וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת האחיות נמשכת: לא יוצאו צווי מניעה

גלעד גרוסמן

11.12.2012 / 0:00

לאחר שעות של דיון, שנמשך גם בלשכת השופטת אפרת לקסר, החליט בית הדין האזורי לעבודה לאפשר לשביתת האחיות להימשך במתכונת שבת. המשא ומתן עם האוצר יתחדש בהמשך היום

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

שופטת בית הדין האזורי לעבודה אפרת לקסר דחתה אמש (שלישי) את בקשת המדינה להוציא צווי מניעה לאחיות השובתות. השביתה, שהחלה ביום שני שעבר, תימשך היום במתכונת שבת. המשא ומתן בין משרד האוצר לבין נציגי הסתדרות האחיות יימשך גם הוא היום, לאחר שביתה שנמשכת כבר תשעה ימים.

אמש, בתום שעתיים של דיון בבית הדין בתל אביב, יצאו הצדדים להפסקה ולאחר מכן התכנסו בלשכתה של השופטת בניסיון למצוא פתרון שיאפשר לאוצר ולאחיות להמשיך ולנהל משא ומתן מבלי שיהיה צורך בצווי מניעה. לאחר שגם ניסיון זה כשל, השופטת לקסר הודיעה כי בשלב זה הצדדים הודיעו שלא ניתן להגיע להסדר מוסכם. בעקבות כך הבטיחו האחיות כי לא יחריפו את העיצומים מעבר למתכונת שבת, והשופטת הודיעה כי לא תיעתר לבקשת המדינה להוציא צווי מניעה.

במהלך הדיון הגורלי שארך כארבע שעות אמרה השופטת לקסר, כי על המדינה לגלות גמישות במשא ומתן עם האחיות. "למרות שמדובר בתקופת בחירות צריך לנהל משא ומתן עם האחיות", הבהירה. אמירתה של השופטת לקסר מובאת כביקורת על דברי נציגי האוצר בימים האחרונים לפיהם אי אפשר לקיים שיחות ולשנות את ההסכם עם האחיות טרם הבחירות.

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה הלילה כי "האחיות נהגו באחריות ומוסריות גם במהלך הצעדים הארגוניים שנקטו במהלך תשעת הימים האחרונים. בית הדין הבין את המשבר של האחיות ואת ההתחייבות של המדינה לנהל משא ומתן אמיתי לפתרון המשבר". כהן הוסיפה כי היא מקווה כי מעתה המשא ומתן יתנהל באינטנסיביות ויוביל לפתרון מהיר למחסור באחיות. "רק החרגת שכר האחיות והפיכת האחיות למקצוע בעדיפות לאומית יפתור את המשבר".

דיון בהוצאת צווי מניעה לאחיות השובתות בבית הדין לעבודה תל אביב, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
"במקום לנהל משא ומתן אמיתי לפיתרון המשבר האוצר פונה לבית הדין"/נמרוד סונדרס

הבקשה להורות לאחיות לשוב לעבודה באופן סדיר הוגשה הבוקר על ידי הפרקליטות בשם משרדי הבריאות והאוצר ובשם הנהלת קופת חולים כללית. בבקשה לקבלת הצווים כתבה הפרקליטות כי היא מבקשת למנוע שביתה בעת שעומדים בתוקפם הסכמים קיבוציים בין הצדדים, במסגרתם מחויבות האחיות "לשקט תעשייתי". עוד נטען כי עיתויה של השביתה – ערב בחירות – "יש בו כדי להפעיל לחץ בלתי לגיטימי על מקבלי ההחלטות". בבקשה הדגישה הפרקליטות את הפגיעה בפעילות בתי החולים: "מדובר בצעדים לא מידתיים", נכתב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"זהו יום עצוב למדינת ישראל"

האחיות פתחו בשביתה ביום שני שעבר נוכח כישלון במגעים בינן לבין משרד האוצר שהביא כאמור להחרפת העיצומים. הבוקר, בצעד חריף עליו הוחלט אמש, עזבו האחיות את המחלקות השונות בבתי החולים ברחבי הארץ, למשך ארבע שעות.

כחלק מהמחאה, נותרו רק שתיים עד שלוש אחיות במחלקות לצורך הצלת חיים ולמתן תרופות. בין המחלקות שעברו למתכונת חירום: המחלקות הפנימיות, הכירורגיות, מחלקות הילדים, האורתופדיה, הנוירולוגיה, אף אוזן גרון, נוירו-כירורגיה ושיקום הילדים. חדרי הניתוח פעלו גם כן במתכונת חירום.

"זהו יום עצוב למדינת ישראל, שהאחיות המסורות הללו צריכות לעזוב את המחלקות", אמרה הבוקר אילנה כהן שטענה כי האחיות לא יפרו את צווים אם הן יוצאו - "אבל נמשיך להיאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully