וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בעלי מלונות בירושלים העלימו 50 מיליון שקל

1.5.2014 / 2:30

בשל מידע שהגיע לרשויות המס על כך שהאחים סמיר ושוקרי פארוואג'י לא דיווחו על הכנסות מניהול מלון, נפתחה נגדם חקירה, בסיומה הם נעצרו בחשד להעלמות מס ב-17 השנים האחרונות

כסף, שטרות, מטבע. ShutterStock
אחד החשודים הודה בחקירה בחשדות המיוחסים לו/ShutterStock

זוג אחים, בעלי מלונות בעיר העתיקה בירושלים ונכסים נוספים בעיר, נעצרו בחשד שהעלימו למעלה מ-50 מיליון שקלים במהלך 17 השנים האחרונות. אתמול (רביעי) אישר בית משפט השלום בירושלים את שחרורם בתנאים מגבילים, תמורת ערבויות שונות בסך של 350 אלף שקלים לכל אחד מהם.

עוד בוואלה! חדשות:
קצינים בנח"ל: "הצבא איבד שליטה על מחאת הלוחמים"
"פואד היה חבר בחמישה בתי קזינו יוקרתיים בלונדון"
סטודנטים לרפואה יפגינו היום מול בית שרת הבריאות

תחילתה של הפרשה בסוף שנות ה-90, אז פנו לאנשי הכנסייה הלטינית האחים סמיר ושוקרי פארוואג'י, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-50 לחייהם, והציעו לרכוש את מלון "נייטס פאלאס" (Knights Palace), הממוקם ליד השער החדש בעיר העתיקה, ונמצא בבעלותה של הכנסייה. הצדדים הגיעו להסכם, לפיו האחים יוכלו לנהל את המלון ולקבל את הכנסותיו, בתמורה לכך שישפצו את הנכס מכיסם ויעבירו לפטריארכיה 20% מהכנסות המלון, עליהן התחייבו לדווח לשלטונות המס.

בשנת 2010 התגלעו חילוקי דעות בין הצדדים, והכנסייה תבעה את האחים במטרה להוציאם מניהול בית המלון. בשלב מסוים במהלך הסכסוך, החלו לחקור את הנושא אנשי משרד פקיד שומה מספר 2 בירושלים. בבדיקה התברר כי במהלך השנים 2010-1997 הוגשו בשם המלון דוחות שנתיים למס הכנסה, ובהם צוין כי החברה לא פעילה, ולכן אין לה הכנסות. על פי החשד, האחים ניצלו את העובדה שהמלון נמצא בבעלותה הרשמית של הכנסייה, אשר על פי ההסכם שלה עם מדינת ישראל מוכרת כמלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח), וככזו אינה מחויבת בתשלום על הכנסותיה, מלבד ניכויים על משכורות.

המידע הועבר למשרד פקיד שומה חקירות בירושלים, שעובדיו פתחו בחקירה סמויה ובתצפיות, מהן התברר כי המלון דווקא כן פועל ומניב הכנסות. אתמול החקירה הפכה לגלויה, נערכה פשיטה על המלון, על בתיהם של האחים ועל יתר הנכסים שבבעלותם ונתפסו מחשבים ומסמכים רבים, מהם עלה חשד לכך שבמשך השנים לא דיווחו האחים על הכנסות של למעלה מ-50 מיליון שקלים. בחקירתם הודה אחד מהם בחשדות המיוחסים לו.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully