וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 הרוגים בצידון בקרב בין הצבא לתומכי מטיף סוני

24.6.2013 / 9:37

הרשויות בלבנון מתאמצות שלא להתערב במשבר העדתי כדי לא לעודד זליגה של המלחמה הסורית למדינה, אך מעצרו של מתנגד חיזבאללה הצית מהומה בעיר הנמל. המטכ"ל: "מתקפה בדם קר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות עשרה חיילים מצבא לבנון נהרגו בחילופי אש עזים שהיו לפנות בוקר (שני) בעיר הנמל צידון בין הצבא והמשטרה לכנופיה חמושה, המזוהה עם מטיף סוני בכיר. רקטות ופצצות מרגמה הרעישו את העיר, כ-40 קילומטרים מדרום לביירות. שני חמושים נהרגו מהאש, שכללה גם שימוש במכונות ירייה. כחמישים בני אדם נפצעו.

העימותים בצידון החלו אמש. המשטרה עצרה את אחד מתומכיו של המטיף הסלפיסטי אחמד אל-אסיר, הנחשב זה שנתיים לאחד מראשי המתנגדים לחיזבאללה. לטענת תומכיו של אל-אסיר, אנשי חיזבאללה הוזעקו למקום כדי לסייע בלחימה נגדם. אל-אסיר קרא לכל הסונים לערוק מצבא לבנון ולהצטרף לשורותיו. ניסיונות מצד אנשי דת סונים אחרים, לתווך בינו לבין הצבא, נכשלו.

צבא לבנון בעיר צידון. יוני 2013. AP
חיילים מצבא לבנון, אמש בצידון/AP
צבא לבנון בעיר צידון. יוני 2013. AP
פינוי פצועים מאזור הקרבות/AP

הרשויות בלבנון מתאמצות למנוע ממלחמת האזרחים הסורית לזלוג לשטח המדינה. ואולם, השסע בין העדות בלבנון, שהעמיק בשל הקרע בין תומכי אסד למתנגדיו, התלקח שוב ושוב למהומות אלימות.

בהודעה שפרסם המטכ"ל הלבנוני, נאמר כי "הצבא מנסה זה חודשים רבים להרחיק את לבנון מהבעיות של סוריה, והצבא התעלם מהבקשות החוזרות ונשנות לפשוט על המיליציה של אחמד אל-אסיר. אך מה שקרה היום עבר כל גבול. החיילים הותקפו בדם קר, במאמץ להגביר את המתיחות בצידון - בדיוק כפי שהיה ב-1975". הכוונה היא לשנה שבה פרצה מלחמת האזרחים במדינה, שנמשכה 15 שנים.

בחודש שעבר, קבע הפרלמנט הלבנוני לדחות את הבחירות שתוכננו לחודש יוני מטעמי ביטחון הנוגעים למלחמת האזרחים בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully