר בברוש שבבקעת הירדן/יותם רונן

במערכת הפוליטית הגיבו הבוקר לאירוע. שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, אמר כי מדובר "בפיגוע רצחני ושפל נוסף שמוכיח שוב ששיחות 'שלום' שוות רק 'קורבנות שלום'". הוא הוסיף כי הוא "דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור לאלתר את המשא ומתן המדיני, שלא מביא כלום למעט שפיכת דם יהודי, לעצור את שחרור המחבלים ולהחזיר לשולחן הממשלה לדיון דחוף את ההחלטה על שחרורם, ולהורות לכוחות הביטחון לפעול ללא פשרות כנגד נחש הטרור שהרים ראש".

סגן שר החוץ זאב אלקין אמר: "הטרור הפלסטיני מרים את ראשו בעידוד ההסתה שעומדת מאחוריה הרשות הפלסטינית ומנהיגיה. שוב ושוב הפלסטינים מפרשים את מחוות השלום שלנו כחולשה ועונים ברצח". לדבריו, "רק מדיניות 'קיר הברזל' תוכל לבלום את גל הטרור העולה. אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לעצור את שחרור המחבלים ולהחליט על בנייה וחיזוק התיישבות יהודית ביהודה ושומרון".

חשד לפיגוע בבקעה: אל"מ במילואים הוכה למוות בגרזנים ובמוטות

בהכנת הידיעה סייעו עדי חשמונאי ואמיר תיבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully