וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן שיבח מאמצי ארה"ב: "השלום עדיין אפשרי"

יו"ר הרשות הפלסטינית הודה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי על הניסיונות המוחשיים להביא לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ואמר: "זה מביא לנו תקווה"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

צפו בפתח פגישתם של נתניהו וקרי ביום חמישי

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שיבח היום (שבת) את מאמציו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, להביא לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי שלום בין הצדדים "עדיין אפשרי". בנאום שנשא בפורום העולמי לכלכלה הנערך בירדן, קרא אבו מאזן לישראל "להפסיק את הכיבוש על אדמותינו", לפנות את ההתנחלויות ולשחרר את האסירים הביטחוניים.

שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רמאללה, אפריל 2013. רויטרס
שיבח את שר החוץ האמריקני על המאמצים. אבו מאזן וקרי/רויטרס

לדברי אבו מאזן, פינוי ההתנחלויות ושחרור האסירים הוא ש"יביא שלום ויבטיח את הביטחון לכם ולנו". הוא הודה לארה"ב, ובפרט לקרי, על המאמצים להחייאת המשא ומתן, ואמר: "לאחרונה, ראינו פעולות ממשיות וניסיונות מוחשיים מצד שר החוץ של ארצות הברית קרי לחדש את תהליך השלום", אמר אבו מאזן. "זה מביא לנו תקווה".

אמש סיכם קרי את ביקורו בישראל, שבמהלכו נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקר גם ברמאללה, שם פגש את אבו מאזן. הוא כינה את השיחות שניהל עם נתניהו ועם אבו מאזן בנושא התנעת המשא ומתן הישיר בין שני הצדדים "פוריות ביותר". בדברים שמסר לעיתונאים בתל אביב טרם שובו לארצות הברית, קרא קרי לשני הצדדים להימנע מפעולות פרובוקטיביות אשר "ייקחו אותנו אחורה". לדבריו, על הצדדים להתמקד במקום זאת בהתקדמות לעבר שיחות שלום. "אנו מגיעים לזמן שבו מנהיגים נדרשים לקבל החלטות קשות", הוא אמר.

בפתח פגישתו עם קרי ביום חמישי התייחס נתניהו לאפשרות התנעתו המחודשת של המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים, ואמר: "נדבר על איראן ועל מעשי הטבח הנוראיים וחוסר היציבות בסוריה, אבל מעל הכל אנחנו רוצים להתניע מחדש את שיחות השלום עם הפלסטינים. עבדנו לשם כך רבות יחד. זה דבר שאתה ואני רוצים, ואני מקווה שהפלסטינים רוצים גם. עלינו להצליח בכך מסיבה פשוטה והיא שאם יש רצון, נמצא דרך לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully