וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תאמץ את מערכת היירוט "שרביט קסמים"?

לפי מקורות ממשלתיים, החברות רפאל וריית'און, המייצרות במשותף את מערכת היירוט עבור צה"ל, פועלות לקבל מימון לייצור אב-טיפוס שישלב את הטילים במערכת ה"פטריוט" האמריקנית

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בניסוי במערכת שרביט קסמים בנובמבר 2012)

חברת רפאל הישראלית וחברת ריית'און האמריקנית פועלות לקבלת אישור מהפנטגון לשילוב טילי היירוט של מערכת "שרביט קסמים" במערכת ההגנה האווירית "פטריוט" המשמשת את הצבא האמריקני – כך דווח השבוע באתר "דפנס ניוז". מהדיווח, המתבסס על מקורות בממשלה ובתעשייה, עולה כי אם יוחלט להשתמש בהם, הטילים הדו-שלביים, המיוצרים במשותף על ידי ארצות הברית וישראל, צפויים להחליף את הטילים החד-שלביים שבשימוש היום, המיוצרים עבור צבא ארצות הברית וצבאות נוספים על ידי חברת לוקהיד מרטין.

לטענת המקורות, מערכת הפטריוט החדשה, בשילוב טילי היירוט של שרביט קסמים, הנקראים טילי "סטאנר", תוכל לשפר את התפקוד המבצעי שלה בכ-20% ביחס לטילים הקיימים. לדבריהם, שתי החברות, יחד עם תמיכת משרד הביטחון הישראלי, פועלים להשגת כ-20 מיליון דולר במימון ממשלתי כדי ליצור אב-טיפוס שיוכח את טענותיהם בדבר התפקוד המשופר הצפוי מהמערכת. בשתי החברות סירבו להגיב לדיווח.

מערכות ההגנה מפני טילים יוצגו לאובמה עם הגעתו ארצה. דוברות משרד הביטחון,
תשפר בכ-20% את תפקוד ה"פטריוט". מערכת ההגנה מטילים "שרביט קסמים"/דוברות משרד הביטחון

"שתי החברות משתפות פעולה במה שאנו מכנים 'החדרה לארה"ב'", ציין גורם ישראלי המעורב בפרויקט. "הרעיון הוא לקחת את הסטאנר ולשלב אותו במבנה הכוח הצבאי של צבא ארצות הברית, ובכך לשדרג את יכולותיה הקיימות של ריית'און, יחד עם הפירות שייקצרו בקרוב מהשותפות הישראלית-אמריקנית בפרויקט שרביט קסמים".

על פי אותם מקורות, החברות תדרכו בכירים בצבא האמריקני, בממשל ובקונגרס, לאורח השנה האחרונה, בנוגע לשדרוג המוצע במערכת הפטריוט. בחודש שעבר, אישר מקור בפנטגון בראיון כי סוכנות ההגנה מטילים (MDA) והצבא האמריקני שוקלים שימוש בטילי הסטאנר כפתרון פוטנציאלי לצרכים העתידיים של הצבא, אולם הדגיש: "הפוקוס העיקרי שלינו הוא השגת יכולת מבצעית ראשונית של מערכת שרביט קסמים למען הצרכים של ישראל".

ניסוי היירוט של מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012. משרד הביטחון
הניסוי במערכת "שרביט קסמים" בנובמבר/משרד הביטחון

מערכת שרביט קסמים מיועדת לספק הגנה מפני רקטות וטילים לטווח בינוני, לצד כיפת ברזל המיירטת רקטות לטווח קצר ומערכת טילי החץ המיירטת טילים לטווח ארוך יותר. פיתוחים עתידיים של המערכת צפויים לשדרג אותה לרמה שתהיה מסוגלת בין היתר ליירט גם טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאוישים. ניסוי ראשון בוצע במערכת בחודש נובמבר האחרון, ועל פי מסמכים תקציביים של הפנטגון שהוגשו לקונגרס, לפחות ניסוי יירוט נוסף אחד צפוי להתקיים לפני שייכנס לשימוש בחיל האוויר ב-2014.

ישראל ערכה ניסוי מוצלח במערכת "שרביט קסמים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully