וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש שיחוללו: שרידי סדאם חוסיין הוזזו במבצע חשאי

גופתו של נשיא עיראק לשעבר הוזזה בעקבות הקרבות בין דאעש לצבא עיראק באזור. ביום שלישי דווח כי מתחם הקבר שלו נפגע והאזור מסביב הוצת. דאעש: כבשנו 15 ערים נוספות בסוף השבוע

סדאם חוסיין במהלך משפטו. GettyImages
תמונותיו נהרסו והאזור הוצת. חוסיין במשפטו/GettyImages

לאחר שהוצא להורג בשנת 2006, נקבר העריץ העיראקי סאדם חוסיין כ-150 קילומטרים צפונית לבגדד, בכפר הולדתו אל-עוג'ה שליד תיכרית. מאז החלו אנשי דאעש לכבוש ערים ושטחים נרחבים במדינה, עלה החשש בקרב בעלי בריתו הסונים כי כוחות שיעים המוצבים בסמוך לקבר יחללו אותו. לכן הוחלט להזיז בסתר את שרידיו לפני כשמונה חודשים – כך דווח אמש (רביעי). הזהירות השתלמה, וביום שלישי האחרון דווח כי קברו נפגע בעימותים בין חיילי הממשלה לבין חמושים איסלאמיים, תמונותיו נהרסו והאזור הוצת.

עוד בנושא
יום של קטל בעיראק: יותר ממאה נהרגו, אלפים במצור
האו”ם: ייתכן שדאעש מבצע פשעים נגד האנושות בעיראק
עיראק: דאעש החריבו כנסיה בת 1,800 שנה במוסול

קברו של סדאם חוסיין ב-2006. AP
מתאבלים על קברו של סדאם חוסיין ב-2006/AP

אחד המעורבים בהזזת גופתו סיפר כי הוא לא יכול לחשוף להיכן נלקחו שרידיו, אך אמר כי מדובר "במקום בטוח יותר". "אני ועוד שלושה אנשים לקחנו על עצמנו את המשימה", סיפר. "לא יכולנו להזיז את הגופות של בניו של סדאם. חששנו כי מישהו יחלל את הקברים הללו". לדבריו, הוא מחפש אחר דיווחים לפיהם קבריהם של בניו, עודאי וקוסאי, כבר חוללו.

הבוקר נודע על כמה הישגים נוספים לדאעש, שהרחיב את שליטתו בצפון עיראק. אנשי הארגון הסוני הצליחו לכבוש 15 ערים נוספות בסוף השבוע, את הסכר הגדול במדינה ובסיס צבאי מאז החלה המתקפה האחרונה נגד הלוחמים הכורדים בצפון המדינה. קודם לכן דווח כי אלפי תושבים נוצרים נמלטו מאזור העיירה קרקוש, לאחר שלוחמי דאעש כבשו אותה מוקדם יותר. העיירה, בעלת האוכלוסייה הנוצרית הגדולה ביותר במדינה, נמצאת במרחק של 30 קילומטר מדרום-מזרח למוסול, שעליה השתלט הארגון הקיצוני בחודש יוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רופא צבאי בודק את נשיא עירק המודח סדאם חוסיין לאחר לכידתו של הרודן בבור מסתור סמוך לעיר תיקרית - דצמבר 2003. רויטרס
חוסיין לאחר לכידתו ב-2003/רויטרס

בהצהרה בחשבון הטוויטר של הארגון נמסר כי הקבוצה תמשיך בתקפה שהבהילה את הממשלה בבגדאד ואת המנהיגים הדתיים. עם זאת, גורמים כורדים אמרו כי הסכר במוסול עדיין בשליטתם.

60 בני אדם נהרגו אתמול במתקפה אווירית של צבא עיראק על בית הכלא בעיר מוסול, השנייה בגודלה במדינה, שהפך לבית דין הלכתי של דאעש, לאחר השתלטות הלוחמים על העיר, בצפון-מערב עיראק. דובר הממשלה מסר כי מרבית ההרוגים הם אנשי דאעש ששהו במקום. בבירה בגדאד, סדרת פיגועי מכונית תופת בשווקים הומי אדם הביאו למותם של 47 בני אדם. שלושה לוחמים שהתנדבו הצטרף ללחימה נגד דאעש נהרגו ממטען צד בדרכם מסמארה למוסול, וגופותיהם של שישה נוספים נמצאו בטאג'י, מצפון לבגדאד, כשהם אזוקים וירויים בראש ובחזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully