וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: עסקים יישארו פתוחים בתל אביב גם בשבת

בתגובה לבג"ץ, מועצת העיר אישרה את חוק העזר שיאפשר למרכולים ועסקים להישאר פתוחים ברחובות ראשיים ובמתחמי בילוי. חולדאי: "אני יהודי גאה שמבלה את השבת בשונה מיהודים אחרים"

רון חולדאי. קובי אליהו
"נדרשים להיות פורצי דרך". ראש העירייה רון חולדאי/קובי אליהו

היסטוריה בתל אביב: המועצה העירונית אישרה אמש (שני) הצעה לתיקון חוק העזר העירוני בנושא פתיחה וסגירה של חנויות בשבת, שתאפשר הלכה למעשה את פתיחתם של מרכולים, מכולות וחנויות גם במהלך השבת. התיקון נדרש לאחר הוראת בג"ץ לעירייה, לפיה עליה לשפר את אכיפת חוק העזר שאסר על פתיחת עסקים שכאלה בשבת וחג. הערב, כאמור, הגיבה העירייה בשינוי החוק, כך שדווקא יתיר את פתיחת העסקים.

עוד על ההחלטה של עיריית תל אביב בנושא:
הרב לאו לחולדאי: אל תמכור השבת תמורת נזיד עדשים
עיריית תל אביב תאשר: עסקים יישארו פתוחים בשבת

"איש לא יגידו שמעשינו לא יהודיים"

החוק הגדיר רשימה של הרחובות הראשיים בעיר, בהם תותר פעילותם של מספר מוגבל של מרכולים וקיוסקים בשבתות ובחגים. העסקים שיוכלו לפתוח את שעריהם בשבת יקבלו אישור מוגבל לחמש שנים. בנוסף לרחובות הראשיים, נקבעו בחוק גם שלושה אזורי פנאי ותיירות ברחבי העיר – נמל תל אביב ומגרשי התערוכה הישנים, מתחם התחנה בדרום העיר ונמל יפו, בהם תותר פעילותן של חנויות נוספות. לאחר אישור המועצה יועבר החוק המתוקן לאישור משרד הפנים.

לאחר אישור החוק אמש ראש העירייה, רון חולדאי: "כמו בעניינים אחרים תל אביב-יפו נדרשת להיות חלוצה פורצת דרך. מוטלת עלינו אחריות כבדה להגדיר את הצביון הרצוי והמתאים של השבת כיום מנוחה לכלל הציבור". שבוע אחרי המכתב ששלח לו בנושא רבה הראשי של העיר ישראל מאיר לאו, ובו הפציר בו שלא למכור את השבת תמורת נזיד עדשים, אמר חולדאי כי "אסור להפוך את הנושא למלחמת דת. אני יהודי גאה שמבלה בצורה שונה מיהודים אחרים את השבת כיום המנוחה שלי. תפקידנו לאפשר לכולם לחיות בכבוד ובגאווה מבלי שמישהו לוקח בעלות ואומר לנו שמעשינו לטובת כלל הציבור אינו יהודי".

(עדכון ראשון: 20:44)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully