וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו האריך את כהונתו של גנץ בשנה נוספת

ראש הממשלה קיבל את המלצת שר הביטחון להאריך את כהונת הרמטכ"ל בשנה רביעית. הדבר יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה. נתניהו: "גנץ מוביל את צה"ל במקצועיות ובהישגיות"

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום (חמישי) את המלצתו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והחליט להאריך בשנה נוספת את כהונתו של הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. הארכת כהונתו של רא"ל גנץ תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה שתיערך ביום שלישי הבא. אמש נפגש נתניהו עם גנץ ועדכן אותו בהחלטה. "בשלוש השנים האחרונות מוביל הרמטכ"ל גנץ בהצלחה מרשימה את צה"ל מול אתגרים ביטחוניים מהמורכבים שידעה מדינת ישראל", אמר נתניהו. "בני גנץ מוביל את צה"ל בערכיות, במקצועיות ובהישגיות. אני, שר הביטחון והרמטכ"ל, וראשי מערכת הביטחון, עובדים יחד יומם וליל למען ביטחונם של אזרחי ישראל, ולמען ביצור כוחה והבטחת עתידה של מדינת ישראל".

נושא: ראש הממשלה בנימין נתניהו הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ שר הביטחון משה בוגי יעלון בהרמת כוסית לשנה החדשה בפורום מטכ"ל. עמוס בן גרשום, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
גנץ, נתניהו ויעלון בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום, לע"מ

שר הביטחון בירך על ההחלטה ואמר: "הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ מוביל בשנתיים וחצי האחרונות את צה"ל להישגים שאת רובם איני יכול לפרט, אך הם מאפשרים לאזרחי ישראל להמשיך בשגרת חייהם ולמדינת ישראל להמשיך לפרוח ולשגשג. בתקופה בה המזרח התיכון חווה סערות חסרות תקדים בהיקפן, ובפנינו ניצבים אתגרים כבדים וחסרי תקדים, מקרוב ומרחוק, אני סבור כי הרמטכ"ל גנץ הוא האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון, ולכן המלצתי לראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את כהונתו בשנה נוספת. הרמטכ"ל מביא עימו לתפקיד מקצועיות, נחישות, אחריות ונועם הליכות, ובטוחני כי גם בשנה הרביעית לכהונתו הוא ימשיך להוביל את צה"ל כצבא חזק ומתקדם, רב עוצמה ומרתיע, שמאפשר לנו מקבלי ההחלטות להוביל את מדינת ישראל באחריות ובשיקול דעת לביטחון ולהצלחות בכל תחומי החיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הרמטכ"ל בני גנץ מבקר בתרגיל חטיבתי של הצנחנים ברמת הגולן. דובר צה"ל
"האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון". גנץ/דובר צה"ל

גנץ אמור היה לסיים את כהונתו בחודש פברואר הקרוב. אחת המשימות הראשונות של גנץ בשנה הרביעית בתפקיד תהיה שיבוצה של שכבת קצינים בדרגת תת-אלוף הממתינה למוצא פיו. ההערכה היא שהרמטכ"ל יידרש לומר לכמה אלופים במטה הכללי שביצעו תפקיד אלוף אחד לפרוש מצה"ל ולפנות מקום לקצינים מצטיינים בדרגה שמתחת.

לפני כארבעה חודשים מינה יעלון את אלוף יאיר נווה, ששימש עד לאחרונה כסגן הרמטכ"ל, לתפקיד יו"ר התעשייה הצבאית (תע"ש). שר הביטחון הדגיש כי מינויו של נווה לא ימנע ממנו להתמודד בעתיד על משרת הרמטכ"ל. בצמרת צה"ל העריכו אז שהחלטתו של שר הביטחון נבעה מכך שקיבל החלטה להאריך בשנה נוספת את הקדנציה של גנץ. מנגד, טענו גורמים בכירים בצה"ל כי עצם מינויו של נווה לתפקיד יו"ר תע"ש מגדיל את סיכויו של סגן הרמטכ"ל הנוכחי, אלוף גדי איזנקוט, להתמנות לתפקיד הרמטכ"ל הבא.

רשמית, רמטכ"ל צה"ל מתמנה לתפקידו לתקופה של שלוש שנים. למרות שנהוג להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל בשנה נוספת, חלק מהקצינים האחרונים שמילאו את התפקיד לא המשיכו לשנה רביעית; כך, שר הביטחון יעלון, שכיהן כרמטכ"ל בין השנים 2002-2005, סיים את תפקידו לאחר 35 חודשים בעקבות החלטת ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, ושר הביטחון מופז, וזאת בשל היחסים העכורים בין יעלון למופז. מחליפו של יעלון, דן חלוץ, כלל לא סיים את שלוש השנים הראשונות לכהונה, כשהחליט לפרוש מתפקידו בינואר 2007, בעקבות כשלי מלחמת לבנון השנייה.

לקריאה נוספת
”הגלקטיקוס” של גנץ: מי יאייש את שולחן המטכ”ל?
גנץ מרגיע: ”להמשיך בשגרה ולהיערך לחגים כרגיל”
המהפכה של הרמטכ”ל גנץ: קיצוץ ושינוי מבני בצה”ל

לפניות לכתבים
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully