וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 126 שנות מסתורין: האם ג'ק המרטש היה יהודי?

איש עסקים בריטי טוען שג'ק המרטש, שביתר חמש זונות בבירת בריטניה בסוף המאה ה-19, הוא אהרון קוסמינסקי, יהודי פולני שסבל מסכיזופרניה. זאת, בזכות שרידי DNA שלו שנמצאו על אחת מהן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהרון קוסמינסקי, יהודי פולני, שהיגר לממלכה בתחילת שנות ה-80 של המאה ה-19/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי 126 שנים – נחשפה זהותו של ג'ק המרטש, הרוצח הסדרתי שהטיל אימה על לונדון ורצח לפחות חמש זונות בשכונת וייטצ'אפל, שברובע המזרחי של בירת בריטניה - כך פורסם אתמול (ראשון) בדיילי מייל הבריטי. זאת, בזכות פיתוח טכנולוגי שאפשר לזהות את הדי-אן-איי של הרוצח באמצעות דגימות דם של אחת הקורבנות ושל אחד מששת החשודים המרכזיים ברציחתן. הרוצח, כך נחשף, הוא אהרון קוסמינסקי, יהודי פולני, שהיגר לממלכה בתחילת שנות ה-80 של המאה ה-19.

התגלית המרעישה התאפשרה בזכותו של ראסל אדוארדס, איש עסקים בריטי בן 48, שקנה במכירה פומבית חתיכת בד מבגדיה של אחת הקורבנות של קוסמינסקי, שמדם שהיה ספוג בו זוהה הדי-אן-איי שלו.

קוסמינסקי, שהיה בן 23 בזמן שהתחוללה הפרשה, היה מאז ומעולם אחד משלושת החשודים המרכזיים בה. הוא תואר לעתים קרובות כמי שהיה בעל מספרה במזרח לונדון. הוא לקה בנפשו, ככל הנראה בסכיזופרניה שגרמה לו להזיות, והיה מיזוגן – מונח פסיכולוגי שמתאר שנאה תהומית לנשים.

עוד ידיעות מהעולם
פאניקה בלונדון מחשש שסקוטלנד תכריז על עצמאות
שלח את הקג"ב לנער שאתגר אותו ב"דלי הקרח"
הפסקת האש באוקראינה: אש בדונייצק, הרוגה במריופול

למשטרה לא היה בזמנו מספיק ראיות על מנת להרשיע את קוסמינסקי, על אף שזוהה כרוצח על ידי עדי ראייה. עם זאת, הוא היה תחת מעקב משטרתי בכל שעות היממה, עד שאושפז בבית חולים לנפגעי נפש עד שמת בגיל 53, כשהוא שוקל 44 קילוגרם בלבד.

מעשי הרצח של קוסמינסקי אירעו לרוב בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הלילה המאוחרות במקומות הגלויים לעין הציבור. קורבנותיו היו פרוצות בודדות, והוא היה משסף את גרונן, מבתר את גופותיהן ומפזר את האיברים הפנימיים. לעתים אף לקח לעצמו מי שכונה "ג'ק המרטש" חלק מהאיברים.

בשל העובדה שזהותו נותרה בגדר תעלומה עד היום, הועלו תיאוריות רבות אודות זהותו האמיתית. בין היתר נחשדו בפרשה הנסיך אלברט ויקטור, בנו של המלך אדוארד השביעי וגם לואיס קרול, הסופר הנודע שחיבר את "אליס בארץ הפלאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully