וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: השניות שלאחר פיגוע הירי אמש בחברון

יהושע בריינר

23.9.2013 / 8:01

צלם סוכנות רויטרס תיעד את הרגעים לאחר הירי ממנו נהרג לוחם גבעתי, סמ"ר גל קובי. בסרטון נראה החייל שרוע על האדמה, כשחבריו חשים לעזרתו. החובש: "חייב פינוי מוסק"

צילום: שלומי גבאי, רומן ואינר, דובר צה"ל, רויטרס, חדשות מבזק לייב; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

השניות שאחרי הפיגוע: צלם של סוכנות הידיעות רויטרס תיעד אתמול (ראשון) את הרגעים שלאחר הירי סמוך למערת המכפלה בחברון, ממנו נהרג לוחם גבעתי, סמל-ראשון גל (גבריאל) קובי. בקטע הווידאו שפרסמה הסוכנות, נראה קובי שרוע על האדמה כשחבריו הלוחמים חשים לעברו, מקיפים אותו ומנסים לסייע לו. "תכניס אותו לרכב, להוציא אותו החוצה", נשמע אחד החיילים צועק. חייל אחר קרא לתפוס את נשקו של קובי. "חייב פינוי מוסק דחוף".

בהמשך נראה קובי שכוב על גבי אלונקה כשחבריו מכניסים אותו לג'יפ צבאי. לבסוף, לאחר שיוצב מצבו, הוא הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם מת מפצעיו. הלווייתו תיערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

השניות הראשונות שאחרי הירי בחייל גל קובי בחברון. רויטרס
הלוחמים מנסים לסייע לקובי השרוע על הארץ/רויטרס

קובי נפגע מקליע אחד בצווארו, שנורה ככל הנראה על ידי צלף פלסטיני. צה"ל פתח בסריקות אחר היורה, אולם הוא לא נתפס עד כה. "החייל הגיע למעשה ללא רוח חיים", סיפר אמש ד"ר דני פינק, מנתח לב-חזה בבית החולים שערי צדק. "בוצעו פעולות החייאה מתקדמות, שכללו פתיחת בית חזה והחדרת נקזים בכדי לנסות להתגבר על הבעיה. הפציעות שלו היו כל כך חמורות שהוא איבד דם רב כך שלא היה לו סיכוי. הוא הגיע לחדר המיון עם דופק, ללא לחץ דם. נקבע מוות בבית החולים. זה כבר היה מאוחר מידי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
השניות הראשונות שאחרי הירי בחייל גל קובי בחברון. רויטרס
הסריקות לאיתור היורה נמשכות. קובי על הארץ לאחר הירי/רויטרס

במהלך הלילה המשיכו כוחות גדולים של צה"ל בסריקות לאיתור היורה. במסגרת החיפושים, מצאו הכוחות שני רובי ציד שאינם קשורים לפיגוע. בצה"ל ממשיכים לפעול הן במישור המבצעי והן במישור המודיעיני בסיוע שירות הביטחון הכללי. לאחר הערכת מצב שקיים אמש מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף תמיר ידעי, הוחלט לאפשר את המשך קיומן של חגיגות חג הסוכות במתחם היישוב היהודי בעיר ובמערת המכפלה והיום אמורים להגיע למקום אלפי ישראלים. בעקבות כך, נפרסו הבוקר באזור כוחות מתוגברים בהוראת הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ואלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, על מנת להיערך להגנתם של המתפללים. בשל ההיערכות להגעת המתפללים, הוקמה גם העמדה המיוחדת בה שהה אתמול סמ"ר קובי ביחד עם חבריו לכוח.

שר הביטחון יכנס הערכת מצב בלשכתו

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון יכנס במהלך היום בלשכתו הערכת מצב בעקבות האירועים, בהשתתפות גורמי צבא וביטחון. "אני משתתף בצערה של משפחת קובי בנפול בנה גל (גבריאל)", אמר יעלון. "צה"ל וכוחות הביטחון יניחו את ידם על המחבל ושולחיו ויבואו איתם חשבון. מדינת ישראל לא תסבול ניסיון של ארגוני טרור או של טרוריסטים בודדים לפגוע באזרחיה וחייליה ולשבש את שגרת החיים, ותפעל ביד תקיפה וקשה נגד כל ניסיון שכזה. המאבק בטרור הוא ארוך, ודורש מאתנו נחישות. נמשיך לפעול באחריות ובשיקול דעת על מנת לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל וביטחונם של אזרחיה".

ביישוב היהודי קיבלו בסיפוק את הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהורה לפעול לאכלוס מידי של בית המכפלה בחברון. המבנה, שכיום איננו מאויש, צופה על אזור הפיגוע ולפני כמה חודשים אישרה ועדת עררים מיוחדת של משרד הביטחון כי הבית נרכש על ידי המתנחלים אולם עד כה טרם התקבל אישור שר הביטחון לכניסה למבנה. ללא קשר לפיגוע, במסגרת חג הסוכות צפויים להיכנס היום לבית המתנחלים על מנת להציגו לאישי ציבור שיגיעו לחברון. עם זאת, על פי הערכות הדרך לאכלוס הבית עדיין רחוקה שכן הפלסטינים טרם ניצלו את הפנייה לערכאות משפטיות בנושא.

"גל תמיד היה הכי טוב במה שעשה"

בטירת כרמל, היישוב בו התגורר קובי, התקשו לעכל את הבשורה המרה על מותו. בין מאות המנחמים שהתאספו אמש סביב בית משפחתו, היה גם ראש העיר אריה טל. "זהו זעזוע בעיר בחגיגות שמחת תורה כשאחד הנערים המצטיינים במחזור בית הספר 'שיפמן', בו סיים לפני כשנתיים, נפל מירי ישיר", אמר טל. "אני מכיר אישית את האימא שמשמשת גננת של הילד שלי. אני מכיר את המשפחה, מדובר במשפחה נהדרת. תמיד אומרים שהטובים נופלים, אז הטובים נופלים, והוא אחד מהם". גל הותיר אחריו זוג הורים, סמדר ועובד, ושני אחים קטנים. מועד הלווייתו טרם נקבע.

אירית זליג, מנהלת בית הספר "שיפמן", שבתקופה שבה גל למד בבית הספר שימשה כמחנכת בשכבה שלו, סיפרה: "גל היה ילד מקסים, נעים הליכות, הוציא תעודת בגרות איכותית והפך לחייל קרבי. הוא היה ילד לדוגמה, אהוד. לא הפתיע אותי שהלך לקרבי, אנחנו עיר מובילה בתחום הגיוס לחיל קרבי. ממש כואב לי מאוד על התלמיד המקסים".

החייל הישראלי שנהרג מירי צלף פלסטיני בחברון מובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים, 22 בספטמבר 2013. רויטרס
קובי מובהל על אלונקה לבית החולים שערי צדק, אמש/רויטרס

חלי ציצוושווילי, הייתה חברה של גל כבר מבית הספר היסודי. "מה שאני אומר לא יוכל לתאר איזה ילד הוא היה", אמרה בעצב. "פשוט היה מקסים בכל המובנים, היה לו לב הכי רחב בעולם, זו לא הייתה שאלה בכלל שהוא ילך לחיל קרבי. כמו שאומרים שתמיד לוקחים את הטובים אז הוא היה הכי טוב: חבר טוב, בן-אדם, ילד, אח, לא משנה מה אומר עליו זה לא יגיע אפילו למחצית מהבן-אדם. זה לא הגיוני וקשה לעכל זאת. ראיתי אותו בפעם האחרונה בבר המצווה של אחיו לפני כמה חודשים, אני מצטערת על זה שלא יצא לנו להיפגש מאז. הוא היה מצחיק ותמיד היה שם בשבילי. אני השתחררתי לפני כחודשיים ולו נשארה שנה וקצת. במה שהוא עשה הוא היה תמיד הכי טוב".

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

בהכנת הידיעה סייע אמיר תיבון

עוד על פיגוע הירי בחברון
הותר לפרסום: חייל צה”ל נהרג בפיגוע הירי בחברון
זעם בחברון לאחר הפיגוע: ”סוכות הפך לחג של דם”
בטירת כרמל סופדים לגל: ”ידענו שיתגייס לקרבי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully