וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ איחל שנה טובה: "ערוכים לבצע כל משימה שנידרש"

2.9.2013 / 20:00

הרמטכ"ל ביקר בבסיס חיל הים בחיפה, בירך את עם ישראל בברכת חג שמח, והדגיש את המוכנות של צה"ל בכל הגזרות - ובפרט בסוריה: "עלינו לקיים את החגים כפי שרק נדרש"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בירך היום (שני) את חיילי צה"ל ועם ישראל לקראת השנה החדשה, ושב והבהיר כי ישראל ערוכה להתמודד עם כל איום. "בשנתיים ומשהו האחרונות אנחנו ערים לטלטלה אזורית רבה מאוד שמקרינה בכל אחת מזירות הפעולה האפשריות של צה"ל, בדרום, בצפון ובכל מקום", אמר גנץ בבסיס חיל הים בחיפה. "במהלך השנה האחרונה ראינו הרבה מאד אתגרים ביטחוניים, מהסוג של 'עמוד ענן', חודשים רבים לאחור, דרך אירועים מבצעיים לאורך השנה, דרך שיפור היכולת המבצעית שלנו בכל הגזרות, בדרום בצפון וכמובן גם במרכז".

הרמטכ"ל בני גנץ בברכת שנה טובה בבסיס חיל הים. דובר צה"ל
גנץ עם חיילי בסיס חיל הים בחיפה, היום/דובר צה"ל

"אל מול אי היציבות הזאת, אל מול הטלטלה הזאת, אל מול הרגישות שהיא מסמנת לנו ומייצרת לנו, אנחנו נדרשים לרמת מוכנות גבוהה", הוסיף הרמטכ"ל, והתייחס לשיח העולמי סביב תקיפה אפשרית בסוריה: "השבועיים האחרונים, עם האירועים הקטלניים והטרגיים בסוריה, ממחישים ביתר שאת את ההכרח של צה"ל להיות בכשירות גבוהה ולהיות ברמת מוכנות בכל אחת מהפעולות, והיה ותקרה, והיה ותהיינה לה השלכות. ברמת הסיורים שלי, בשבועיים האחרונים ובימים האחרונים באופן קונקרטי, אני מבחין ברמת מוכנות גבוהה מאוד, בכל אחד מהמערכים של צה"ל, במערכים המודיעיניים, במערכים ההתקפיים באוויר, במערכים היבשתיים, במערכים הלוגיסטיים, התקשוביים, במערכי העורף, וכמובן בחיל הים, שבתוכו אני נמצא. בכל מקום, יש לנו אנשים טובים, מכובדים, מוכנים, בדריכות גבוהה וברמת מוכנות גבוהה לבצע כל משימה כאשר היא תידרש".

לדברי גנץ, "התחושה שלי, כמפקד הצבא קרוב לשלוש שנים, שיש מפקדים נהדרים ומערכות מצוינות שמסוגלות להתמודד עם כל קושי וכל אתגר, ושלעם ישראל יש בסופו של דבר על מי לסמוך, אם וכאשר יידרש". לסיכום, איחל הרמטכ"ל שנה טובה לכל אזרחי ישראל והבטיח: "אנחנו נאפשר את זה, אזרחים יכולים וצריכים להמשיך להפגין חוסן ציבורי, לעמוד עם חוסן ציבורי איתן, עם נחישות לקיים את החגים כפי שרק נדרש".

לקריאה נוספת
גנץ מרגיע: ”להמשיך בשגרה ולהיערך לחגים כרגיל”
פרס: ”ארה”ב תפעל בסוריה, שיקול דעת זה לא גמגום”
”ישראל יודעה מראש על החלטת אובמה בנוגע לסוריה”

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully