וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בחברון לאחר הפיגוע: "סוכות הפך לחג של דם"

שר הכלכלה, נפתלי בנט, גינה את פיגוע הירי סמוך למערת המכפלה, יממה לאחר מציאת גופתו של החייל תומר חזן. ח"כ אורית סטרוק: "שחרור המחבלים - הדלק לפעולות הטרור"

צילום: שלומי גבאי, רומן ואינר, דובר צה"ל, רויטרס, חדשות מבזק לייב; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חברי כנסת ותושבי היישוב היהודי בחברון גינו הערב (ראשון) את פיגוע הירי סמוך למערת המכפלה, בו נפצע באורח אנוש אזרח ישראלי, יממה אחת בלבד לאחר מציאת גופתו של סמל תומר חזן שנחטף ונרצח בידי פלסטיני בשומרון. "בחסות חגיגות המשא ומתן הפך חג הסוכות לחג של דם ושל פגיעה בחיילי צה"ל", אמר שר הכלכלה, נפתלי בנט.

"מכיוון ששחרור המחבלים הוגדר מראש כתלוי במשא ומתן אין ספק שישנן לצערנו התפתחויות מאז תחילת המשא ומתן המחייבות את הממשלה לחשב את דרכה מחדש", הוסיף בנט. "התשובה לטרור צריכה להיות מלחמה ברוצחים ולא שיח עם מעודדי רוצחים". בנט אף שיגר הערב מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה לקיים דיון מחודש בנושא שחרור מחבלים בעקבות האירועים האחרונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הירי בחברון, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לאיכות הסביבה, עמיר פרץ, אמר כי הוא "סומך על צה"ל שיעשה הכול כדי לגדוע את הטרור בעודו באיבו. יחד עם זאת, הניסיון של גורמים קיצוניים בימין לנצל את כאב המשפחות למטרות פוליטיות הוא ניסיון שיש לגנות אותו והמשא ומתן המדיני הוא התשובה הטובה ביותר לקיצוניים משני הצדדים".

חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) שמעה את הירי בזמן שישבה בסוכת ביתה בישוב היהודי בעיר, מרחק של כמה מאות מטרים מזירת הפיגוע. "מיהרנו לפה וראינו את תוצאות הפיגוע הקשה", תיארה. לדבריה, "מזמן לא היה לעם ישראל חג בו רצח רודף רצח ופיגוע רודף פיגוע כמו עכשיו. משמעות הדברים היא שעלינו לעשות חשבון נפש. שחרור המחבלים בדלת המסתובבת זהו הדלק לפעולות הטרור שאנחנו רואים בימים האחרונים. כמו שהמחבל הזה רצה לסלק מפה את הנוכחות היהודית, ברור לי שעם ישראל יבחר להגיע מחר ולחזק את הישוב היהודי בחברון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"כל רצח של יהודי מחזיר אותי לרצח של בתי"

גם חבר הכנסת אורי אריאל (הבית היהודי) התייחס לפיגוע ואמר: "עם ישראל מאס כבר בסיסמאות אחרי פיגועים. בימים בהם הטרור חוזר להרים ראש אל מול חולשה מדינית צריך לחזור ולדרוש: תנו לצה"ל לנצח. הוא כבר הוכיח שהוא יודע לעשות זאת כאשר לא כובלים את ידיו".

איציק פס, אביה של שלהבת פס, התינוקת שנורתה למוות מאש צלף פלסטיני בחברון ב-2001, היה מהראשונים להגיע לזירת הירי. "כל אירוע קשה כזה שנרצח פה יהודי מחזיר אותי אחורה לרצח של שלהבת", סיפר. "כמובן שהאירוע של שלהבת מהדהד בראש כל הזמן וקשה אמנם להשוות בין האירועים, אבל כשאני מבין ששוב מדובר בצלף פלסטיני, האירוע האישי שלי עומד ברקע. לצערי הרב, הפיגוע הקשה הערב הוא תוצאה של שחרור מחבלים ומחוות. צה"ל אינו הבעיה, אלא המדיניות הנפסדת של הממשלה שככל שיש יותר מחוות לערבים כך גוברים הטרור והפיגועים".

חייל נפצע אנוש בפיגוע ירי בחברון. משטרת מחוז שי, חטיבת דובר המשטרה
חברון, לאחר הירי/חטיבת דובר המשטרה, משטרת מחוז שי

מחר צפויים להגיע למערת המכפלה אלפי מטיילים ישראלים לרגל החג. במקום אף מתוכננת הופעה של הזמר החרדי יעקב שוויקי, שצפויה להיערך כרגיל. "למרות הפיגוע הקשה, אנחנו מתכננים מחר את עצרת החג כמתוכנן", הבהיר נועם ארנון, איש היישוב היהודי. "מדינת ישראל התמודדה עם פיגועים והתגברה. עם כל הכאב, אסור להיכנע לטרור ובעזרת השם עם ישראל יגיע בהמוניו לחברון ויבטא את החיבור שלו לחברון".

פיגוע בחברון: ישראלי נפצע אנוש מירי של פלסטיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully