וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה ברפת בבאר טוביה: 11 פרות נהרגו

רקטה ששוגרה מרצועת עזה נפלה ברפת משפחתית בתחומי המועצה האזורית. נזק של מאות אלפי שקלים נגרם לרכוש. "בנס לא נפגע איש. זה אירוע לא נעים, אך אנו חזקים ונתגבר"

צילום: יואב דודקביץ', עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

רקטה שפגעה אתמול (רביעי) ברפת משפחתית בתחומי המועצה האזורית באר טוביה גרמה למותן של 11 פרות ולנזק כבד לסככת המבנה שבו שהו, שהיה רחוק מלשמש מרחב מוגן. באירוע, שכמותו לא אירע עד כה במבצע "צוק איתן", לא נפגעו ביתו הסמוך של הרפתן יוראי זולר ומכון החליבה, המרוחק עשרות מטרים בלבד מהרפת.

11 פרות מתו מפגיעת רקטה ברפת בבאר טוביה. התאחדות מגדלי הבקר לחלב,
11 הפרות שנהרגו, מחוץ לרפת בבאר טוביה/התאחדות מגדלי הבקר לחלב

יואב צור, רפתן ושכנו של זולר, סיפר: "בסביבות השעה 11 וחצי בלילה נשמעו מספר אזעקות 'צבע אדום' ואחריהן גם כמה נפילות ויירוטים של 'כיפת ברזל'. אחת הרקטות פגעה בסככת פרות של שכן וחבר שלנו".

שבע פרות מתו במקום בעקבות נפילת הרקטה. וטרינר שהגיע למקום העניק טיפול לפרות נוספו שנפצעו, חלקן נפגעו באורח קשה. הוא לא הצליח להציל ארבע פרות נוספות, שמתו מפצעיהן. צור הוסיף כי גם ברפת השכנה נפגעו כמה פרות מרסיסים.

מבצע "צוק איתן" || סיקור נרחב בוואלה! חדשות
מבצע ”צוק איתן”, היום השלישי: עדכונים שוטפים
בגרות תחת אש: אלפים ייבחנו היום בממ"דים
תושבי עמל ב': סירבו להכניס אותנו למגדלי יו באזעקה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
11 פרות מתו מפגיעת רקטה ברפת בבאר טוביה. התאחדות מגדלי הבקר לחלב,
הסככה שנפגעה מהרקטה/התאחדות מגדלי הבקר לחלב

נזק כבד נגרם, כאמור, גם לרפת עצמה. "הנזק הישיר המוערך כרגע הוא כ-200 אלף שקלים", אמר צור, אך הוסיף כי נזק חמור יותר ייגרם למשק החקלאי בעקבות ירידה בתנובת החלב של הפרות לפרק זמן ארוך עקב האירוע. "הן חוו טראומה", הוסיף, "רעש הנפילה היה חזק מאוד ונשמע היטב באזור. בנס לא נפגע איש. זה אירוע בהחלט לא נעים, אך אנו חזקים ונתגבר, ומי ייתן ויחזור השקט לארצנו".

חלק לא מבוטל מהרקטות ופצצות המרגמה שנורו מרצועת עזה לאורך השנים פגעו במשקים חקלאיים וגרמו לנזקים כבדים, ולעתים גם למותן של תרנגולות בלולים או פרות ברפתות. מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב, אביתר דותן, אמר: "צר לי על הרפת שנפגעה בבאר טוביה וספגה נזקים כבדים. לצערנו היינו עדים כבר בסבבים הקודמים של ההסלמה לפגיעות ברפתות שגרמו למותן של פרות ונזק רב לציוד חקלאי. לשמחתנו גם אז וגם עכשיו לא היו נפגעים בנפש", אמר דותן.

11 פרות מתו מפגיעת רקטה ברפת בבאר טוביה. התאחדות מגדלי הבקר לחלב,
הרפתן יוראי זולר עם אחת הפרות שנפגעו/התאחדות מגדלי הבקר לחלב

"אני מחזק את ידי הרפתנים באזור עוטף עזה והדרום, הפועלים סביב השעון, תחת איום רקטות ופצמ"רים וממשיכים לשלוח חלב טרי למחלבות. אנשים אלו הם מלח הארץ", הוסיף.

התאחדות מגדלי הבקר לחלב, יחד עם מועצת החלב והמשקים בדרום, ערכה התייעצות עם תחילת מבצע "צוק איתן". "מתחילת האירועים הביטחוניים בדרום הארץ מקיימת ההתאחדות ישיבת עדכון מדי בוקר עם כלל הגורמים בענף החלב, ומפרסמת אופני התנהלות בשעת חירום", סיפר דותן. "זאת, בכדי להבטיח אספקת חלב סדירה מהרפתות באזור עוטף עזה והדרום למחלבות וליישובי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully