וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייעת בחינוך המיוחד ואם חד-הורית תפונה מדירתה?

30.12.2013 / 13:39

נטלי חודדה וארבעת ילדיה נאלצים לגור בדירה נטושה בירושלים, בשל המצב הכלכלי הקשה בו מצויה האם. לאחרונה הם קיבלו צו פינוי, אולם היא לא מתכוונת לעזוב: "מפה אצא רק מתה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נטלי חודדה וארבעת ילדיה. בקרוב ברחוב?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם חד-הורית מירושלים שעובדת כסייעת בחינוך המיוחד מטעם העירייה וארבעת ילדיה בסכנת גירוש לרחוב. נטלי חודדה מתגוררת בדירת עמידר נטושה ברחוב יצחק שדה בירושלים יחד עם ילדיה, אולם לאחרונה קיבלה הודעת פינוי מהדירה. לפני כחודש נאלצה חודדה לפנות את דירת שניים וחצי החדרים בה התגוררה משום שלא יכלה לעמוד בגובה שכר הדירה וצברה חובות של אלפי שקלים. זאת למרות הקצבה חודשית שמשרד השיכון מעניק לה לסיוע בשכר דירה.

חודדה אמנם עובדת בשנים האחרונות בעיריית ירושלים, אולם בגלל המצב המשפחתי המורכב בו היא נמצאת אינה יכולה לעבוד באופן רציף. "מכיוון שאני מגדלת את הילדים לבד אני נאלצת להחסיר הרבה ימי עבודה ולכן משתכרת פחות", היא מסבירה. "אני ובעלי פרודים כבר שנתיים אבל משום שעדיין לא קיבלתי גט אני גם לא מקבלת מזונות".

עוד בחדשות:
נערה בת 16 נספתה בשריפה בירושלים, 6 נוספים נפצעו
טלטול התאומים: החבלות נגרמו באופן לא טבעי
האונס הקבוצתי במרכז: עימות בין הנערים החשודים

חודדה מספרת כי בעלת הדירה הקודמת הבינה את קשיי הפרנסה שלה וניסתה לבוא לקראתה עד כמה שיכלה, אולם למרות ניסיונות העזרה היא צברה חובות חשמל ומים של יותר מאלף שקלים, לא שילמה את שכר הדירה במשך שלושה חודשים - ונאלצה לעזוב. כיום, כאמור, עומד נגדה צו פינוי, אולם חודדה מסרבת בתוקף לעזוב. "לא אתן לילדים שלי להגיע לרחוב", היא מבטיחה. "מפה אצא רק מתה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נטלי חודדה בדירה הנוכחית שלה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חודדה טוענת כי ביקשה מחברת עמידר סיוע בדירה ונענתה בסירוב. "לא הגיוני שנשים שאין להם ילדים מקבלים דירות של עמידר ואני אם חד הורית עם ארבעה ילדים קטנים ולא מקבלת." ללא העזרה של עמידר, היא נאלצה לדאוג בעצמה לדירה חלופית. "מה יכולתי לעשות? הייתי מיואשת", היא מספרת. "שמעתי שיש דירה של עמידר שעומדת ריקה כבר תשעה חודשים. שכל אחד ישאל את עצמו מה הוא היה עושה במצב שלי? לפלוש לדירה או להיות עם הילדים שלו ברחוב בחורף הירושלמי הקר?"

במשרד השיכון טוענים אחרת. "מיוני 2013 גברת חודדה מממשת מדי חודש בחודשו סיוע בשכר דירה בסך 1,170 שקלים לחודש, סיוע הניתן במסגרת תכנית הסיוע לנשים מוכות", נמסר מהמשרד. "חודדה לא נמצאה זכאית לקבלת דירה בשיכון הציבורי על ידי משרדנו ולא הגישה בקשה לקבלת דירה בשיכון הציבורי במשרדנו. באפשרותה להגיש בקשה לקבלת דירה בשיכון הציבורי באמצעות חברת עמידר וזאת בצירוף אישורי הכנסה עדכניים וכל מסמך שיש בו לתמוך בבקשה. הבקשה תיבחן על פי הכללים ובמידת הצורך תועבר לדיון בוועדת חריגים של משרדנו. עם קבלת החלטת הועדה, תשלח תשובה ישירות על ידי חברת פרזות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully