וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קטאר שילמה 20 מיליון ד' עבור שחרור חיילי האו"ם"

גורמים באופוזיציה הסורית טוענים כי דוחא העבירה כופר לארגון ג'בהת א-נוסרה, ששבה 45 חיילים מפיג'י בגולן הסורי. דוחא אישרה כי סייעה במאמצי השחרור בעקבות בקשת ממשלת פיג'י

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(הדיווח על שחרור החיילים ביום חמישי)

משרד החוץ של קטאר אישר כי המדינה תיווכה בשחרורם של 45 חיילי פיג'י מכוח שמירת השלום של האו"ם ברמת הגולן (אונדו"ף) משבי ארגון ג'בהת א-נוסרה שלשום – כך דווח היום (שבת) בעיתון א-שרק אל-אווסט. כמו כן, מקור באופוזיציה הסורית טען כי דוחא שילמה 20 מיליון דולר עבור שחרורם של החיילים משבי הארגון המזוהה עם אל-קאעדה, לאחר שנחטפו ב-28 באוגוסט ברמת הגולן הסורית.

"המאמצים של קטר בשחרור חיילי האו"ם של פיג'י שנחטפו לפני כשבועיים נשאו פרי", נמסר בהודעה רשמית מדוחא. "התיווך נעשה בעקבות בקשה של ממשלת פיג'י והוא הצליח גם הודות לשיתוף פעולה בנושא הזה מצד גופים שונים".

ראמי עבד אל-רחמן, שעמד בעבר בראש הארגון הסורי לזכויות אדם, דיווח כי מקורות באופוזיציה הסורית טוענים כי הנסיכות שילמה לג'בהת א-נוסרה כופר של 20 מיליון דולר, ואילו גורמים אחרים טוענים כי היא שילמה מיליון דולר עבור כל חייל חטוף.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות
דיווח: צבא סוריה חיסל בכירים בדאעש במזרח המדינה
גורם ביטחוני: המורדים הסורים לא יעזו לפתוח חזית עם ישראל
עשרות חיילי או"ם פיליפינים הצליחו להימלט מהמצור בגולן

פקחי האו"ם מפיג'י הוצגו בשבי ג'בהת א-נוסרה בסוריה. רויטרס
פקחי אונדו"ף מפיג'י, כפי שהופיעו בסרטון שהועלה לרשת/רויטרס

ביום חמישי שוחררו החיילים מהשבי ועברו מסוריה לישראל דרך מעבר קוניטרה. בבוקר אותו יום הועלה לרשת סרטון שבו נראה אחד מהחיילים אומר: "זהו יום שמח מאוד. נודע לנו שנשוחרר בקרוב ואנו מאוד מאושרים שנשוב הביתה". לדבריו, "אנו בטוחים וחיים, ומודים לג'בהת א-נוסרה ששומרים על חיינו. אנו רוצים להבטיח לכם שלא עונה לנו כל רע – בשום צורה". לדבריו, "אנו מבינים שיש להם משאבים מוגבלים, ועדיין - הם סיפקו לנו את כל מה שצריך. אנו מעריכים זאת ומודים להם על כך שהם שמרו על הבטחתם לשחרר אותנו".

בשבוע שעבר העבירו אנשי ג'בהת א-נוסרה שלוש דרישות לשחרור החיילים. לדברי רמטכ"ל צבא פיג'י, מוססה טיקויטוגה, דרישות הארגון היו הסרה מרשימת ארגוני הטרור של האו"ם, העברת סיוע הומניטרי לחלקים של דמשק וקבלת פיצוי בעבור שלושה מלוחמיו שנהרגו בחילופי האש עם חיילי כוח השמירה של האו"ם. הארגון לא הוסר מרשימת ארגוני הטרור ולא הועבר סיוע הומניטרי לחלקים של דמשק, אולם ייתכן שהתשלום שהעבירה קטאר סיפק את המורדים.

בשבועות האחרונים החריפו הקרבות באזור רמת הגולן הסורית, כשהמורדים הצליחו לבסס את אחיזתם באזור. ביום שלישי דווח בכלי תקשורת ערביים כי המורדים השתלטו על הר תל אל-מאל הנמצא באזור קוניטרה והרגו כעשרה חיילים בצבא סוריה. על פי חלק מהדיווחים, כל חייליו של הנשיא בשאר אסד שהיו במקום נהרגו בהשתלטות. ההר נמצא במרחק של כעשרה קילומטרים מהגבול עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully