וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח רקטות כבד מעזה לעבר הדרום, 8 נפלו בשטח מיושב

במתקפה המסיבית ביותר מאז "עמוד ענן", שוגרו 57 רקטות לעבר ישראל. 3 רקטות יורטו באוויר. הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות. נתניהו: "נמשיך לסכל ולפגוע". צה"ל תוקף בעזה

צילום: שי מכלוף עריכה: מתן חדד

לפחות 57 רקטות שוגרו הערב (רביעי) מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה, לעבר שדרות ולעבר נתיבות. המתקפה המתוזמנת, מכמה מוקדי שיגור, היא העזה ביותר מאז תום מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר 2012.

8 מהרקטות נפלו בשטחים מיושבים ו-3 יורטו בעודן באוויר על-ידי מערכת "כיפת ברזל". אחת הרקטות התפוצצה בשדרות ופערה חור במדרכה. לא דווח על נפגעים. בשל ההסלמה בדרום, פיקוד העורף הורה לתושבי עוטף עזה להישאר במרחבים המוגנים.

הג'יהאד האיסאלמי קיבל אחריות לירי. לדבריו, המתקפה היא תגובה להרג שלושה מפעיליו אתמול. הארגון טוען כי שיגר 90 רקטות, במה שהגדיר כ"מבצע לשבירת שתיקה".

מטח כבד של רקטות בדרום, נפילה באזור מיושב בשדרות. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
נזק למדרכה מנחיתת רקטה בשדרות, הערב/דייב בוימוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "נראה שמטחי הרקטות הם תגובה לפעולות הסיכול שלנו אתמול". לדבריו, "נמשיך לסכל ולפגוע באלה שרוצים לפגוע בנו, ונפעל נגדם בעצמה רבה. בשנה האחרונה מספר הרקטות שנורה מעזה הוא הנמוך ביותר מזה עשור, אבל אנחנו לא מסתפקים בזה. נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל בדרום ובכל הארץ".

"היינו בבית, ואז שמענו אזעקה. כל המשפחה נלחצה" – כך סיפר לוואלה! חדשות ניקו פסחוב, בן 18 משדרות. "רצנו למקלט, והאחיות שלי היו מבוהלות מאוד. אנחנו גרים סמוך לנפילה, שמענו בום ואחר כך עוד 'צבע אדום'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש הממשלה בנימין נתניהו. AP
נתניהו הזכיר הערב את הירידה במספר השיגורים בשנה האחרונה/AP

ראש העיר שדרות אלון דוידי בא לזירת נפילה הרקטה בעירו, וסיפר כי היה בדרכו למסור משלוחי מנות לחיילים המוצבים באזור, בזמן שנורו הרקטות לעבר העיר. "אנחנו סומכים את ידנו על כוחות הביטחון ועל ממשלת ישראל, שיידעו להכות בטרור ובפעיליו, המנסים לשבש את שגרת חיי תושבי דרום", אמר. "נגבה את צה"ל בכל פעולה".

המועצה האזורית שער הנגב פתחה מרכז מידע לתושבים שמספרו 08-6806450.

גורם ביטחוני מסר כי מטח הרקטות הוא "הפרה גסה וחמורה של ההבנות עם חמאס ברצועת עזה, ומערכת הביטחון וצה"ל ישקלו את אופי התגובה". צה"ל כינס הערכת מצב עם סגן הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, עם מפקד חיל האוויר אמיר אשל ועם מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, כדי לגבש המלצות להמשך הפעולה.


עוד בוואלה! חדשות
בנט מאיים על נתניהו: לא לשחרר מחבלים ישראלים
ניו יורק: פיצוץ עז גרם לקריסת שני בניינים בהארלם
מלזיה מודה: אין לנו מושג היכן נמצא המטוס הנעלם

רקטות נורו מעזה לישראל. AP
השיגורים בוצעו מלב אוכלוסייה אזרחית. צפון עזה, הערב/AP

ראש עיריית שדרות אלון דוידי שהגיע לזירת הנפילה אמר כי המתקפה, שלפי העדויות בוצעה מלב אזורים מיושבים ברצועה, אירעה בזמן שהיה בדרך למסור משלוחי מנות לחיילים המוצבים באזור. "אנחנו סומכים את ידנו על כוחות הביטחון וממשלת ישראל שידעו להכות בטרור ובפעיליו, המנסים לשבש את שגרת חיי תושבי דרום", אמר והוסיף: "אנחנו נגבה את צה"ל בכל פעולה". המועצה האזורית שער הנגב פתחה מרכז מידע לתושבים שמספרו 08-6806450.

נוכח ההסלמה הביטחונית, כונס דיון הערכת מצב בנוכחות סגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט, מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, ואלוף פיקוד דרום, סמי תורג'מן, וזאת על מנת להחליט על המלצות להמשך פעולה. גורם ביטחוני מסר כי מטח הרקטות הוא "הפרה גסה וחמורה של ההבנות עם חמאס ברצועת עזה, ומערכת הביטחון וצה"ל ישקלו את אופי התגובה".

מטח כבד של רקטות בדרום, נפילה באזור מיושב בשדרות. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
כוחות צה"ל בשדרות אחרי הנפילה/דייב בוימוביץ'

אתמול הרג צה"ל שלושה פלסטינים, שנטען כי היו פעילי ג'יהאד שניסו לשגר פצצות מרגמה לעבר כוח שנע באזור גדר המערכת. החיילים השיבו באש לעבר מקור הירי, וזמן קצר לאחר מכן תקף חיל האוויר את חוליית המשגרים. נמסר כי השלושה, בני 23, 24 ו-33, היו אנשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד, ועל פי הודעת הארגון הם "התעמתו עם האויב כדי לעצור פלישה של הכיבוש".

הירי הקודם לעבר הדרום היה לפני שבוע, כשנורו שתי רקטות קסאם מרצועת עזה. הן נחתו בשטחים פתוחים. אחת הרקטות נפלה באזור שדרות, והשנייה התפוצצה בגדר המערכת בגבול הדרום, ככל הנראה בשטח הפלסטיני. יומיים קודם לכן נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון, אולם לא זוהתה נפילה. בתגובה, תקף חיל האוויר בבית חנון שבצפון רצועת עזה.

לפניות לכתב יניב יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully