וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מבהיר: "לא נוותר על חוק הגיור"

פנחס וולף

14.12.2010 / 15:02

שר החוץ התייחס לחוק הגיור במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו ואמר: "לא נשנה לא מילה, לא אות ולא פסיק. לא נדחה את ההצבעה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס היום (שלישי) בפתח סיעת ישראל ביתנו בכנסת, לחוק הגיור ואמר: "אנחנו מכבדים את היהדות וערכים יהודיים, ואנחנו לא מפלגה אנטי-דתית. אנחנו מכבדים את מסורת ישראל והרבצ"ר הוא אוטוריטה וסמכות מספיק רצינית כדי להיות סמכות אחרונה בתחום הגיור".

לדברי ליברמן, "לא צריך להדביק לו משגיח כשרות נוסף. אף אחד לא מפקפק באמינותו ובידע שלו וביושר שלו. אנחנו רואים פה מאבק שליטה שמישהו יוכל לשלוט בתהליך מחוץ לצבא. איננו מחפשים מלחמות עם ש"ס או לפרק את הקואליציה, אך לא נוותר. אותם חיילים שהוכיחו נאמנות ואזרחות במעשים, אין סיבה לסבך את הפרוצדורה ולפגוע בכבודם. מה שהוכיח שיש כור היתוך אחד אמיתי במדינת ישראל – זה צה"ל".

"לחרדים יש בד"ץ ובית יוסף, ובטח הם לא יסכימו שילדיהם יתחתנו אפילו עם בני ישיבות ההסדר ובטח לא עם ילדיי ולא עם ילדיי מתגיירים. יש להם כללים אחרים משלהם, אבל להתערב ולפגוע בכבודם של אנשים – זה מותר. מחר נעלה את החוק בנוסח מלא כפי שהוא. לא נשנה לא מילה, לא אות ולא פסיק. לא נדחה את ההצבעה. מקווה שמחר גם נעלה וגם נעביר אותו".

ליברמן התייחס גם לביקור השליח האמריקאי למזה"ת, ג'ורג' מיטשל, ואמר: "הפתרון המדיני היחיד שהוא ריאלי וסביר זה הסדר ביניים ארוך טווח. אני מזהיר מכל ניסיון לכפות הסדר כולל תוך שנה שמשמעותו סוף הסכסוך. רק נייצר יותר ויותר ציפיות ואז המצב מתדרדר". לדברי ליברמן "צריך לעבור למסלול אחר – הסדר ביניים ארוך טווח. ראינו מספר ניסיונות, לפני שנה וחצי ממשלת נתניהו, לפני זה ממשלת אולמרט באנאפוליס ולפני זה ברק בקמפ דיוויד. כל פעם זה רק דרדר את המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully