וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הודיע: מבצע חיסוני הפוליו יורחב לכל הארץ

אנשי המשרד נערכים לפתיחת תחנות טיפת חלב החל מיום ראשון הבא, ומתכוונים להשלים את חיסונם של 50% מילדי הדרום תוך שבוע. "המצב המורכב עלול להוות מאגר להתפשטות הנגיף"

מערכת וואלה!

(צפו: מבצע חיסון הפוליו לילדים - כל מה שצריך לדעת)

משרד הבריאות הודיע אתמול (שישי) כי החליט להרחיב את מבצע חיסוני הפוליו לילדים לכל רחבי הארץ. מהמשרד נמסר כי בדיון שהתקיים היום בראשות שרת הבריאות, יעל גרמן, ובהשתתפות גורמי בריאות שונים, "נדון המצב המורכב של הימצאותו המתמשכת של נגיף הפוליו במערכות הביוב בישראל". אנשי המשרד נערכים לפתיחת תחנות של טיפות חלב החל מיום ראשון הבא, 18 באוגוסט. עוד נמסר כי הדגימות שנלקחו ממי ביוב הצביעו על הימצאות נגיף הפוליו במי השפכים של לוד ורמלה, וכי תוצאות נוספות של יישובים אחרים יתקבלו בימים הקרובים. בדגימות שנלקחו ביתר האזורים במרכז ובצפון הארץ, לא התגלה נגיף הפוליו.

ילדים בדרום הארץ מתחסנים נגד פוליו. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
חיסון ילדים בדרום, בתחילת השבוע/דייב בוימוביץ'

בתחילת השבוע החל מבצע החיסונים, שזכה לשם "שתי טיפות", בדרום הארץ. עד כה חוסנו 20 אלף ילדים, שהם 20% מאוכלוסיית היעד. המשרד מתכוון כעת להאיץ את קצב החיסון בדרום ולהגיע ל50% מאוכלוסיית היעד כבר בשבוע הקרוב.

בהודעה שפרסם המשרד נכתב: "המצב המורכב לפיו פלח אוכלוסייה שנולד לאחר 2005 אשר אינו מחוסן כנגד נשאות פוליו, עלול להוות מאגר להתפשטות הנגיף, ולאור ההימצאות המתמשכת בבדיקות החוזרות באזור רמלה לוד ובמתקני טיהור שפכים נוספים, הביא את גורמי המקצוע להחלטה על מתן חיסון משלים בטיפות (OPV) של ילדי ישראל שנולדו לאחר ה-1.1.2004 בכל הארץ".

שרת הבריאות יעל גרמן במעקב אחר מבצע חיסון ילדי הדרום נגד פוליו. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
שרת הבריאות גרמן עוקבת אחר מתן החיסונים בדרום, בתחילת השבוע/דייב בוימוביץ'

ביום שני אישר משרד הבריאות כי הזמין מיליון יחידות חיסון לנגיף הפוליו שהתפרץ בדרום הארץ, כחלק ממבצע "שתי טיפות" שיצא לדרך בתחילת השבוע. בערוץ 10 דווח כי הוועדה המייעצת למשרד הבריאות לענייני חיסונים המליצה לחסן את כל ילדי המדינה, אך במשרד הבריאות הכחישו תחילה את הדיווח.

מבצע החיסונים בדרום נפתח בביקורה של השרה גרמן בתחנת טיפת חלב ברהט ביום ראשון, שם עקבה אחר המבצע לחיסון ילדי הדרום – מקריית גת עד מצפה רמון – ב-66 יישובים. החיסון, המורכב מנגיפים מוחלשים ומיועד למנוע את העברת הנגיף, יינתן במנת השלמה אחת, באמצעות שתי טיפות דרך הפה. את רשימת היישובים ומרכזי טיפת החלב בהם יינתנו חיסונים ניתן למצוא באתר משרד הבריאות.

(עדכון ראשון 16:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully